Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PC gaat na 5sec weer uit

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net mijn CPU koeler gewisseld naar een mooie Zalman. Heb alles volgens de aanwijzingen gedaan. AS3 ertussen (klein laagje) dus dat zit ook wel goed. Ik heb wel mijn moederbord en alles ff uit de PC gehaald.

Nu heb ik alles weer terug gezet, aangesloten en doe de PC aan. Hij gaat ongeveer 5 seconden draaien (krijg verder geen beeld) en gaat gelijk weer uit.

Je hoort de HD opspinnen, fans gaan draaien en DVD en Brander werken ook gewoon. Het lampje op het moederbord zegt ook dat het ok is.

Mijn systeem:
AMD 2500+
Asus A7N8X Deluxe Rev 2.0
2x512MB PC2700 Twinmos
Seagate 7200.7 120GB

Wat kan het wezen? Ik heb al naar de die switches gekeken, power switch zit goed aangesloten (dit gevonden met behulp van search), maar hoe nu verder ? :?

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03 15:17
ik denk dat je stekkers niet goed zitten van TOCH je powerswitch. Het lijkt er op zeg maar als je gewoon je pc hebt opgestart en je houd je AAN/UIT knop ingedrukt dan gaat je machine ook uit. Dat doet ie nu waarschijnlijk ook.

Ik zou het i.i.g. toch daar zoeken en nog eens beter kijken ofdat het ECHT wel goed op je mobo zit.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Verwijderd

waarschijnlijk heb je iets niet goed aangesloten. Of, maar dit is wel heel onwaarschijnlijk, zuigt die nieuwe fan op je zalman het laatste beetje stroom..

Probeer eens zonder je HDD te booten..

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:13

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Heb je er een Fanmate tussen zitten ofzo? Dan heb je kans dat de fan niet snel genoeg draait, en gaat je mobo automatisch weer uit. Even de fan op volle toeren, opstarten en het alarm uitzetten in de bios.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

heb je een asus moederbord? want die meten de temperatuur vaak heel slordig...
ik heb eens gahad dat ik mijn hele mobo moest terug sturen omdat de thermometer verrot was van asus dus :o

maar omdat jij niet een nieuw mobo hebt dan moet het denk ik liggen aan de montage van de koeler....

probeer de koeler even opnieuw te monteren..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Zalman 400Watt voeding, die moet een extra fan toch wel trekken lijkt me zo. Ik zal nogmaals een alles nalopen. Vanmiddag deed ie het nog gewoon en nu dus niet meer. Zal eens ff kijken...

Ow ja, fanmate zit er niet tussen, in de bios kan ik niet eens komen. Dat beeld krijg ik niet eens! Toch niet me proc aan gort?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2003 19:16 ]

• connected
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

connected

tja daarnet deed ie nog :P

probeer het dan is met de oude fan er gewoon los aan :)
zodat je bios niet denkt dat je fan stilstaat.
als het dan nog niet wil kan je beter even de cooler eraf halen en even kijken of hij zeker goed zit :) iig suc6

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 12:28

dawuss

gadgeteer

trek gewoon eens alle overbodige Case connectors los, en sluit alleen de powerknop aan.
Als het dan nog niet werkt, kun je eens proberen om de reset knop aan te sluiten waar je eigenlijk de powerknop moet aansluiten. Er kan wel eens een kortsluiting in je powerknop zitten.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 12:28

dawuss

gadgeteer

Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 19:15:
Ik heb een Zalman 400Watt voeding, die moet een extra fan toch wel trekken lijkt me zo.
Dat denk ik ook wel
in de bios kan ik niet eens komen. Dat beeld krijg ik niet eens! Toch niet me proc aan gort?
Dat zal wel meevallen. Dan komen je drives niet meer toe aan een init. Dan doet hij helemaal niets meer.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
Heb je je koelblok er goed opgezet? Je kunt hem nl op 2 manieren erop zetten, de core moet tenminste bij mij) op het midden van het koelblok zitten

Maakt de core goed contact met het blok? Ik heb het ook eens gehad na het vervangen van mijn koeler, maar het bleek dat die proc zo smerig was dat ik hem flink met een tandenborstel en spiritus school heb moeten maken

[ Voor 19% gewijzigd door DeoDupke op 10-07-2003 19:24 ]

No worries m8

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 10 juli 2003 @ 19:15:
Ik heb een Zalman 400Watt voeding, die moet een extra fan toch wel trekken lijkt me zo. Ik zal nogmaals een alles nalopen. Vanmiddag deed ie het nog gewoon en nu dus niet meer. Zal eens ff kijken...

