dvd+pc naar line-in

Pagina: 1
Acties:

• m00
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-01 21:59
ik heb een 'verdeeladaptertje' gekocht zodat ik 2 apparaten op mijn line-in kan aansluiten, nl. m'n dvd-speler en een andere pc.
als ik alleen de dvd erin heb gaat het goed, maar zodra ik de pc erop aansluit wordt het geluid van de dvd erg zacht (ook op de tv/koptelefoon aangesloten op de dvd zelf). zelfs als alles op max staat is het amper te horen. het geluid van de andere pc is echter wel goed.

heeft iemand een idee om dit te verhelpen?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:52

JvS

Ik heb hem zelf ook

nee je dvd speler lijkt het gewoon niet te trekken. Het is een schakelkastje?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• m00
nee een klein dingetje van 2cm ofzo met 2 ingangen en 1 uitgang.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:02

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Is een logisch gevolg.
Wat jij hebt gekocht noemen ze een Y-splitter, meestal geschikt om 1 uitgang te splitten naar 2.
Jij gebruikt 'm andersom, 2 uitgangen naar 1 ingang.
De uitgangs impedantie van de pc en je dvd speler zijn laag, waardoor de audio van het ene apparaat gedeeltelijk verdwijnt in het andere apparaat.

Even in makkelijke taal uitleggen:
De uitgang van je DVD speler slurpt de audio gedeeltelijk op van je pc en andersom ook, daardoor blijft er niet veel meer over wat naar je versterker gaat.

Oplossing: koop een switch ipv een splitter.

Alles kan stuk.

• m00
ben ff bij expert langs geweest, maar die hadden geen switch voor zoiets, alleen die Y-splitter.
je begrijpt het verkeerd denk ik, dvd+pc1 -> pc2, ik hoor pc1 wel, alleen dvd lijkt wel op mute gezet. De tv/koptelefoon op de dvd geven dan ook amper geluid meer :|

als ik de dvd en een discman tegelijk doe, werkt het wel allebei tegelijk.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:02

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ik begrijp 't wel, het is alleen iets anders, je pc slurpt het geluid van je DVD op.
Komt nog steeds omdat je een Y splitter hebt...
Om dit te bevestigen laat je je DVD speler even playen, je hoort dan weinig of niets, totdat je de lineout van je computer (pc1 dus) eruit trekt, dan doet je dvd speler het opeens goed.

Komt er nog steeds op neer dat je een splitter nodig hebt.

Edit: (Had ik al vermeld trouwens)
De uitgang van je DVD speler slurpt de audio gedeeltelijk op van je pc en andersom ook, daardoor blijft er niet veel meer over wat naar je versterker gaat.

[ Voor 23% gewijzigd door remco_k op 11-07-2003 10:59 ]

Alles kan stuk.

Pagina: 1