Toon posts:

[oc] 2400+ kan geen hogere fsb

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dit zijn mijn specs

amd athlon xp 2400+
A7N8X revisie 1.06 bios versie = 1004
2x 256mbram pc 2700 (oem)
350 watt q-tec voeding
gforce ti 4200 128mb

Ik heb het volgende probleem. als ik de fsb opschroef naar 150mhz en de mp laat staan op 15 heb ik geen problemen maar zodra ik naar 166 will op een mp van 13.5 of een lagere mp. krijg ik random reboots en 3dmark springt terrug naar de desktop.

De geheuge timings staan op 2.5-3-3-7 (als ik ze soepeler zet krijg ik bijna instant reboots) vdimm op 2.7 vcore op 1.775 en agp buss gelocked op 66mhz. Ik zat al te denken aan brak geheugen maar dan zou ik evengoed op een fsb van 166 kunnen draaien. plz help

temps zijn. Cpu=41 idle (stressed 45)
mobo= 22 idle (24 stressed)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2003 17:43 ]

Verwijderd

lees de FAQ, met je FSB overclocken clock je niet alleen je proc over maar ook je geheugen, PCIbus etc.. iets is hier de bottleneck, kan je geheugen zijn (testen met memtest86) in dat geval proberen de Vdimm te verhogen..

Verwijderd

Topicstarter
pci is standaart gelocked op 33mhz :) memtest86 geeft geen errors en vdimm maakt geen verschil. en ik heb de faq allang gelezen anders zou ik er niet naar vragen als mijn antwoord daarin zou staan :)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Je antwoord staat er wel in, en wel hier. Kan je de FSB niet hoger krijgen, dan is er sprake van een bottleneck. Of het nou koeling, volts, geheugen, BIOS of je OS is, hij is er wel, anders zou je dit probleem niet hebben. Heb je dat allemaal nagekeken, dan kan je sys simpelweg niet hoger, da's gewoon pech en 1 van de risico's van het OC'en.

Blijven proberen, op alle onderdelen en fronten, lukt het niet, dan is het jammer. Deze gaat iig dicht omdat er bij OC'en simpelweg geen garanties zijn dat je met een bepaalde config een bepaalde als doel gestelde OC haalt ;).

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.