Toon posts:

Monitor: Rechterkant zwart stukje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe Iiyama HM204DT gisteren thuis gekregen.
Er is aan de rechterkant een zwarte band (halve centimeter of zo), en je ziet die enkel als er een pikzwarte achtergrond is. Een soort lichte verkleuring (maar gewoon een tint lichter, geen rood, blauw of zo)...
Je ziet het niet in explorer etc...

Degauss helpt niet, ik heb een beetje zitten zoeken met de instellingen (positie, zoom, etc).
Er staat op 50 cm een logitech speaker van de Z680 serie.

Iemand enig idee?

Of is het gewoon een hardwarematig probleem :(

• Ander
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-08 10:37
Je zegt dat er een speaker naast staat, maar niet of je al hebt gekeken of het helpt als je die een uurtje verder van de monitor zet.

Greetz, Ander || Specs

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

the_RJ

Banana Hammock!

niet alleen speakers hoeven het probleem te zijn, het kan bijv. ook een bureaulamp zijn, zie hier:

refreshrate probleem met Radeon 9100 op Iiyama

Edit:
(laatste reply)

[ Voor 7% gewijzigd door the_RJ op 10-07-2003 16:29 ]

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Verwijderd

Topicstarter
Bureaulampje is het niet alvast :)
Speakers staan nu even weg, maar probleem blijft. Het is op zich niet storend, maar het valt een klein beetje op bij pikzwarte achtergronden als je derop zit te kijken...

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

the_RJ

Banana Hammock!

Dan gok ik toch op een hardwareprobleem, tenminste neem aan dat de juiste drivers eropstaan? Wellicht nieuwste drivers halen van de Iiyami site

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gedaan dat is het ook niet...
Maar ik denk dat het wel degelijk hardwarematig is, ik heb nl net gemerkt dat als de monitor afstaat er ook een bandje te zien is :p

Storing is doorgegeven ben eens benieuwd wat ze hier aan gaan doen :)

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

the_RJ schreef op 10 July 2003 @ 16:49:
Dan gok ik toch op een hardwareprobleem, tenminste neem aan dat de juiste drivers eropstaan? Wellicht nieuwste drivers halen van de Iiyami site
Die drivers beinvloeden de output naar de monitor niet, dus die kunnen het niet zijn :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je de breedte en hoogte goed ingesteld? Heb je je brightness/contrast instellingen goed staan?

Verwijderd

Topicstarter
Is allemaal het geval... Ik ben vrij zeker van dat het aan de monitor zelf ligt :p

• Losha
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10-2025

Losha

clear my path motherfucker

een soort ghost image ?!
kan aan een hoop liggen, idd lamp, luispreker of ander iets wat een veld genereert
kan ook aan de filters van de videokaart liggen of aan de kabel van de monitor (slechte afscherming)
heb ik bij veel monitors al gezien, helaas :(

Verwijderd

Topicstarter
Er is gewoon een gebrek aan de beeldbuis... Iiyama is op de hoogte dat ze het maar oplossen... Voor een monitor van 700 euro mag het wel in orde zijn :p
Pagina: 1