[Monitor] Beeld trekt na een tijdje samen :?

Pagina: 1
Acties:

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023
Ik heb nu 3 jaar ofzo een Iiyama Vision Master Pro 410 (Diamondtron).
Echter ik heb laats mijn monitor eens verplaatst, staat nu centraal op me bureau in plaats van in de hoek, want ja ik hoef nu toch geen huiswerk op me bureau te maken ;)
Echter daardoor stond ie met de achterkant onder een plak (echt 1 cm ertussen ofzo). En het werd best wel warm, en opeens versprong gister avond de linkerkant van het beeld naar binnen! Dus aan de linker kant is gewoon alles op elkaar geperst en er zit een zwarte rand zonder beeld van 2 cm.
Ik dacht van hmmz wat kan dat nou zijn, opeens hey! misschien wordt het wel wat warm daar aan de achterkant :) Ik dus me bureau naar voren geschoven, monitor staat nu dus vrij in de lucht zeg maar :) Monitor een uurtje uit en jahoor, alles was weer normaal! :)
Nu zit ik echter weer een tijdje achter me pc'tje en opeens wordt het beeld aan de linkerkant weer naar binnen gedrukt!! :( Maarja de warmte kan nu dus wel goed weg... :'(
Nu staat er aan de rechterkant van mijn bureau een bureau lamp (zit een halogeen lampje in volgens mij) op ongeveer 10cm van mijn monitor (in de huidige opstelling). Eerst stond die bureau lamp zo'n 60cm van de monitor af. Laatst las ik dus op GoT dat ook bureau lampen voor storing kunnen zorgen, dus zou dat een oorzaak kunnen zijn?
Overigens heb ik de lamp nu wat weggedraait en nu staat ie op 30cm van de monitor.

Zou ie misschien van binnen kapot kunnen zijn door de grote warmte ontwikkeling die 1 keer ontstaan is? En dat is nu dus sneller niet meer tegen de warmte kan ofzo? Of zou het toch een andere oorzaak hebben? Het kan ook een driver probleem zijn, maar heb er nog nooit van gehoord...

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Heeft je monitor dit ook als die lamp uitstaat? En staan er nog andere apparaaten naast die monitor?

|>

• McFlipp
Simon schreef op 10 July 2003 @ 17:39:
Heeft je monitor dit ook als die lamp uitstaat? En staan er nog andere apparaaten naast die monitor?
Nee lamp staat al de hele dag uit. En euhmm nou hij heeft het 3 jaar lang prima gedaan en er zijn niet echt nieuwe speciale dingen bij gekomen ofzo. Hij staat nu ook zo'n 20 a 30cm dichterbij de telefoon (een vaste telefoon, maar dan wel draadloos :)).

Overigens staat die dingen allemaal aan de rechterkant. Links stonden nog wat cd'tjes (spindeltje) en een joystick, heb die nu ook maar weg gedaan, weet niet of het kwaad kan, maarja alles proberen.

[ Voor 21% gewijzigd door McFlipp op 10-07-2003 17:56 ]

• McFlipp
Hmmz heb alles maar zo'n beetje van me bureau afgehaald, maar het probleem doet zich nog steeds voor!
Maar als ik de monitor even uitzet en wat laat afkoelen en daarna weer aanzet, doet ie het voor een half uurtje goed! Dus het lijkt me toch warmte, maar hij staat nu dus helemaal vrij.
Zou er iets permanent beschadigd zijn ofzo?

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08 16:38

dodo79

witte dikke tonnie

dat zullen wel losse contacten zijn op de prints die de beeldopbouw verzorgen, als je handig bent soldeer je dat gewoon ff door :)

omdat het kan!

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

Wolfje666

Shooter fanatic

Lijkt er op dat je beeldbuis verschoven is.
Of je monitor is gewoon aan het overlijden (kan door continu een hele hoge refreshrate te draaien, vlak onder het maximum van de monitor dus).

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

• McFlipp
Wolfje666 schreef op 11 July 2003 @ 13:18:
Lijkt er op dat je beeldbuis verschoven is.
Of je monitor is gewoon aan het overlijden (kan door continu een hele hoge refreshrate te draaien, vlak onder het maximum van de monitor dus).
Mja ik draai al jaren 1280x1024 @ 85Hz
Dat zou ie toch wel probleemloos aan moeten kunnen?

Verwijderd

Klinkt als een horizontale afbuiging die in het begin niet helemaal lineair is. Vermoedelijk een stukje electronica naar zijn grootje, heel misschien de magneetjes maar dan zou het m.i. altijd moeten optreden en niet alleen als je monitor een tijdje aanstaat.
En ja, hoge warmte ontwikkeling kan permanente schade toebrengen.
Pagina: 1