Ow ja, fanmate zit er niet tussen, in de bios kan ik niet eens komen. Dat beeld krijg ik niet eens! Toch niet me proc aan gort?
Reset je bios eens, dat moet je doen met een jumpertje...maar het staat allemaal in het boekje van asus dat je erbij gekregen hebt :-)

There is no place like ::1

• 4hp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 11:54

4hp

Anders probeer je deze truuk even:
http://modtown.co.uk/mt/article2.php?id=psumod

Weet je gelijk zeker dat het niet je power switch is.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

dawuss schreef op 10 juli 2003 @ 19:20:
Dat zal wel meevallen. Dan komen je drives niet meer toe aan een init.
HD's spinnen standaard gewoon up zodra ze stroom krijgen, dus dat ze upspinnen zegt eigenlijk vrij weinig.

Verwijderd

Topicstarter
Net CPU fan goed aangesloten, zodat hij genoeg toeren maakt zonder dat het mobo eventueel error geeft. Power switch dingen zitten ook goed.

Ik ga zometeen mijn oude koeler maar eens installeren, kijken wat hij dan doet.

Verwijderd

is je mobo 'gewoon' niet stuk...? je hebt hem eruit gehaald enzo.. niet perongeluk gestoten? of mss statische electriciteit..
van de andere kant.. dan zou tie dit allemaal ook niet doen.. :S
hoor je ook geen biepjes of zo?

Verwijderd

Topicstarter
Nee ook geen biepjes......MAAR, ik denk dat ik het al weet. Heb net de koeler er dus weer afgehaald. Hij zat goed, op zo'n AMD core past de 6000Cu maar op 1 manier, maar op de 1 of andere manier maakt hij gewoon geen goed contact (er zat dus bijna geen koelpasta op de koeler). Ter bescherming slaat hij dan vast en zeker na een paar sec af. Processor is niet doorgebrand oid want hij zit er nog fris uit al zeg ik het zelf.

Ik ga mijn oude koeler er maar weer eens opzetten en kijken of ie dan wel werkt...

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 20:04:
Nee ook geen biepjes......MAAR, ik denk dat ik het al weet. Heb net de koeler er dus weer afgehaald. Hij zat goed, op zo'n AMD core past de 6000Cu maar op 1 manier, maar op de 1 of andere manier maakt hij gewoon geen goed contact (er zat dus bijna geen koelpasta op de koeler). Ter bescherming slaat hij dan vast en zeker na een paar sec af. Processor is niet doorgebrand oid want hij zit er nog fris uit al zeg ik het zelf.

Ik ga mijn oude koeler er maar weer eens opzetten en kijken of ie dan wel werkt...
Je hebt geluk dat hij afslaat want als je een filmpje op tomshardwarepage kijkt dan branden ze snel door als ze hun warmte niet kwijt raken!

Maar gelukkig schakelt je moederbord automatisch al uit :-)

Nu efkes GOED aanbrengen he!

Verwijderd

Wat een gepruts allemaal zeg, verdiep je eerst totaal in wat je gaat doen.
Ook belangrijk is het om in stappen te doen, en niet alles tegelijk.
Je kunt dan veel beter alles terug traceren waar het mis is gegaan.
Er is niets zo frusterend dan dat je je centjes verknalt aan iets wat achteraf voorkomen kunnen worden.
Maarja, aldoende leert men er wel weer van.

Verwijderd

Volgens mij heb je je fannetje verkeerd aangesloten of niet aangsloten. Dan treed de beveiliging in van je mobo voor oververhitting.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles stap voor stap gedaan, ben niet iemand die gelijk gaat klagen hoor :D

Ik heb eerst alles geinstalleerd, sloeg af, kast weer helemaal los gehaald, alles 1 voor 1 aangesloten. Werkte niet. Search en FAQ hier geraadpleegd, kwam op niets uit wat werkte dus een post geplaatst. Alle antwoorden hier geprobeerd, lukte ook niet. Toen koeler losgehaald, core schoongemaakt, verse pasta erop, koeler er weer op en nu werkt het wel.

