Twister Adsl router , wordt te heet en valt uit?

Pagina: 1
Acties:

• ultimasnake
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-06 08:46
Goede middag mensen.
Ik heb al geruime tijd een TWISTER ADSL ROUTER maar hij valt om de x aantal dagen weg , niet uit maar hij werkt gewoon dan niet totdat ik hem herstart. op het moment dat hij dus weg valt is hij vrij warm.... naar mijn idee te warm

Nu heb ik al contact opgenomen met de twister helpdesk maar die mensen vertellen me dat hij nu al te oud is en dat ze me er niet mee kunnen helpen en er ook geen firmware is die het mischien oplost.

Nu dacht ik er dus zelf aan om hem mischien met een fan erop wat cooler te houden , maar ik heb geen idee of wat wel mogelijk is etc etc..

Heeft iemand een tip voor me?

[ Voor 7% gewijzigd door ultimasnake op 10-07-2003 16:11 ]

Verwijderd

Weet je zeker dat het door de temperatuur komt?? :? Ik heb nl. nog nooit gehoord dat een router ermee stopte omdat hij te warm werd. 8)7

Verwijderd

Neem contact op met leverancier lijkt mij de makkelijkste optie. |:( :? 8)7

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-08 18:53

Sa1

je kan hem ook openschroeven, vaak is dat al genoeg, en anders zet je der een fan op...

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

the_RJ

Banana Hammock!

Staat hij soms ingebouwd? Ergens waar weinig lucht bij komt?

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

• ultimasnake
Verwijderd schreef op 10 juli 2003 @ 16:13:
Neem contact op met leverancier lijkt mij de makkelijkste optie. |:( :? 8)7
zoals ik al zei... heb ik gedaan maar ze kunnen me niet helpen omdat ie te oud is , ik heb hem een 3/4 jaar geleden ongeveer gekocht en toen was ie vrij nieuw op de markt.

• C4M1
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Je kan zelf een casefan erop solderen, moet je even meten of er ergens 12v loopt. Als dat te veel werk is kan je toch ook voor weinig in de winkel een 230v ventilator halen?

Orange & Red

• ultimasnake
Weet je zeker dat het door de temperatuur komt?? Ik heb nl. nog nooit gehoord dat een router ermee stopte omdat hij te warm werd.
Nou normaal is de temperatuur lager , en op het moment dat het internet bv weer eens weg is , voelt hij gewoon veel warmer aan.

Staat hij soms ingebouwd? Ergens waar weinig lucht bij komt?

Nope hij staat gewoon in de kamer.

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

En sinds hoelang is dit? Bedoel dit kwam gewoon ineens en bleef toen om de zoveel tijd uitvallen?

Edit (off-topic):
Owjah trouwens, die site die in je signature staat die doet het niet echt ;)

[ Voor 34% gewijzigd door the_RJ op 10-07-2003 16:20 ]

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

• ultimasnake
En sinds hoelang is dit? Bedoel dit kwam gewoon ineens en bleef toen om de zoveel tijd uitvallen?
Nou het is al sinds ik hem ongeveer heb , maar in de begin tijd liep ik veel met de settings te kloten en dacht dat het door mijn settings dus kwam ofzo. In de winter had ik er amper last van. Maar nu is het wat warmer in de kamer en heb ik het al denk ik 2x deze maand gehad :S

Edit (off-topic):
Owjah trouwens, die site die in je signature staat die doet het niet echt

Nou ze doen het hier perfect :S

• ultimasnake
Zo heb effe de kap eraf gehaald .. en effe die chips gevoeld.. en ik vindt ze vrij warm.... jamer genoeg kan ik het volgens mij niet meten ofzo :(

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

is er een beetje ruimte over onder de kap? want anders soldeer je er effe een case-fan in en dan zou het toch wel moeten helpen (moet je dus wel effe een 12V lijn zoeken)

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
offtopic:
Rechtsboven een bericht zit dit: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/quote.gif knopje, dat is een quote knopje :).

• ultimasnake
ik weet het wwillem

is er een beetje ruimte over onder de kap? want anders soldeer je er effe een case-fan in en dan zou het toch wel moeten helpen (moet je dus wel effe een 12V lijn zoeken)
de stroom die binnen komt is 12volt , en nee er is geen ruimte onder de kap. maar ik kan hem mischien er wel op maken ofzo (minder mooi maar zolang het maar zijn werk doet....

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Ik zou wel even eerst iets proberen met een gewone ventilator ofzo, kijken of het verschil maakt, maar suc6 ermee dan!

• ultimasnake
dank je. nou de fan draait mij wat te snel en ernstig veel lawaai maakt voor iets wat gewoon in de woon kamer staad ;). ik laat de kap er wel een tijdje af en zie hoe het verder gaat

Verwijderd

ALs je aan die chippies voelt, en ze zijn redelijk warm, dan loopt hij daardoor niet vast lijkt me. Hij kan er pas van gaan crashen als ze echt heel heet worden. Dat soort dingen kunnen best veel hebben :)
Pagina: 1