De lol van het moorden...

Pagina: 1
Acties:
  • 434 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:03
Regelmatig lees ik topics over allerlei nieuwe schietspelletjes, en over allerlei LAN parties waar mensen "counterstriken" Het adventuretijdperk is over, dat is wel duidelijk, en veel spellen waarin geschoten wordt, vinden gretig aftrek bij het publiek. Steeds meer en meer schietspellen worden uitgebracht, en op menig gamesite vindt je dan ook op de voorpagina al direct revieuws en plaatjes van deze nieuwe schietspellen.

Ik ben zelf van nature een adventurefan, en probeer mij nu ook in te leven in de andere game genres. Alleen de schietspellen (quake counterstrike etc) kan ik maar niet bevatten. Ik kan maar niet bevatten wat mensen nou leuk vinden om andere mensen neer te schieten of ernstig te verwonden. Grote geweren en vliegende lichaamsdelen zijn dan ook geen uitzondering in de diverse spellen.

Sommige mensen zeggen tegen mij "ach het is maar een spelletje"
Tja logisch, maar je speelt een spelletje voor de lol, en je schiet dus voor de lol allemaal computerwezens dood. Wat is daar dan leuk aan?
Race spellen, sport ik kan me daar wel wat bij voorstellen, maar die schietspellen zijn voor mij een verhaal apart. Ik vindt het dan ook vreemd dat sommige mensen die dagen dat spel spelen, zelf niet met een geweer op straat lopen, want je vindt he toch leuk om wezens te vermoorden.

Ik zou in deze thread eens willen weten, wat mensen nou leuk vinden aan die schietspellen.

Dit is geen bericht van wantrouwen, maar ik vindt het gewoon interessant om te weten.

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10-2025

Collaborator

You! Cake or Death?

In counter strike is het eigenlijk de bedoeling om als counter terrorist het planten van de bom tegen te houden, en dergelijke, het gaat dus niet om het moorden en vliegende lichaamsdelen zal je daar helemaal niet tegenkomen.
Het gaat vooral om het teamwork en de strategie

This space is occupied

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
De lol is niet het schieten, maar het beter kunnen zijn dan. Er zit een competetief element in, wat niet in adventures zit.

Verwijderd

het schietspel wat ik speel is quake 3 arena ik vind dat spel leuk omdat ik in een team speel en dat je echt samen moet werken om te kunnen winnen.
ik vind het geweldadige aspect van het spel niet de reden waarom ik dit spel cool vind(al hoewel het soms wel leuk is om mn killer instinct een pleziertje te geven)
het leuke van online quaken is het sociale gedeeltje en het sport gedeelte(in team verband spelen en de beste willen worden)
ik heb de quake graphics touwens zo ingesteld dat ik de snelste grahpics heb, dus zie ik helemaal geen bloed etc.

Verwijderd

Ik denk.....de mens is slecht. Ik geniet er ook echt van als als ik iemand aan stukken schiet of hem van zijn lichaamsdelen ontdoe(BLOODRAYNE). ik weet niet wat het is. Mischien een instinct ?? naj , het is gewoon niet te verklaren. En als je in spelletjes word doodgeschoten kun je gewoon respawnen. Dat kan ik het echte leven echt niet. En in in spelletjes kun je ook al je woede loslaten want, vergeet niet, de mens is gewoon een dier net zoals een tijger of beer . we hebben ook instincten.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2003 13:58 ]

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Gabriel_Knight schreef op 10 July 2003 @ 13:48:
Alleen de schietspellen (quake counterstrike etc) kan ik maar niet bevatten. Ik kan maar niet bevatten wat mensen nou leuk vinden om andere mensen neer te schieten of ernstig te verwonden. Grote geweren en vliegende lichaamsdelen zijn dan ook geen uitzondering in de diverse spellen.
Tja.. da's toch echt des persoons. De 1 vindt schietspellen wel leuk, de ander niet. Jij vindt adventures leuk, de ander vindt dit oersaai. Het zijn persoonlijke beleveningen.
Race spellen, sport ik kan me daar wel wat bij voorstellen
Ik niet :)
Ik vindt het dan ook vreemd dat sommige mensen die dagen dat spel spelen, zelf niet met een geweer op straat lopen, want je vindt he toch leuk om wezens te vermoorden.
Het is allemaal fictief en je kan het niet vergelijken met 'het leuk vinden om mensen afknallen' of 'met een geweer op staat lopen'

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-12-2025
idd het competatief zijn,
de vliegende lichaams delen hoven van mij niet. daar gaat het helemaal niet om.
zelf speel ik UT2k3 in een clan en daar komt idd strategie bij kijken.
en nee ik zou niet iemand irl afknallen met een gun. het is idd maar een spelletje. irl respawn je niet :P

ik hou btw ook van adventures, dus tja..

[ Voor 8% gewijzigd door LordMithril op 10-07-2003 13:58 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

the_RJ

Banana Hammock!

