Laptop in netwerk traag?

Pagina: 1
Acties:

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-04 15:24

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
Hey,

Er staan bij mij 3 pc's in het netwerk maar als ik van deze pc (zie spec) naar m'n laptopje iets wil sturen of halen, gaat dit enorm traag...

De laptop is op zich snel genoeg denk ik (cellie 1200, 256 mb met een pmcia 10/100 dlink fast ethernet kaartje kaartje).

Ik heb geprobeerd om tussen mijn pc en een oudere pc (amd k6/2 400mhz) dezelfde bestanden over te zetten en dit lukt prima --> +- 600 mb in 3 minuutjes terwijl ik met m'n laptop hier toch zo'n 12 minuten over doet!

Wat heb ik geprobeerd? :

1. duplex settings verandert etc -> geen resultaat
2. ze in een range buiten m'n dhcp (van 10/100 mbps router) en zelf ingegeven ip-ranges op te geven...

Wie weet raad, of is het typisch aan netwerk-pcmcia-kaartjes dat ze maar zo'n snelheden halen :r ?

System Specs!

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

the_RJ

Banana Hammock!

Pfff... enige wat ik ooit had met een laptop dat win 98 niet mee wou werken met win2k... kwam dus op hetzelfde probleem neer... Maar ik weet niet wat het besturingssysteem van de laptop is?

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

wat voor OS draai je op die laptop?? En wat voor snelheid haal je nu eigenlijk, dat het trager is dan van pc naar pc kan verklaard worden doordat laptop schijven nog wel eens een stuk langzamer willen zijn, maar dat geeft meestal toch geen enorme verschillen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
het os van m'n laptop is Windows Xp en op mijn pc windows 2000...

Op m'n laptop geven de netwerkverbindingen 10% gebruik aan!

System Specs!

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Kan het niet zijn dat die Laptop een veel tragere HD heeft?

Grolsch Royce!

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
een laptop heeft standaard een 4200 rpm schijf maar dat mag de oorzaak niet geven...

System Specs!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

10%? Je weet zeker dat hij dan niet op 10 mbit staat? ;)

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Heb je het al met een andere kabel geprobeerd?
Een kapotte kabel geeft namelijk ook packetloss.

Andere mogelijke oplossingen zijn een herinstallatie van de laptop of een brakke netwerkkaart.
(4200 rpm zou 12 mb/sec moeten trekken, maar test hem eens met sandra oid?)

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
the_RJ --> idd vond het ook 'toevallig' vreemd maar heb hem op 100 mbps geforced en ook niets...

ANdrode --> kabels heb ik ook vervangen, maar ik vrees dat m'n netwerkkaart idd brak is :'(

Welke mogelijkheden zijn er trouwens om de doorvoercapaciteit van dat pcmcia-kaartje te testen (dus niet gewoon eeen DL UL - metertje)? Bestaan er hiervoor progjes?

ps: Op de 2 andere pc's gebruik ik FAT32 terwijl op m'n laptop NTFS, kan dit iets maken?

[ Voor 16% gewijzigd door The.Force op 10-07-2003 18:58 ]

System Specs!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

vast wel, probeer de alwetende google ;)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik durf het niet zeker te zeggen maar ik kan het me voorstellen dat als het een pcmcia kaartje(16 bits) is dat hij domweg geen 100% kan trekken tov cardbus(32bits)

Iperf

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
Het is een cardbus... :(

System Specs!

• Donderwolk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06 11:16
Draai je ook een firewall? Als ik een firewall aan heb staan bij het kopieren gaat het ook altijd wat trager nl.

Pwnd

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Donderwolk schreef op 10 July 2003 @ 20:10:
Draai je ook een firewall? Als ik een firewall aan heb staan bij het kopieren gaat het ook altijd wat trager nl.
Eem, als je uberhaupt data over kan zetten dan verbreekt die firewall niets, die laat de verbinding dus door en daar wordt de data overdracht toch echt niet langzamer door

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
nope 'helaas' geen firewall...

System Specs!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish