[game-controller]Welke voor flight-sims

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
op het moment heb ik een logitech wingman force, al een vrij oud beestje dat door de tijd en het gebruik niet beter is geworden. hij voelt niet meer "goed" aan zegmaar. het is lastig om precies te bewegen, en dus wil ik graag een nieuwe.

Maar, dan wil ik een joystick waarmee ik weer een poosje vooruit kan, eentje met een fatsoenlijke throttle, en genoeg assen op de joystick zelf, verder moet hij force-feedback ondersteunen.

nou had ik al eens rondgekeken bij diverse winkels, maar geen van de joysticks daar voldoen aan mijn eisen. de meesten voelen gewoon te fragile aan. en de topics hier op GoT hier over zijn al zo oud, dat er al vele nieuwe modellen op de markt zijn.

het liefst had ik zo'n systeem als de thrustmaster hotas cougar, maar die is geen force feedback, en ook een beetje aan de prijzige kant (ben ook maar een student).

dus mijn vraag: wat hebben jullie (de echte flight-simmers, niet mensen die wel eens combat flight sim gespeeld hebben met een joystick) thuisstaan, en bevalt dat. dat uiteraard voor een redelijke prijs te verkrijgen is.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

Wat voor soort flightsim praten we hier over? Als het een niet-combat flightsim betreft, gebruiken echte (:P) simmers geen joystick, maar een yoke (en rudder pedals).

De standaard hiervoor wordt gemaakt door CH Products:
http://www.chproducts.com/

Zelf heb ik dit spul helaas nog niet thuisstaan, (is me nog net iets te prijzig) maar je wilde weten wat échte simmers gebruiken. :P

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Tourniquet schreef op 10 July 2003 @ 20:10:
Wat voor soort flightsim praten we hier over? Als het een niet-combat flightsim betreft, gebruiken echte (:P) simmers geen joystick, maar een yoke (en rudder pedals).

De standaard hiervoor wordt gemaakt door CH Products:
http://www.chproducts.com/

Zelf heb ik dit spul helaas nog niet thuisstaan, (is me nog net iets te prijzig) maar je wilde weten wat échte simmers gebruiken. :P
hier kwam ik toevallig 10 minuten geleden ook achter op joystickreview.com, ik begin erg te twijfelen, aangezien voor de snelle flightsims mijn logitech nog goed genoeg is. en omdat fs2002/2004 nu mijn nieuwe standaard is. en daar is een yoke wel erg handig.
zelf had ik een oogje op deze: de Flight Sim Yoke USB
Afbeeldingslocatie: http://www.joystickreview.com/images/chproducts/flightsimyokeusb.gif
volgens joystickreview $149.00, als dat 1:1 met de euro gaat, dan wil ik er nog over denken. natuurlijk wil ik er dan ook pedalen bij, en van die prijs schrok ik een beetje CH products Pro Pedals USB: $149.95: dat is nog duurder dan de yoke!!
natuurlijk is ch de marktleider, maar er zullen ongetwijfeld goede (goedkopere) alternatieven zijn. iemand goede ervaringen met zo'n alternatief?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkaAlias
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-08-2024
Ik ben de laatste tijd ook opzoek naar dergelijk spul en heb er heel wat over gelezen.
Kort samengevat:

CH Products:
Zijn volgens velen het beste qua levensduur en stevigheid.
Gebruikt HALL sensoren (+10).
Edit: CH gebruikt geen HALL sensoren maar POTs (potentiometers). Deze dingen zijn volgens velen slecht vergeleken met HALLs. Toch blijken veel mensen zeer te vrede te zijn over de POTs die CH gebruikt. Precies en zelfs na een tiental jaren nog als nieuw.
Heeft géén twist in de stick als yaw.
Sommigen beweren dat deze producten wel een deadzone hebben in het midden (Je moet ze een stuk bewegen voordat er een signaal verstuurd wordt naar je pc).

Saitek:
Gebruikt vanaf de x52 en hoger HALL sensoren maar schijnt sneller stuk te gaan of problemen te vertonen.

Thrustmaster:
De T.16000m van goedkoop plastic, crappy knopjes die naar het schijnt toch goed genoeg zijn. Deze variant kost geen drol én heeft als grote voordeel dat ie HALL sensoren heeft en zo goed als geen zgn deadzone (zeer precies), tevens zowel links als rechtshandig!
Warthog. Veel duurder dan de t.16000m. Je krijgt er wel veel knopjes en betere bouw kwaliteit voor terug.

VKB:
Oost-Europese producent met beperkte oplages waarover zo goed als iedereen zeer te spreken is.
Defender M5 Cobra schijnt betaalbaar doch zeer goed te zijn.

Dus voor budget oplossing de thrustmaster t.16000m of de VKB defender m5 cobra.

Succes

[ Voor 10% gewijzigd door AkaAlias op 22-11-2014 22:21 . Reden: Stukje over CH HALL's aangepast ]