(jarig!)
Eem nou zelf ben ik niet echt een counterstriker of quaker, vind die twee niet geweldig. Ik speel wel veel Unreal Tournement, en het gaat niet om mensen neer te knallen, maar gewoon om de snelheid van shooters, adventures vind ik weer heel traag, RTSen waarbij het echt lang duurt voordat je eindelijk iets hebt vind ik ook niet geweldig. Verder is het makkelijk speelbaar op een LAN, iedereen kan het spelen, het is bijna altijd hetzelfde. Ik heb er niet zo problemen mee, het heet ook Unreal :)
Gabriel_Knight schreef op 10 July 2003 @ 13:48:
Ik vindt het dan ook vreemd dat sommige mensen die dagen dat spel spelen, zelf niet met een geweer op straat lopen, want je vindt he toch leuk om wezens te vermoorden.
2 dingen hierop:
- In Amerika wil men schietspellen verbieden omdat moordenaars indd veel shooters blijken te spelen op de PC en het dan ook in het echt gaan doen (dat is wel extreem hoor :))
- Jij speelt adventures? Loop jij dan elke dag over straat met een zwaard bij de handen? Of een kruisboog ofzo?

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

• LordMithril
the_RJ schreef op 10 July 2003 @ 13:58:
Eem nou zelf ben ik niet echt een counterstriker of quaker, vind die twee niet geweldig. Ik speel wel veel Unreal Tournement, en het gaat niet om mensen neer te knallen, maar gewoon om de snelheid van shooters, adventures vind ik weer heel traag, RTSen waarbij het echt lang duurt voordat je eindelijk iets hebt vind ik ook niet geweldig. Verder is het makkelijk speelbaar op een LAN, iedereen kan het spelen, het is bijna altijd hetzelfde. Ik heb er niet zo problemen mee, het heet ook Unreal :)

[...]

2 dingen hierop:
- In Amerika wil men schietspellen verbieden omdat moordenaars indd veel shooters blijken te spelen op de PC en het dan ook in het echt gaan doen (dat is wel extreem hoor :))
- Jij speelt adventures? Loop jij dan elke dag over straat met een zwaard bij de handen? Of een kruisboog ofzo?
adventure is wat anders dan een RPG ;)
adventure is zoals kingsquest, syberia enz. zonder zwaarden en kruisbogen dus :)

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

voor mij is het inderdaad het element van de behendigheid die je online weer probeert te verlegen tegen over andere. Het is niet zo zeer dat het gaat om schietspellen. Het gaat er voor mij meer om dat ik een uitdaging zoek om tegen andere te spelen. En daar onder valt bijvoorbeeld ook racegames. En niet zo zeer shooters, maar die hebben op ander gebied weer behendigheidsaspecten.

Verwijderd

maar om ff terug te komen op de adventure games..... zelf vind ik zelda oot het beste spel ooit, dat spel heeft echt klasse etc,
maaar je kan zon soort spel niet vergelijken met een shooter, ik denk dat je een shooter eerder met een sport spel kunt vergelijken....

Verwijderd

2 dingen hierop:
nee. het is juist denk ik beter dat mensen veel schiet en moord spellen spelen. beter op je pc dan in het echt

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-12-2025
Er heel simpel over denken, dus zeggen dat als iemand een schietspel leuk vind en daaruit meteen concluderen dat diegene ook wel een keer op straat zal gaan rondlopen met een dikke bazooka of snipergun ofzo, is een beetje ongegrond.
Ik zou het dan nog eerder andersom zien...
We hebben allemaal wel een beetje woede/geweld in ons zitten.
De een uit het door sich uit te leven in een schietspel, de ander uit zich hierin door na het stappen een fiets in elkaar te schoppen ofzo...
Dan heb ik toch liever de eerste groep.
Je zult wellicht eens een plaatje gezien hebben van een mooie meid van 16 of 17 ofzo, misschien heb je er wel foto's van op je computer staan...
Daaruit mag ik toch ook niet concluderen dat als jij die plaatjes gebruikt voor je eigen plezier, dat je dan ook wel een verkrachter zult zijn die dat soort meiden 's avonds van de fiets af sleurt??

• MrCaleb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-01-2022
Ik hou van schietspelletjes omdat ik het leuk vind om mensen dood te schieten, tis dat ik niet aan een echt pistool kan komen anders zou ik zeker ook in het echt op mensen gaan schieten, want in dat spel ziet het er niet zo echt uit jammergenoeg...alleen in Soldier of Fortune 2, daarom speel ik die ook zo graag ------- Even in de gedachte van een geestelijk niet in orde persoon ;)

haha..neej, het gaat mij eigelijk gewoon om de fun ervan, rondlopen,sluipen spel blijft een spel tis gewoon leuk, liever een verhaal erin, stap in de voetstappen van een ander leef je uit...3d shooters just rule :P

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

(jarig!)
Lord_Mithril schreef op 10 juli 2003 @ 13:59:
adventure is zoals kingsquest, syberia enz. zonder zwaarden en kruisbogen dus :)
Argh, jah ik weet het, maar ik haal het al sinds mijn 12de ofzo door elkaar :S, kweenie waarom... srry...

