In visual basic een exe starten en bewerken

Pagina: 1
Acties:
  • 352 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62019

Topicstarter
Ik wou een porgramma scrijven in visual basic om daarin meerder programma's achtereen volgend te laten starten. En dan in het te openen programma's dingen automatisch laten doen.

Bijvoorbeeld

ik druk op een knop in mijn programma (cmdSTART);
nu moet Word worden opgegestart;
daarna moet hij virtueel (zonder dat iemand het toetsenbord of de muis gebruikt) het venster openen verschijnen;
daarna moet hij dan in het text regeltje zetten (c:\...\...\document.doc);
vervolgens word deze geopent in het word scherm;

Ik iemand mij een hint geven in welke richting ik moet zoeken bij google, ik heb namelijk geen iedee, maar ik weet dat het kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Wil je echt specifiek die dingen allemaal zien gebeuren, of moet er gewoon een document geopend worden en maakt het niet uit hoe?
Want in dat laatste geval kun je redelijk simpel in Word een macro bekijken om te zien hoe het werkt en vervolgens dit in VB gebruiken in combinatie met Automation of een reference naar Word.
Als je het specifiek wilt zien gebeuren zul je de handle van de window moeten opvragen en met bijvoorbeeld Spy++ kijken welke messages er gestuurd worden naar welk window.

[ Voor 22% gewijzigd door OZ-Gump op 10-07-2003 16:35 ]

My personal website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-06 23:13
Durf het bijna niet te zeggen maat met de functie SendKeys kom je ook een heel eind.

Btw, het gebruik van SendKeys is wat mij betreft verboden :)

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobzQ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

Of shell commando's gebruiken om het document te laten openen door de in windows geassocieerde viewer (.Doc in Word, Xls in Excel).

Wat wil je maken?

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wil je specifiek MS-Word automatiseren, of moet het voor ook andere programma's kunnen? Als het met andere progarmma's moet kunnen zit je meer aan macro recorders e.d., moet het specifiek met een programma als Word moet je eens kijken naar iets als dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobzQ

RobzQ

greedy as a pig

Durf het bijna niet te zeggen
Sendkeys kan wel maar ik zou het inderdaad ook niet aanraden, sterker nog, afraden. Kan op fouten is erg groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb een een programma gemaakt waarmee ik plaatje van mij digi camera afhaal. maar voordat ik ze er af kan halen moet in eerst een prog van het merk camera opstaren zodat er een verbinding gemaakt word. maar nu is de vraag kan ik dat progrie ook laten starten doormiddel van een knop in mijn programma. En zo ja kan ik dan ook denkbeeldig de knop connect in laten drukken bij het camera progie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squall-sX
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-05 19:35
VB heeft toch een library om Word te starten, een nieuw document te maken, documenten te openen, en zelfs in een document te schrijven (moest ik nog kennen voor mijn examen VB). Je vindt een hele hoop informatie in de MSDN of op http://msdn.microsoft.com indien je MSDN niet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-06 18:20

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Anoniem: 62019 schreef op 10 July 2003 @ 16:41:
Ik heb een een programma gemaakt waarmee ik plaatje van mij digi camera afhaal. maar voordat ik ze er af kan halen moet in eerst een prog van het merk camera opstaren zodat er een verbinding gemaakt word. maar nu is de vraag kan ik dat progrie ook laten starten doormiddel van een knop in mijn programma. En zo ja kan ik dan ook denkbeeldig de knop connect in laten drukken bij het camera progie
offtopic:
Welke camera is dat dan :?

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maar met de sendkey houd het dus in dat die knop een sneltoets moet hebben of niet zoiets als ctrl+s (voorbeeld)

want dat heeft hij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobzQ

RobzQ

greedy as a pig

VB heeft toch een library om Word te starten
Je bedoelt de Microsoft Office SDK (Zie msdn site van microsoft). Daarmee is het word probleem inderdaad wel op te lossen, echter de rest (het cameraprogramma) nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OZ-Gump

OZ-Gump

terug van weggeweest

En de volgende vraag: waarom gebruik je dan in je openingspost het voorbeeld van Word? Nu krijg je allemaal tips in die richting terwijl je daar niks mee wil :?

Wat betreft je app: het lijkt me stug dat je de pics niet van je camera kunt halen zonder die aparte software. Als dat wel zo is, kun je inderdaad net doen alsof je op dat knopje klikt. Ook dat kun je chekken door met spy++ het window van die software te 'finden' en vervolgens te kijken welke message je moet sturen voor dat knopje.

