Clarkconnect boot niet (scsi)

Pagina: 1
Acties:

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:49
Hoi "tweakers",

na dat ik op de minddigger en clarkconnect forums ze me nog steeds niet hebben kunnen helpen, hoop ik dat jullie mij wel kunnen helpen.

Ik heb nu een aantal keer Clarkconnect 1.3 proberen te installeren (redhat 7.3). Ik krijg telkens echter hetzelfde probleem, wat ik nog niet heb kunnen oplossen. Bij het opstarten van linux krijg ik namelijk eerst de leters GRUB en daarna een paar regels met rare tekens. Zoals dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.hongens.nl/foto/foto.asp?foto=grub.jpg

Dit heb ik proberen op te lossen dmv op te starten met de gentoo disk, te chrooten, en dan lilo te installeren. Het grub probleem was nu opgelost. Echter, de bijgeleverde kernels die standaard geinstalleerd zijn, ondersteund mij scsi controller niet (zie systeem specs onder). Dus heb ik geprobeerd dmv weer te booten met de gentoo disk en te chrooten, de kernel sources te installeren en te compilen. Was er weer geen compiler geinstalleerd. Heb ik geprobeerd cc-devel te installeren met apt-get, maar dan krijg ik een wazig melding "but wil nog be installed" :? |:(, er staat echter niet bij waarom, het lijkt er op dat hij die pakketten niet wil installeren, omdat dat gene wat hij nodig heeft, hetzelfde is wat ik wil installeren (eg. binutils requires binutils |:( ).
Ik kom nou de geen stap meer verder. Op het clarkconnect forum beweerd men dat het wel werk als ik met GRUB boot, maar daar geloof ik niets van, aangezien er gewoon geen aic7xxx module in die kernel zit, anders zou dat betekenen dat GRUB met bepaalde bootopties werkt die in lilo ook wel in te stellen moeten zijn.
Iemand een oplossing ;(

m'n server specs:

Pentium 120mhz
128mb edo ram
asus p54t pci moederbord
adaptec 2940 pci scsi controller bootable, bios versie 1.21
3x scsi harddisk: conner 2gb + quantum 2gb + quantum 4gb
scsi tape streamer
teac scsi 12x4x recorder
floppy drive
2x 3com 595 pci nic
trident isa vga kaart

bijvoorbaat dank _/-\o_

offtopic:
gave smilies hier

Specs

• maartenst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-04-2023
moet gewoon werken, ik had ook een 2940 werkte prima
en ook met clark

Ps ik gebruik een oude p133 met 48 mb mem
en er zit nu een ibm ide 30gb in. 8)
maar ik denk dat het met scsi wel even beter werkte.
Maar die hd was maar 2gb.

[ Voor 56% gewijzigd door maartenst op 10-07-2003 14:19 ]

• houthakker
maartenst schreef op 10 July 2003 @ 14:12:
moet gewoon werken hoor ik had ook een 2940 werkte prima
en ook met clark
ja...zou moeten werken, maar na 3x installeren werkte grub standaard nog niet

Specs

• maartenst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-04-2023
Heb je in de bios van je mobo de ide controler uit staan ?
Probeer het anders met 1 scsi device.

• houthakker
maartenst schreef op 10 July 2003 @ 14:31:
Heb je in de bios van je mobo de ide controler uit staan ?
Probeer het anders met 1 scsi device.
Nee, heb ik niet uit staan, moet dat uitmaken dan? Bij de installatie laad hij namelijk wel gewoon de aic7xxx driver (doh anders kon ik hem niet installeren). 1 scsi disk word wel moeilijk, de installatie heb ik namelijk verdeeld over de schrijven (/ /boot & /usr )

Specs

• houthakker
Ik heb het probleem inmiddels opgelost, door ook nog initrd image te laden bij het booten, stom was ik vergeten |:(, sorry voor de overlast en overbodig topic :).

Specs

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-05 14:49

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Post je antwoord ook ff op het minddigger forum zodat anderen die ook hetzelfde probleem hebben met CC1.2 hier mee verder kunnen.
Pagina: 1