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Verwijderd

BredeP schreef op 10 July 2003 @ 14:01:Je zult wellicht eens een plaatje gezien hebben van een mooie meid van 16 of 17 ofzo, misschien heb je er wel foto's van op je computer staan...
Daaruit mag ik toch ook niet concluderen dat als jij die plaatjes gebruikt voor je eigen plezier, dat je dan ook wel een verkrachter zult zijn die dat soort meiden 's avonds van de fiets af sleurt??
hahaha lol :D

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Bovendien, wat blijft er van de lol over als je tegenstander niet meer opstaat na een succesvolle frag?

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-12-2025
mwa er komt veel meer bij kijken dan alleen schieten bij firstperson shooters, vooral als je je gaat verdiepen in de wereld van clans. Tactieken, samenwerking enz en het competatieve element wat al eerder is genoemd maken het tot een verslavend geheel.
Bovendien sta je er helemaal niet bij stil dat je "computerwezens" aan het "vermoorden" bent. Het is een middel tot een hoger doel. Bij Capture the Flag bijvoorbeeld is het doel om zoveel mogelijk flags van de tegenstander te halen, en bij Team Deathmatch is het de bedoeling met je team zoveel mogelijk punten te scoren. Het doel is dus niet het "vermoorden" van "computerwezens".

NB. Ik heb alle Gore zoals vliegende lichaamsdelen enz enz uitstaan omdat ze de gameplay nadelig beinvloeden, evenzo heb ik low detail textures ook om beter te spelen en competatiever te zijn met anderen.

[ Voor 61% gewijzigd door ravenger op 10-07-2003 14:18 ]

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

(jarig!)
RaVeNgEr schreef op 10 juli 2003 @ 14:05:
mwa er komt veel meer bij kijken dan alleen schieten bij firstperson shooters, vooral als je je gaat verdiepen in de wereld van clans. Tactieken, samenwerking enz en het competatieve element wat al eerder is genoemd maken het tot een verslavend geheel.
Sluit ik me volledig bij aan, met clans enzo wordt het allemaal veel leuker. UT iCTF 5v5 op bijv gauntlet dan moet je echt wel een taktiek hebben enzo.
({WoY} is de clan :P)

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
the_RJ schreef op 10 juli 2003 @ 14:02:
[...]

Argh, jah ik weet het, maar ik haal het al sinds mijn 12de ofzo door elkaar :S, kweenie waarom... srry...
Kan je beter zeggen: "Je gaat toch ook niet elke 2 dingen met elkaar combineren en dan steeds zeggen: No I can't do that. " (En dat dan 20x achter elkaar) 8)7 :p

Verwijderd

Het hangt ervanaf hoe je als persoon in elkaar zit.
Als ik hele kleine kinderen had (0-10 ofzo)zou ik ze geen soldiers of fortune laten spelen. Ik weet zeker dat geweldadige beelden invloed hebben op bepaalde type mensen.
Waar ik me heel erg aan irriteer zijn aggresieve opdringere reclames gebaseerd op stomme stereotypes.
Soms denk ik dat ik die extreme geweldadige spelletjes leuk vindt omdat de makers van die spellen er geen doekjes om wikkelen en het gewoon recht voor je raap doen. die eerlijkheid kan ik wel waarderen.

PS Wie heeft hier de film a Clockwork Orange gezien?

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:03
Ik vindt het erg interessant om te lezen als mensen zeggen dat ze die schietspellen spelen, omdat ze de samenwerking die nodig is in spel leuk vinden, de sociale contacten en "de beste willen zijn". Ook lees ik een deel "instinctief" dat mensen dit "leuk" vinden. In dat opzicht mis ik een instinct denk ik. Grappig is het om te lezen dat het bij veel mensen niet draait om het schieten en moorden.

Ik heb wel eens quake gespeelt, (werd na 5 minuten kotsmisselijk van het "draaierige" beeld) maar vind het doodeng om "monsters" neer te schieten, en de lichaamsdelen en bloed te zien vliegen. Ik ren in die spellen liever weg dan dat ik ze neerschiet.

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:17

NoTimeRemains

I know

Lord_Mithril schreef op 10 juli 2003 @ 13:59:
[...]

dus je typt wat je gaat doen?
code:
1
2
'pick up glass of beer'
'drink'

neej maar het is meer het competitie element
maar een spel als postal 2 gaat tog te snel vervelen ...

This is the Way.