My personal website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobzQ

RobzQ

greedy as a pig

Maar met de sendkey houd het dus in dat die knop een sneltoets moet hebben of niet zoiets als ctrl+s (voorbeeld)
Niet helemaal, met sendkey kun je een charactercode doorsturen naar een applicatie. Dat kan bijvoorbeeld ook een [enter] of een [spatie] zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squall-sX
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-05 19:35
Je zou dus eigenlijk het venster van je programma als actief moeten hebben, en dan via toetsencombinaties (alt om in het menu te komen en dan de shortcutletterkes aangezien je programma geen shortcuts heeft) je dingen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnaud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06 08:10
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Option Explicit

Private Sub cmdSTART_Click()
  Dim myapp
  Set myapp = CreateObject("word.application")
  myapp.Visible = True
  myapp.ChangeFileOpenDirectory "C:\My Documents\BLABLADIR\ENZ\"
  myapp.Documents.Open FileName:="BLABLA.doc"

'Nog meer code die je via de macrorecorder van Word kunt vinden
End Sub

Vergeet vooral niet om grote schoonmaak te houden! (myapp.close, Set myapp=Nothing, etc)

[ Voor 26% gewijzigd door Arnaud op 10-07-2003 16:49 . Reden: code-tags toegvoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobzQ

RobzQ

greedy as a pig

Wat betreft je app: het lijkt me stug dat je de pics niet van je camera kunt halen zonder die aparte software.
Ik zat ook in die richting te denken en vroeg me ineens af of er niet iets via de Windows API te regelen is. Zo zit er in Windows2000 en XP een apart gedeelte voor scanners en camera's. Wellicht dat apparaten die via die interface worden geconfigureerd en herkend ook wel aan te sturen zijn via een uniforme methode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

* DUX vertrouwt het niet en vraagt nogmaals om welke camera dit gaat

Dit begint veel te lijken op een manier om de cmd te starten in beveiligde omgevingen. Dit konden wij op school ook en ook de naam van het programma van de TS ("cmdSTART") draagt bij aan dat wantrouwen...

[ Voor 72% gewijzigd door DUX op 10-07-2003 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13010

dit heb ik gebruikt om een standaard sjabloon met een knop in access te openen, dus via VBA (geen VB), maar kdacht misschien heb je er iets aan:
Private Sub Excel_Click()
On Error GoTo Err_Excel_Click

Dim oApp As Object

Set oApp = CreateObject("Excel.Application")
oApp.Workbooks.Add ("X:\personal office settings\...\Factuur.xlt")
oApp.Visible = True
'Only XL 97 supports UserControl Property
On Error Resume Next
oApp.UserControl = True

Exit_Excel_Click:
Exit Sub

Err_Excel_Click:
MsgBox Err.Description
Resume Exit_Excel_Click

End Sub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dux het gaat om een olympus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OZ-Gump

OZ-Gump

terug van weggeweest

En ondersteunt de Olympus geen directe access naar de geheugenkaart? Lijkt mij, nogmaals, erg vreemd als dat niet direct kan (gewoon via de explorer dus).

Heb je verder al iets gedaan met de posts die hierboven staan? Er staan namelijk een paar oplossingen tussen waar je perfect mee vooruit kunt?

My personal website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

Welk type en kan iemand bevestigen dat je daar inderdaad extra programma's voor nodig hebt?

Spijt me moosthof, maar dit klinkt erg vergezocht en ik wil zekerheid hierover. Ik hoop gewoon niet iets illegaals aan te treffen in dit topic, that's all.

[ Voor 22% gewijzigd door Glimi op 10-07-2003 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Met dat spy heb ik mijn applicatie gevonden en de knop maar hoe stuur ik die nu aan dan wel commando zet ik dan in mijn cmdStart_click()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobzQ

RobzQ

greedy as a pig

DUX schreef op 10 July 2003 @ 17:00:
[...]

Welk type en kan iemand bevestigen dat je daar inderdaad DOS-commando's voor nodig hebt om "een link te maken tusen camera en Word"?
Een DOS commando? Waarom denk je dat er een DOS commando aan te pas komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat van word was een VOORBEELD het gaat gewoon om dat camera verhaal. Maar het type camera doet er verder niet toe im moet alleen denkbeeldig (virtueel) op die knop connect kunnen drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Probeer anders eerst zelf eens wat uit voordat je weer vragen begint te stellen. We zijn hier geen helpdesk en verwachten veel inzet van jouw kant (dus proberen/zoeken nu je de zoektermen weet). Nou vind ik 5 minuten daarvoor te kort.

Eerst zelf proberen dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.