Klinkt dit als gepruts? of zie ik het nu anders? Ben allang blij dat het nu weer werkt. Thnx voor de tips van iedereen.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:13

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Toch nog een keer die 6000Cu proberen, het is een dijk van een cooler, en wellicht had je hem toch niet helemaal goed zitten dus. :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:09

w0w

Misschien mosterd na de maaltijd, maar als je iets veranderd aan je pc en daarna doet ie het niet meer, moet je die verandering proberen ongedaan te maken en hem gewoon te herstellen zoals ie was, weet je gelijk zeker of er iets dood is

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10 19:58
voortaan gewoon even een wat ac3 ter grote van een rijstenkorrel op je core doen
en dan je blok er op zetten (zodat je ziet waar er ook ac3 op je blok moet), en dan lekker uitsmeren!
als je alleen een 0.5mm laagje ac3 op je core doet, en niet op je blok... dan is het niet zo gek dat het niet wil ;)

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

ixl85 schreef op 10 juli 2003 @ 20:56:
voortaan gewoon even een wat ac3 ter grote van een rijstenkorrel op je core doen
en dan je blok er op zetten (zodat je ziet waar er ook ac3 op je blok moet), en dan lekker uitsmeren!
als je alleen een 0.5mm laagje ac3 op je core doet, en niet op je blok... dan is het niet zo gek dat het niet wil ;)
Een vriend van mij had eens een 4mm laag AC3 op zijn P4 gesmeerd...blok erop....paar dagen later ging er een sterkere koeler op dus moet het blok er af....trok hij zijn P4 mee uit zijn socket door de dikke laat AC3.

En die gast maar zeggen dat hij op school geleerd had dat je het spul DIK moest aanbrengen om het te laten werken

( grinzz )

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

swampy schreef op 10 July 2003 @ 21:02:
En die gast maar zeggen dat hij op school geleerd had dat je het spul DIK moest aanbrengen om het te laten werken

( grinzz )
offtopic:
LOL :o kwil niet weten welke school

[ Voor 5% gewijzigd door whyz op 10-07-2003 21:14 ]

Right for all the wrong reasons.

Verwijderd

Topicstarter
yojordi schreef op 10 juli 2003 @ 20:55:
Misschien mosterd na de maaltijd, maar als je iets veranderd aan je pc en daarna doet ie het niet meer, moet je die verandering proberen ongedaan te maken en hem gewoon te herstellen zoals ie was, weet je gelijk zeker of er iets dood is
Heb je helemaal gelijk in! Maar ja, das achteraf. Hij doet het weer, temps zijn werkelijk beter en natuurlijk de stilte!

Temps met boxed cooler idle 52 en stressed rond de 58. Nu met de 6000Cu op silent mode zelfs 45 idle en 51 stressed. Toch een hele vooruitgang!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10 19:58
swampy schreef op 10 July 2003 @ 21:02:
[...]

Een vriend van mij had eens een 4mm laag AC3 op zijn P4 gesmeerd...blok erop....paar dagen later ging er een sterkere koeler op dus moet het blok er af....trok hij zijn P4 mee uit zijn socket door de dikke laat AC3.

( grinzz )
ik weet ook wel dat je het er niet dik moet op smeren... heb ik ook niet gezegt,
maar je meot wel het blok EN de core doen.
niet OF/OF...

te dik heeft geen zin, want die pasta word er alleen voor gebruikt om de kleine gaatjes enz te dichten tussen het blok en de core...

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 17:13
4mm laag is wel heel idioot, maar je moet er wel genoeg opsmeren, ik had er een zo'n dun mogelijk laagje op gesmeerd maar toen sloeg ie dus mooi af, beetje meer erop gesmeerd en voila hij deed het wel.

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Schaapje_BlaaT schreef op 10 July 2003 @ 22:52:
4mm laag is wel heel idioot, maar je moet er wel genoeg opsmeren, ik had er een zo'n dun mogelijk laagje op gesmeerd maar toen sloeg ie dus mooi af, beetje meer erop gesmeerd en voila hij deed het wel.
Yep, de balans tussen te veel en weinig....

Te weinig en je mini-gaatjes worden niet goed opgevult, te veel en het word een plakplaatje!

Een halve korrel rijst is vaak echt wel genoeg, natuurlijk moeten zowel de processor ( or northbridge ) en de heatsink behandelt worden!

Pagina: 1