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-12-2025
Gabriel_Knight schreef op 10 July 2003 @ 14:20:
Ik vindt het erg interessant om te lezen als mensen zeggen dat ze die schietspellen spelen, omdat ze de samenwerking die nodig is in spel leuk vinden, de sociale contacten en "de beste willen zijn". Ook lees ik een deel "instinctief" dat mensen dit "leuk" vinden. In dat opzicht mis ik een instinct denk ik. Grappig is het om te lezen dat het bij veel mensen niet draait om het schieten en moorden.
iid, voor mij is het meer een soort "tikkie! jij bent af! :P". Ik speel graag tactical shooters en het is wel fijn als die een beetje realistisch zijn, dus dus vallen de mensen die je 'tikt' dood neer ;).
Ik heb wel eens quake gespeelt, (werd na 5 minuten kotsmisselijk van het "draaierige" beeld) maar vind het doodeng om "monsters" neer te schieten, en de lichaamsdelen en bloed te zien vliegen. Ik ren in die spellen liever weg dan dat ik ze neerschiet.
Psies, dat draaierige had ik vroeger bij oude 3D games (Wolfenstein enzo). Als je niet zo goed tegen al dat bloed kan, heb je misschien een beetje een zwakke maag, gewoon geen FPSen spelen :) (of juist wel, om het te overwinnen, veel van die operatieprogramma's kijken helpt ook ;) ).
Er zijn genoeg andere games, alhoewel er de laatste tijd relatief erg veel FPSen zijn, moet ik toegeven.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14:32
Voor mij is het vergelijkbaar met het 'cowboytje/indiaantje' spelen dat ik als kind graag deed.

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-12-2025

R-B

Blokkert

Ik hou van bloed :P.. als ik gasten doodknal komt er bloed.. das is cowl.. Dat is bij de meeste denk wel.. :X :P

Had ik zelf meer een geweer O-) })

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Verwijderd

Nou,

het liefst zou ik natuurlijk in het echt mensen doodschieten !!!!

maar dat ga ik denk ik pas doen als ik wat ouder ben,
want het zou zonde zijn om nu al de gevangenis in te moeten.

• LordMithril
HIValicious schreef op 10 July 2003 @ 14:27:
[...]

dus je typt wat je gaat doen?
code:
1
2
'pick up glass of beer'
'drink'

neej maar het is meer het competitie element
maar een spel als postal 2 gaat tog te snel vervelen ...
jah dat waren ook adventres maar tegenwoordig hebben we daar muizen voor ;)

[ontopic]
en tja je moet er van houden.
sommige mensen zweren bij voetbal games.. daar zie ik t nut weer niet van in.

[ Voor 18% gewijzigd door LordMithril op 10-07-2003 15:20 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 15:17:
Nou,

het liefst zou ik natuurlijk in het echt mensen doodschieten !!!!

maar dat ga ik denk ik pas doen als ik wat ouder ben,
want het zou zonde zijn om nu al de gevangenis in te moeten.
ja dat moet je maar doen ja :z . moet je wel gelijk eeen minigun pakken he. ga je gta vice naspelen in het winkelcentrum :Z

Verwijderd

Ik hou van de meeste soorten games. :) Af en toe lekker af reageren in GTA:VC. En de andere keer gezellig samen met mario van pixel naar pixel springen. :P Maar ik denk dat ik door die Adventure praat van jou Escape from Monkey Island nog maar eens ga opstarten. :D

• ViNyL
  • Niet online
Het is gewoon een kwestie van frustratie kwijtraken in zoiets, en tactische schiet spellen zijn
gewoon gaaf om te doen.

Dat jij het vreemd vindt dat mensen die dit doen niet met een gun rond lopen vindt ik een beetje twisted. Vraag me af wie er dan niet klopt, mensen die het leuk vinden om het te doen en weten dat je normaal gewoon niet in het rond kan schieten, of jij die het vreemd vindt dat mensen die zoiets spelen geen gun hebben...

Sorry hoor maar :?

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:37

inXs

known as inXs

Mja idd wat al vaker verteld is het competitie element wat erg aantrekkelijk is.. Verder het beter worden en dat ook merken aan de hand van je kills en dergelijke.. Maar goed ik zal ook maar toegeven dat ik lekker wat gore ook wel graag zie, zoals carma of andere 3d-shooters.. Maar ik ga er altijd om lachen en nee ik krijg echt niet de gedachten om het real life te proberen!

superB

Verwijderd

zetje01 schreef op 10 July 2003 @ 15:12:
Voor mij is het vergelijkbaar met het 'cowboytje/indiaantje' spelen dat ik als kind graag deed.
mja idd, ik vind het gewoon 'spannend' om rond te lopen met een geweer (in het echt ook, dus voor airsoft schieten en paintballen houd ik me aanbevolen, al zou ik in het echt nog geen mens een schop voor de schenen geven)
maar ook het competitieve element, zoals in wars vind ik fantastisch. Samen strategiën uitzetten en die testen, en zo de vijand te slim af proberen te zijn. Als dat nog gepaard gaat met wat actie en mooie omgevingen vind ik het fantastisch :)

• Gaius
  • Niet online
Tja logisch, maar je speelt een spelletje voor de lol, en je schiet dus voor de lol allemaal computerwezens dood. Wat is daar dan leuk aan?
Computerwezens? Het is iets wat op je scherm wordt geprojecteerd na het uitvoeren van regels code. Ik vind het wat ver gaan omdat maar gelijk als levend in de computer te betitelen. Bovendien, start het level opnieuw en ze "leven" weer. :)

En inderdaad, ik speel spelletjes puur voor de lol, en om een geweer ergens vandaan te toveren en op m'n werk in het wilde weg gaan schieten is nog nooit bij me opgekomen. (Ik heb ook alleen maar mezelf ermee, aangezien 1 van m'n collega's m'n ADSL pakketje komt bezorgen :P)

Heel simpel gezegd, iemand die met een geweer de straat op gaat om mensen af te knallen zou het toch wel doen, met of zonder TV of computerspelletjes. Die mensen zijn gewoon ziek in hun hoofd.

