Toon posts:

[Evolution] HTML template toevoegen

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig hier op zaak om met hele systeem over te huizen naar Linux.
Tot nu toe alles perfect, kan babbellen met het Win2K netwerk, kan Terminal Server-en met de 2k-dozen, mail ophalen, je kent het wel, enz....

Maar nu wil ik bij het versturen van de mail een Signature toevoegen. Maar als ik dit met de standaard signature functie die komt deze ALTIJD onderaan de mail terecht. Dus ook onder de 'reply-tekst'. Ik wil deze onder de tekst hebben die ik geschreven heb. Maar dat kan niet.
Dus wil ik het oplossen met een template. Maar ik kan deze niet vinden, niet in de applicatie en ook niet in de evolution dir.

Weet iemand waar ik deze templates kan toevoegen?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:59
Je wilt zeggen dat je bij het reageren op mail 'boven' de gequote tekst jouw verhaal tikt?

Dat is in strijd met de netiquette, die zegt dat je eerst een stuk quote, daaronder jouw reactie tikt, en dan afsluit met je naam en evt. signature.

i.e. veel beter dan ik dit kan uitleggen:

"Leer quoten!"..

Met andere woorden het gedrag waar je om vraagt is een 'bug' die als enige voorkomt in Outlook Express (het zou ook eens niet *zucht*), het laatste wat je wilt is deze met veel moeite gaan dupliceren in andere mailprogramma's!
Outlook Express

Ik ben nog op zoek naar instellingen voor dit programma! Wel weet ik dat er een fout in OE zit, waardoor de ondertekening van een bericht automatisch boven het citaat wordt gezet. Ik raad dan ook aan om de automatische ondertekening uit te zetten.

[ Voor 63% gewijzigd door Wilke op 10-07-2003 16:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als we de 'regeltjes' volgen heb je gelijk, maar ik zit hier in een zakelijke omgeving waar bijna iedereen met Outlook Express werkt.
Als ik het niet op de 'foute manier' doe krijg ik van iedereen commentaar dat ik het verkeerd doe. En dat ze dat niet fijn vinden.

• Wilke
Dan wijs je ze op de netiquette :)

Grom....je maakt wat mee zeg...mensen die gaan klagen als je quoten *niet* op de verkeerde manier doet...what's next :X

Dank u hiervoor, o grote Microsoft _/-\o_ :X :( :(

Anyway, ik weet dus niet of dit kan, maar als ik het wist dan zou ik je er nog niet bij helpen....'t spijt me, maar dat soort dingen kan ik niet over m'n hart krijgen.

Oh ja, mag ik er nog even op wijzen dat het echt *alleen*, maar dan ook *alleen* Outlook (Express) is dat op deze wijze de standaarden weer niet volgt, dus dat dit geen 'och, die rare UNIX-nerds ook altijd'-probleem is? Pegasus, Eudora, Mozilla/Netscape Mail kunnen dit allemaal prima. Van Lotus Notes weet ik 't zo niet meer, maar die zal het vast ook goed doen.

[ Voor 33% gewijzigd door Wilke op 11-07-2003 11:13 ]

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-03 18:32
[eigenlijk offtopic]Ik heb altijd de neiging om te blijven replyen op mails, en als anderen dat ook doen zitten er soms een paar A4-tjes aan ouwe mails achteraan. Dan type ik mijn eigen mail lekker bovenaan hoor! En dat doen veel mensen dus

Alleen als ik specifieke antwoorden geef, quote ik hier en daar een stukje met het antwoord eronder.
[/eigenlijk offtopic]
Maar of je templates kan maken weet ik niet :)

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

• Wilke
mocean schreef op 11 July 2003 @ 13:22:
Ik heb altijd de neiging om te blijven replyen op mails, en als anderen dat ook doen zitten er soms een paar A4-tjes aan ouwe mails achteraan.
Nog maar even een pietsje verder OT dan:

Dat is dus ook tegen de netiquette, en wordt met name veroorzaakt door OE (en beginnende gebruikers, maar OE werkt dit wel in het bijzonder in de hand). Volgens de netiquette verwijder je namelijk alle zooi, behalve datgene waar je specifiek op in gaat, en onderaan tik je evt. nog de rest van je eigen reactie.
Als je niet 'specifiek' ergens op reageert, verwijder je dus alles, en schrijf je evt nog zoiets als dit:
Op <datum> schreef <naam>:
> [een lang verhaal over <onderwerp>]

<En dan hier je reactie>
Als een mail dus al enkele A4tjes lang is, dan is dat op zich al een probleem. Helemaal als het dan allemaal 'verkeerd-om' gequote is, is het geheel totaal onoverzichtelijk. Dat los je dan *niet* op door bovenaan te reageren en die 150 KB zooi eronder te laten staan, maar dat los je op door alle irrelevante shit er uit te knippen en alleen die stukken te laten staan waar je op gaat reageren.

Maar goed, genoeg OT nu denk ik, dat dit tegen de netiquette is hebben we nu wel duidelijk volgens mij >:)
Maar of je templates kan maken weet ik niet :)
Ik dus ook niet, 'k zal me verder maar buiten dit topic houden vanaf nu, misschien is er iemand die on-topic er meer over kan zeggen :D

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:05

samo

yo/wassup

de netiquette die je hier aanhaalt is voor nieuwsgroepen bedoeld en vind ik persoonlijk niet echt toepasbaar op persoonlijke emails.
Hetgeen wat namelijk met deze manier van replyen word bereikt is dat iemand die deze email nog niet eerder heeft gelezen het hele verhaal makkelijk kan volgen.
Bij het versturen van persoonlijke mails is dat niet nodig omdat ik de originele email zelf geschreven heb en al ken. Ik vind het zelf een beetje onzin dat ik mn eigen email nog een keer moet lezen om het antwoord te zien. Ik probeer dan altijd te kijken of er nog relevante info staat in de reply's en antwoor dan boven aan. Dit leest dus gewoon sneller omdat alleen het antwoord van belang is.

dus i.p.v.
--- origineel ---
Hallo,
Mijn vraag is AAAAA
En ik ben benieuwd naar BBBBB.
Dank XYZ,

---reply
Hoi!
>Mijn vraag is AAAAA
mijn antwoord op jouw vraag is ABABABAB
>En ik ben benieuwd naar BBBBB.
en hier antwoord ik BCBCBCBCBC
---einde---
vind ik een beetje stom
lees ik liever
--- voorbeeld---
ABABABABB
en BCBCBCBC

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

Topicstarter
Netiquette kan wel allemaal erg leuk zijn, maar al onze klanten (en intern) er op wijzen dat ze het verkeerd doen lijkt me niet echt gaaf. En voorzo ver ik weet doen 'ze' het allemaal zo.
En ik wil het zo (voor de duidelijkheid).

Beste Mr. X,

Het antwoord is Ja.

Met vriendelijke groet,
vanDee

>>Mr. X Wrote:
>>Geachte vanDee,
>>
>>Wilt u een voorbeeld geven?
>>
>>Groeten Mr. X

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2003 16:20 ]

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:05

samo

yo/wassup

offtopic:
leuke signature...
even voor de anderen:
Product/Chemical Name: COFFEE
Chemical Formula: C8-H10-N4-O2

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

Topicstarter
* schopje *

Ik weet nu hoe ik goed moet quoten, maar nog steeds niet hoe ik templates kan toevoegen in Ximian Evolution. En dat was eigenlijk waar het om ging :)

Iemand.....
Pagina: 1