Toon posts:

ADSL, maar geen telefoon..

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beetje vreemde vraag mischien,

Heb nu ISDN, en krijg binnenkort ADSL (tiscali).
Nu wil ik ISDN helemaal opzeggen, en ook geen ander "vast" telefoon nummer meer.

Wel wil ik internetten via ADSL..

Ken da ?

Of heb ik PERSEE een telefoonnummer (KPN) nodig ?

Verwijderd

Je hebt PERSEE een telefoonnummer nodig, dus een abo bij KPN.

Wellicht was het slimmer geweest om eerst je ISDN op te zeggen en POTS aan te vragen en dan op je POTS lijntje adsl te nemen. Nu betaal je ook nog eens flink meer voor je ISDN

Verwijderd

Topicstarter
wat is POTS ?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

kiek's wat je met wat zoeken tegenkomt:
[search=adsl zonder telefoon]

Dit topic:
ADSL zonder telefoonlijn?
staat je antwoord (nee het kan niet met kpn).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Plain Old Telephone System --> ofwel je analoge KPN lijntje

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 14:31:
Of heb ik PERSEE een telefoonnummer (KPN) nodig ?
JA.

Vanaf juli (dus nu al) kun je volgens mij al een kpn basic abonnement nemen. De goedkoopste variant, zodat je wel een telefoonnummer hebt, maar geen enorm vermogen per maand betaalt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 14:33:
Je hebt PERSEE een telefoonnummer nodig, dus een abo bij KPN.

Wellicht was het slimmer geweest om eerst je ISDN op te zeggen en POTS aan te vragen en dan op je POTS lijntje adsl te nemen. Nu betaal je ook nog eens flink meer voor je ISDN
Je hebt NIET per see een KPN lijn nodig, mits je maar ADSL via een BBned aanbieder neemt. Alleen tijdens de aanvraag van ADSL heb je de lijn nodig, daarna mag je hem gewoon opzeggen. (heb ik ook gedaan) SpeedXS bied zelfs aan om de volledige jaarkosten voor je belbudgetlijn te betalen.

greetz,

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:12

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ik weet dat iemand hier in muiden het wel gelukt is (zitten met adsl via telebyte(bbned)),staat een stukje van in het forum van www.bbmuiden.com , het kan dus wel,alleen zullen ze bij de primafoon winkels nee zeggen waarschijnlijk en moet je een tel nummer bellen die ook op het forum staat

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het kan niet, voor de aanvraag heb je een werkende telefoonlijn nodig, tenzij je een dedicated adsl lijn laat aanleggen voor sdsl, maar dat is iets anders en daar betaal je ook voor. vage berichten als "het is mij wel gelukt" zijn onzin, zowel kpn als versatel als bbnet als babyXL sluiten GEEN standaard consumenten adsl aan als er geen telefoonlijn beschikbaar is... Je kan bij de laatste wel de lijn opzeggen NADAT het is aangesloten (niet bij kpn dus). Deze discussie heeft nu inmiddels wel een baard :o...

[ Voor 17% gewijzigd door JvS op 10-07-2003 14:45 ]

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:07

Sm0k3r

cough...cough...

mrsar schreef op 10 July 2003 @ 14:40:
ik weet dat iemand hier in muiden het wel gelukt is (zitten met adsl via telebyte(bbned)),staat een stukje van in het forum van www.bbmuiden.com , het kan dus wel,alleen zullen ze bij de primafoon winkels nee zeggen waarschijnlijk en moet je een tel nummer bellen die ook op het forum staat
je laat je isp de lijn overnemen, zodat je alleen adsl over de lijn hebt, kan bij mij pas over 4 maanden want we hebben beide mobiel me girl en ik, en ja kan nu ook met budget abbo adsl nemen

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind ut gewoon krom hoor..

Kijk, ik deel mijn isdn lijnen met de buren, zodoende heb ik een goedkoop abbonement.
Ondanks dat, zijn mijn abbonements kosten HOGER dan wat ik bel..

Ookal neem ik een analoog lijntje, dan ben ik nog steeds meer abbonements kosten kwijt dan dat ik werkelijk bel.

De reactie van kpn is, "dan bel je toch wat meer" , pfff
Ging er dieper op in, en de rede dat een abbonement vrij duur is, is dat je naar zo'n beetje alle landen kan bellen.
Vind ik persoonlijk onzin.. Laat dan de mensen die DAT willen, zelf een duur abbonement nemen, zodat jan met de per minder hoeft te dokken.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dan neem je toch pre-paid? Voor adsl moet je gewoon een lijn hebben liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Dus concreet, als ik nu ADSL werkend heb, en ik zeg mijn KPN zooitje op, dan zou ut blijven werken ?

• wizzard
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05-2025
Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 14:59:
Dus concreet, als ik nu ADSL werkend heb, en ik zeg mijn KPN zooitje op, dan zou ut blijven werken ?
NEE niet doen heb ik geprobeert en dan heb je niks meer en kun je je contract met je adsl provider afkopen en eenn nieuwe telefoonlijn nemen

vervolgens kan je je adsl niet overzetten naar je nieuwe nummer omdat je tel niet klopt Niet doen dus

MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:52

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op 10 juli 2003 @ 14:59:
Met een ISDN-lijn: Weinig kans
Met KPN: Geen kans

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• wizzard
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05-2025
geen contract met kpn = geen adsl
simpel grootste gedeelte adsl werkt in combinatie met mxstream van kpn en die werkt alleen over een kpn lijn

MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Dit is al zooooo vaak langsgekomen :(

Check je mail maar.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.