Waarom ik oa schietspelletjes leuk vind? Geen flauw idee, maar goed, ik vind oorlogsromans en oorlogsfilm ook leuk om te lezen/zien, om maar een voorbeeld te gebruiken.

Verwijderd

Denk dat het ook wel een beetje met vrijheid te maken heeft. Als ik na een dag werken thuiskom en ik ga ff GTA VC-en dan heb je een gevoel van vrijheid omdat je alles kan doen wat je normaal niet kan. Bijvoorbeeld mensen afknallen, doodrijden, overvallen, schieten enz. Tis gewoon een beetje afreageren. >:)

Verwijderd

Je moet toch wel heel ziek in je hoofd zijn om na een potje cs een dikke colt te pakken en in het winkelcentrum gaan sproeien...

Ik kan er me niks bij voorstellen, mensen die dat wel kunnen nemen schietspellen toch wel wat te serieus.

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:13

Christiano007

Ich bin der champion

Ik speel CS natuurlijk om mensen te slachten

Als ik iemand neerschiet dan schreeuw ik het huis bij elkaar en vliegen er af en toe woorden uit mijn mond ''LAMERRRRR , LOZAHHH, NUUUURD, WHO's YOUR DADDY HUH?'' , daarom komt ook om het half uur hier een sociaalmedewerkster om mij rustig te houden, mag niet meer in de keukenla komen en moet van dingen afblijven die mensen kunnen verwonden

8)7

Ter land, ter zee en in de kroeg

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2025

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Er gaat nix boven in quake3 met een railgun ownen :D niet om t moorden maar de skillzz :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-12-2025

tazzman

a real boardmonkey

Speelde we vroeger niet allemaal cowboytje of soldaatje en hadden we niet allemaal een water/klapper/houten pistooltje? :)

Ik zie niet waarom een computergame anders zou moeten zijn.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• caspergt
  • Laatst online: 21-04-2025
foutjuhh

[ Voor 96% gewijzigd door caspergt op 10-07-2003 17:15 ]

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

• caspergt
  • Laatst online: 21-04-2025
Christiano007 schreef op 10 July 2003 @ 17:03:
Ik speel CS natuurlijk om mensen te slachten

Als ik iemand neerschiet dan schreeuw ik het huis bij elkaar en vliegen er af en toe woorden uit mijn mond ''LAMERRRRR , LOZAHHH, NUUUURD, WHO's YOUR DADDY HUH?'' , daarom komt ook om het half uur hier een sociaalmedewerkster om mij rustig te houden, mag niet meer in de keukenla komen en moet van dingen afblijven die mensen kunnen verwonden

8)7
Ohh dan ken ik jou wel ik zit op Afdeling 2, Psychiatrie :D .
Jij bent dus die ene die me altijd wakker houdt als ik probeer te slapuhh.
Ik hoorde al van die maffe kreten beneden, maar dat was jij, nog 1 keer en dan !! :P

..... (ik mag bij het keukenlaatje }) :P )

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

• Maverick
hm, ik heb in gta:vc al duizenden mensen gedood, maar weet zeker dat ik in het echte leven de trekker NOOIT over zou kunnen halen in koele bloede..

Fictie noemt men zoiets trouwens volgesn mij :{

PSN: DutchTrickle PVoutput

• DrEvil1986
  • Registratie: Januari 2003
Het leuke aan de schietspellen vind ik niet het doden van Computerwezens. Het leuke vind ik, dat wanneer ik op school een gigantisch vervelende dag heb gehad (geen enkele dag is een uitzondering eigenlijk) , mijn agressie af kan reageren op "wezens" die niet echt last hebben van mijn woede. De rondvliegende stukken versterken het afreageer gevoel, maar zijn imo helemaal niet nodig.

Verwijderd

Ik kan maar niet bevatten wat mensen nou leuk vinden om andere mensen neer te schieten of ernstig te verwonden. Grote geweren en vliegende lichaamsdelen zijn dan ook geen uitzondering in de diverse spellen
Dit is al gelijk de eerste verkeerde gedachte...

Want in computerspelletjes zijn het GEEN mensen. Het zijn geanimeerde poppetjes die jou van je punten af willen snoepen. En jij als speler wilt natuurlijk ook winnen (natuurlijke drang toch?). Dus ga jij proberen 'meer' punten te behalen.

Met voetbal doe je dat met scoren, met adventure spellen door het vinden van objecten of activeren van voorwerpen ofzoiets. Maar met shooters is het vaak het geval dat je punten krijgt wanneer je met een geänimeerd wapen een geänimeerd poppetje moet raken.

Big deal toch?
Daarom mensen die zich hier altijd zo druk om maken........ Denk zelf even verder dan je denkvermogen toestaat.
Wees vooral realistisch en denk HET IS EN BLIJFT maar een computerspelletje.

