Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Wireless Afstandsbediening

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey.

Ik heb hier een logitech cordless toetsenbord liggen. Omdat mijn neefje er een keer over heeft gekotst (:() werken er een paar toetsen niet meer (Winamp bestuurings knoppen wel nog :*)). Nou leek het me tof om dat chippie te gebruiken in een afstandsbiedining. Ik heb um open gemaakt en dan zet er zo'n plastic geval in maar je volges mij nie ech op kan soldeeren, dus zal ik alles zelf moeten solderen aan dat chippie. Maar van elke toets gaan er 3 aders (of hoe da ook heet) weg. Hoe moet ik dit dan maken???

Thijs

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:48
Ik denk dat je weinig kans maakt om de microcontroller te gebruiken, maar bedoel jij soms de reciever/sender? Kun je het toesten bord niet schoonmaken en proberen te repareren?

Edit:
kHad het niet helemaal goed gelezen denk ik. Je wilt de signalen die het toestenbord geeft als je de winamp knoppen gebruikt in een afstandsbediening gaan zetten toch. Dit lijkt me ook moeilijk gaan. Is boven mij elek. niveau dus ik laat de beurt over gaan naar "echte" tweakers :Y) .

[ Voor 46% gewijzigd door My-life op 10-07-2003 21:25 ]

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11 15:50

M14

ff offtopic:

Heb je je toetsebord niet gelijk open geschroefd, en zuiver gemaakt???

En nu weer ontopic:
Ik denk dat een IR-receiver aan je com-poort en gewone afstandsbediening makkelijker/beter werkt.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het id al klaar.
Op dat chipje zitte connectoren. als je er 2 met elkaar verbind krijg je een signaal.
Als je nou op de goede connectore die je wilt hebben een schakelaar soldeert en dat dan in un doosje stopt met het chipje en de batterijen heb je een wireless afstandsbediening :) Voordeel: Je hoef nie meer zo te richten en gaat door muren heen.

Als hij of is zal ik foto's make

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2003 22:58 . Reden: stomme spelfout ]