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

De mens heeft van nature een wil tot strijd en overwinnen.
In onze huidige 'beschaafde' samenleving is er weinig ruimte om dit tot expressie te brengen.
Wellicht grijpen daarom steeds meer mensen naar alternatieve manieren om de instincten in leven te houden.

Who is John Galt?

Verwijderd

Moet je heel even MOHAA (medal of Honor Allied Assault) spelen. Daar heb je bv. echte knalwapens zoals een bazooka en de shotgun. Een schot daarvan een beetje gemikt en de tegenspeler is dood. En vervolgens moet jij eens kijken hoe de tegenspelers zich ergeren dat jij met een bazooka of een shotgun rondloopt. Daar is gewoon geen lol aan om daarmee rond te lopen want iedereen die jij tegenkomt die maai je in 1x neer. (of je wordt na een tijdje zelf weer neergemaaid). Off kijk naar campers hoe die gehaat worden.
Er zijn zelfs servers waar deze wapens gebanned zijn. Wat ik hiermee duidelijk wil maken is dat het de meeste mensen niet om het ' zomaar ' moorden gaat, maar meer het tactische en behendige gedeelte. Diegene die het meest creatief is, en het meest tactisch is, heeft vaak ook de meeste kills. Kijk maar, de campers worden gewoon gekilled, want op een gegeven moment weet je de vaste 'camp' plekken en daar let je dan op en maai je de camper neer.

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Eerste plaats niet echt het schieten, maar wel tactisch spelen waar door je de tegen verrast. Ten tweede pas het schieten, beter zijn dan de tegenstander(s).

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Het gaat - zoals al eerder gezegd wordt - niet om het moorden zelf, slechts heel weinig games hebben moorden als hoofddoel (Postal 2 denk ik).

De kick in games zit hem (zo ervaar ik het tenminste) in het ontsnappen van de realiteit. Normaal gesproken sleur je geen mensen uit een auto en jat je deze, of ren je als een soort Rambo rond terwijl je om je heen schiet :)
Net een soort jongensdromen die je op deze manier toch 'werkelijk' kan maken.

Om het moorden gaat het mij iig niet, dat is op zich een vrij saaie gebeurtenis (kogel door een kop en klaar).

Verwijderd

Jahoor topic nr. 3000009098098079987 over hoe mensen over schietspellen denken.... pffff komop mensen het is ENTERTAINMENT!!!! Zonde van onze tijd om hier over door te gaan.

Tis voor Fun en iedereen die daar anders over denkt mag dat lekker zelf weten.

• Magic
  • Niet online
Je kunt schietspellen vergelijken met voetbal: mensen hollen achter een bal aan, worden moe, en als ze de bal hebben, dan proberen ze hem weer zo snel mogelijk af te spelen. zo ook met schietspellen, mensen proberen de tegenstander een slag voor te zijn door hem eerder neer te schieten dan de tegenstander hun. het is gewoon een vorm van entertainment, en sommigen vinden voetbal leuk, en anderen niet, en zo is het ook met schietspellen.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Booth
  • Laatst online: 30-12-2025

Booth

¯¯¯¯¯¯

Waarom ik CS en Quake (1 :$) speel:
- het is online.. Elk spel dat online te spelen is vind ik pr8ig :Y) Beetje communicatie enzo met andere mensen over de hele wereld. Het maakt niet uit wie je teamlid is, als hij maar goed op jou past en jij goed op hem :)

Games kunnen mensen ook verbroederen, je gaat niet naar een public om daar ff lekker dwars te liggen, je komt daar om te spelen en om met je team goeie scores te halen, vaak te winnen. In Quake gaat dit idd om het andere team doodschieten, maar in CS hoeft dat niet perse, daar kan het ook anders :)

• UnderClock
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10-2025

UnderClock

Enjoy the silence!

First Person Shooters... Sinds ik een keer Wolfenstein speelde op de Mac van een vriend, ben ik verslingerd aan dit genre. Alle speltypen die ik daarvoor gespeeld had, vielen daarbij in het niet.
Een FPS biedt simpelweg het ultieme escapisme, op een hele indringende en directe manier (eerste persoon). Het om je heen kunnen kijken, het geluid dat meedraait, je waant je de hoofdrolspeler in je eigen film. Je zet je koptelefoon op, en je bent in een andere wereld.

Die elementen vond ik altijd altijd al aantrekkelijk aan de single player zoek/schiet/puzzeltochten Quake en Unreal.

Multi-player (tegen bots en later online) vond ik aanvankelijk maar frustrerend, de snelheid en het voortdurend neergeknald worden. Maar de onvoorspelbaarheid door (bijna-)echte tegenstanders te spelen maakt het spannend en veel meer verslavend dan de voorgekauwde, verhalende spelvormen.

Het risico van op elk moment neergeschoten te kunnen worden door iemand die je te slim af is, werkt adrenalineverhogend. Zo'n intensieve soort spanning (herinner je nog dat je de eerste keer "Jaws" zag?) ervaar ik nog maar zelden bij het bekijken van een film in de bioscoop.
Het rushgevoel als je in UT2003/Bombing Run richting het doel van de tegenstander sjeest - zal ik het halen of wordt ik afgeknald? Of de voldoening als je de vijand tijdig hebt kunnen stoppen of een veilige doorgang biedt voor een teamgenoot in Bombin Run of Capture the Flag.

Ik denk dat online FPS games het vanwege de bijna fysieke ervaring en de directe en ongecompliceerde speelwijze het meest verslavend zijn.

Ik kan me goed voorstellen dat mensen verslingerd raken aan strategy/sim-games, maar voor mij is dat nog te rationeel om echt als escapisme te zijn.
Role Playing games hebben natuurlijk ook een hoog escapisme-gehalte, van ver voor het tijdperk der 3D-graphics. Ik heb zelf nog nooit echt lang een RPG gespeeld, maar ik vind inmiddels de drempel te hoog om er echt mee te beginnen. Bovendien boeien de werelden van RPGs me niet zo.
Third person adventures a la Tombraider vind ik persoonlijk te saai en afstandelijk om me echt te boeien.
Racegames hebben wat overeenkomsten met multiplayer games, maar persoonlijk vind ik rijden niet zo spannend en een beetje beperkt qua bewegingsvrijheid.

Schieten in FPS komt voor mij echt op de laatste plaats, maar zonder het schieten en variabelen als wapenkeuze n oprakende munitie zou het helemaal niet spannend zijn.

• hayate666
  • Registratie: Juni 2003

hayate666

zwaardfetisjist

Adventure games kunnen zeer mooi zijn, maar dan denk ik toch eerder aan de humoristische groep. Vooral Lucasarts kon daar wat van met spellen als Day of the Tentacle en Full Throttle. Zo worden ze niet vaak meer gemaakt! :*)

Maar om terug te komen op FPS, het is gewoon mooi. De 'denkfout' die veel tegenstanders ervan maken, is dat de spelers er vanuit gaan dat ze echt mensen aan het afknallen zijn. (geloof me, ik heb er gezeik genoeg met mn ouders om gehad :P )

As it turned out, the stone was mightier than both the sword and the pen

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000

FoggyFreek

I'm a llama again!

Behendigheid, adrenaline, teamwork en speelplezier. Voor mij zit er geen bloederig randje aan. Het is gelukkig nog altijd duidelijk te zien dat alles nep is. Half Life 2 word anders, dan ga je andere manieren zoeken je vijanden uit te schakelen omdat het bloed er TE echt uitziet. Kortom, de FPS staat nog te ver van realiteit en is dus puur behendigheid en vermaak.

-- Altijd blijven prutsen --

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:05
Ik denk wel dat veel mensen hier toch vergeten dat je wel degelijk beïnvloed wordt door een FPS of ander geweldadig spel.
Ik maak 't zelf ook mee. Vroeger was ik meer een n3rd die niet zo veel deed dan achter een schermpje in het donker te zitten. Toen had ik een tijdje het "Rocket Arena 3" gevoel te pakken en deed ik vaker Quake dan m'n mail lezen. Ook werd ik vaker agressiever en kon ik veel minder hebben (ik word voor de eerste keer neergeschoten: *shit*. Na een uurtje: *gloeinende piep piep piep*.)
Ook kon ik vaak lachen om mensen die mij "ownden" na een tijdje hardstikke "dood te raggen". Als ik daar nu aan denk vind ik mezelf toen gewoon soms zielig.

Nu speel ik nog steeds wel actiespellen, maar het neerschieten of het doden van lui vind ik soms niks aan. Wel vind ik het leuk om bijv. Battlefield 1942 (Desert Combat roelt :)) te spelen. Het gevoel van: "Help, ik ben 'pinned down' - Help Help" en even later komen er tanks aan rollen en vallen de bommen uit de lucht op de vijandelijke basis. Dat gevoel dat je er op dat moment niet alleen voor staat is keigaaf. Dan moeten er natuurlijk wel meer mensen bij zijn die ook wel koppie-koppie zijn en niet van die lamers die alleen maar staan te wachten tot er een F16 respawnt.
Ook het tactische deel in zo'n spel is gewoon koel. Er is een groot gevecht bij punt A, zal ik helpen, naar punt B gaan of via Punt C de vijand van achteren aanvallen? Het vermoorden van mensen valt bij deze dingen in het niet.

De lol van het moorden ben ik (gelukkig) kwijt. SoF 2 speel ik dan ook niet meer want 't werkt nu gewoon op m'n zenuwen. Racespellen blijf ik ook nog steeds mooi vinden. En natuurlijk vliegsimulators (maar dan niet FS2002 ofzow maar meer in de stijl van Lock On). Ook weer het gevoel van ik help de lui daar op de grond en in dit geval staan zij er niet alleen voor.

P.S. Ik vind het helemaal niet erg dat mensen FPS'jes spelen en het leuk vinden om mensen dood te raggen (zolang ze het maar op de pc/console doen hé :+ ). Ik heb het zelf ook veel gedaan en weet ook waarom ze 't leuk vinden. Maar ik weet nu ook dat er wel leukere dingen zijn dan het alleen maar dom doodschieten en "ownen" of "skillz" opbouwen. Beter worden dan de ander is leuk en heeft wel iets logisch, maar ik kies toch voor wat tactischer spellen.

• LordMithril
Tja je word niet aggresief van het spel zelf vind ik..
meer omdat je tegenstander je niet direct kan horen, daarom kan je sneller uit je dak gaan.
als ik hopeloos word afgemaakt met UT2k3 scheld ik ook wel eens (nooit veel)..
maar al word ik hopeloos afgemaakt met scrabble voe ik me wel t zelfde maar reageer ik niet met schelden..
als was t online scrabble waarschijnlijk weer wel.. het is gewoon even je frustraties kwijtraken...

Bier, Whiskey en Metal!!

• CHeeCH
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik vind die vergelijking tussen werkelijkheid en een computer-spel nergens op slaan. Als je het in je botte kop krijgt om ECHT mensen neer te gaan knallen dan spoor je niet, dan zit er een hele grote kronkel in je grijze massa en ooit zal de bom ontploffen...en een computerspel zal daar echt geen invloed op hebben.

Helaas ligt het in de aard van de mens om een zondebok aan te wijzen... :/

Nutcases zal je altijd hebben....helaas.

• Bleet
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Tjah, in Amerika gebeurt het wel :/
Ik speel de laatste tijd wel weer veel (ET, AA, Q3) en ik kan merken dat ik soms nog wel aardig zit te schelden
Ik 'val' me vader soms ook wel eens aan, maar dat is gewoon standaart, omdat ik ook graag een keer wil winnen van hem :P

Maar ik heb dus echt niet de neiging om andere mensen zomaar aan te vallen, of te doden
Ga dan in het leger, en vraag of je naar Irak mag ofzo, als je een paar Gurilla's (whatever) tegenkomt, dan mag je ook doden...

[ Voor 16% gewijzigd door Bleet op 11-07-2003 17:54 ]

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Verwijderd

Blade_V schreef op 11 juli 2003 @ 17:52:
Tjah, in Amerika gebeurt het wel :/
Ik speel de laatste tijd wel weer veel (ET, AA, Q3) en ik kan merken dat ik soms nog wel aardig zit te schelden
Ik 'val' me vader soms ook wel eens aan, maar dat is gewoon standaart, omdat ik ook graag een keer wil winnen van hem :P

Maar ik heb dus echt niet de neiging om andere mensen zomaar aan te vallen, of te doden
Ga dan in het leger, en vraag of je naar Irak mag ofzo, als je een paar Gurilla's (whatever) tegenkomt, dan mag je ook doden...
Je brengt me op een idee :)

Nee, maar ik speel alleen maar moord spellen, Het is leuk, cool, en is vet
Maar of ik moord neigingen krijg, Neu, ook niet :)

Verwijderd

/me was made to kill.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:05

steveman

Comfortabel ten onder

ik speel om te vernederen, in bf, vijand besluipen ze je laten zien (eventueel hun magazijn leeg laten schieten) en dan met je sidearm ze te pakken nemen, dan zit ik glimlachend achter me pc :)

offtopic:
_Fonz
Dream on

[ Voor 11% gewijzigd door steveman op 11-07-2003 20:11 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:05
CHeeCH schreef op 11 July 2003 @ 17:40:
Ik vind die vergelijking tussen werkelijkheid en een computer-spel nergens op slaan. Als je het in je botte kop krijgt om ECHT mensen neer te gaan knallen dan spoor je niet, dan zit er een hele grote kronkel in je grijze massa en ooit zal de bom ontploffen...en een computerspel zal daar echt geen invloed op hebben.

Het probleem bij sommige mensen is dat ze zelf niet weten dat ze niet helemaal goed sporen. Daarom kan het heel gevaarlijk zijn. Misschien spoor jij of ik ook wel niet en lopen we elkaar morgen op straat neer te knallen zonder dat je er erg in hebt 8)7

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

CHeeCH schreef op 11 July 2003 @ 17:40:

Ik heb dezelfde mening. Als iemand echt door bijv Counterstrike met een wapen een school of weet ik wat gaat uitmoorden stja dan ben je zelf ook niet 100% lijkt me.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Verwijderd

steveman schreef op 11 July 2003 @ 20:10:
ik speel om te vernederen, in bf, vijand besluipen ze je laten zien (eventueel hun magazijn leeg laten schieten) en dan met je sidearm ze te pakken nemen, dan zit ik glimlachend achter me pc :)

offtopic:
_Fonz
Dream on
Hmm ok .. in the right games that is. RTCW en ET. Kom me daar maar eens tegen.

Ps: lees mn sig.

• Kwartjuh
  • Laatst online: 28-12-2025
'De lol van het moorden'
Tsjakka, daar maak je je eerste fout al. Je moord niet. Je wint of je verliest... ik kan wat bitjes van waarde veranderen moeilijk moorden noemen, soz :)

[ Voor 6% gewijzigd door Kwartjuh op 12-07-2003 15:37 ]

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Pagina: 1