Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

T-Mobile contract onbinden.

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RickN
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-06 10:52
topictitel +t :X

Ik heb sinds gisteren een abbonement bij T-Mobile, maar nu blijk ik dus op m'n werk heel slechte dekking te hebben. Buiten afwisselend 2 tot 3 van de 5 streepjes, maar binnen steevast "alleen noodopr.". Een telefoontje met de servicedesk heeft niets opgeleverd, alleen de mededeling dat ze "binnen geen dekking garanderen" :r en dat volgens hun de dekking in m'n postcode gebied goed zou zijn. Met m'n oude debitel (via vodafone) abo had ik binnen absoluut geen problemen, verder heb ik ook geen ontvangst als ik die T-Mobile sim in m'n oude telefoon stop, dus het ligt niet aan m'n nieuwe telefoon, en wel aan T-Mobile's dekking.

Heb je als consument het recht om zo'n overeenkomst binnen enkele dagen na ondertekening nog kostenloos te ontbinden? De algemene voorwaarden van T-Mobile zeggen er (logischerwijs) niks over, maar ik hoopte eigenlijk dat het een algemene wettelijke bepaling was ofzo?

[ Voor 6% gewijzigd door RickN op 10-07-2003 13:32 ]

He who knows only his own side of the case knows little of that.

• cemtex
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-06 07:54

cemtex

Version 1.1.1

Als zij al zeggen dat ze het buiten wel garanderen en binnen niet lijkt het erop dat ze zich daar aan vast zullen houden.
Ook wel logish, ik neem een t-mobile abb. en graf een kuil van 40 meter diep, giet het vol beton, en ga daarin wonen. Voor het gemak noem ik mn nieuwe huisje 'bunker'. Dan kunnen zij daar niks aan doen dat ik daar woon ?!

Wellicht wachten op een prijswijziging ? En dan kosteloos opzeggen, al weet ik niet zeker of het dan kan bij t-mobile.

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Ik heb hetzelfde gehad met Dutchtone, van het ene op het andere moment gewoon in huis geen bereik meer. Er was een steunzender in de buurt die wat minder was geworden(volgens Dutchtone). Wilde mijn abbo hierom opzeggen maar geen poot om op te staan, want de dekking die zij garanderen is alleen voor buiten. Dus helaas, geen reden op je abbo op te kunnen zeggen denk ik.

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Als het buiten nou slecht werkt.... :)

• RickN
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-06 10:52
Nee, dat mijn "klacht" geen reden voor ontbinding is, daar was ik al bang voor/ had ik me al bij neergelegd.
Ik hoopte eigenlijk dat ik het contract sowieso binnen zeg 7 dagen kan ontbinden, net zoals je b.v. een internet aankoop binnen een bepaald aantal dagen altijd kunt terugdraaien....

He who knows only his own side of the case knows little of that.

Verwijderd

Zoek een postcode waar buiten geen dekking is. Zeg dat je daar vaak moet zijn en OPZEGGEN MAAR! :P ;)

• jonggoud.nl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-11 12:45

jonggoud.nl

@>--"--,--{

Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 13:46:
Zoek een postcode waar buiten geen dekking is. Zeg dat je daar vaak moet zijn en OPZEGGEN MAAR! :P ;)
Voorthuizen naast de apeldoorseweg, daar kom ik vaak: geen ontvangst. Krijg 60% van mijn abbonementsgeld terug! Super!

Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-11 18:52
k'heb op mijn werk ook een beroerd bereik, 1 streepje. Als je gaat bellen krijg je van ja ............. he wat???

k'heb vanmorgen t-mobile gebeld, maar ze garanderen geen bereik in het gebouw.

• Romeo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-11 10:32
RickN schreef op 10 juli 2003 @ 13:44:
Nee, dat mijn "klacht" geen reden voor ontbinding is, daar was ik al bang voor/ had ik me al bij neergelegd.
Ik hoopte eigenlijk dat ik het contract sowieso binnen zeg 7 dagen kan ontbinden, net zoals je b.v. een internet aankoop binnen een bepaald aantal dagen altijd kunt terugdraaien....
Ik zat ook hieraan te denken, dit lijkt mij het proberen waard. Misschien kun je teruggaan naar de winkel waar je het hebt afgesloten? Misschien dat zij je kunnen helpen, ze willen namelijk vast ook graag tevreden klanten hebben.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:45

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

kleine kans dat dit werkt, mijn zus heeft recent een nieuw bouw woning gekocht, met daarin alu kozijnen, dakdelen en nog wat bouwdelen, resulteert ook in een "alleen noodopr" of 1 streepje ontvangst. (ook bij KPN/Dutchtone/Libertel)

Kan je nix tegen beginnen, klacht bij de woningbouw/bouwonderneming lijkt me dan logischer (zij blokkeren uiteindelijk het signaal, niet T-Mobile).

[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 10-07-2003 13:55 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Tja, het naampje veranderd maar het beestje niet hé?
Er was tussen BEN en de KPN, en ik geloof ook nog Vodaphone, een roaming overeenkomst die verviel toen BEN T-Mobile werd.
Hetzelfde geld voor voormalig Dutchtone, nu Orange.
Ik zou ook niemand aanraden, die niet in de Randstad woont, voorlopig iets met één van beiden te doen. Ik heb wel begrepen dat ze er hard aan werken om de verbindingen weer optimaal te krijgen (voor zover die dat ooit was).
Maar dat kost tijd en een hoop geld.
Blijft vreemd dat na al die jaren er toch nog steeds 2 de besten zijn, Vodaphone én KPN.
Ben(hehehehe) er ook niet gecharmeerd van maar 'that's the way the game is played' zullen we maar zeggen.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:45

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

vodafone, maar ok ;)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Nou ben ik het niet mee eens. Ik zit toch in de randstad (Dordrecht) maar het bereik van KPN is in huis echt bagger...op straat soms ook alleen het centrum is goed. O2 daar in tegen heb ik tot nu toe overal bereik!

Verwijderd

regmaster schreef op 10 July 2003 @ 13:55:
Tja, het naampje veranderd maar het beestje niet hé?
Er was tussen BEN en de KPN, en ik geloof ook nog Vodaphone, een roaming overeenkomst die verviel toen BEN T-Mobile werd.
Hetzelfde geld voor voormalig Dutchtone, nu Orange.
Ik zou ook niemand aanraden, die niet in de Randstad woont, voorlopig iets met één van beiden te doen. Ik heb wel begrepen dat ze er hard aan werken om de verbindingen weer optimaal te krijgen (voor zover die dat ooit was).
Maar dat kost tijd en een hoop geld.
Blijft vreemd dat na al die jaren er toch nog steeds 2 de besten zijn, Vodaphone én KPN.
Ben(hehehehe) er ook niet gecharmeerd van maar 'that's the way the game is played' zullen we maar zeggen.
Onzin natuurlijk. Maar goed, dat is off-topic. Overigens waren er helemaal geen roaming overeenkomsten. Alleen tussen Telfort en Libertel destijds.

On-topic: T-Mobile heeft vaak de gewoonte bij dekkingsklachten een aantal maanden 50% korting te geven. Informeer daar eens naar.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2003 23:25 ]

• Mikkie001
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:35

Mikkie001

Wat is werk zonder koffie?

Het lijkt me dat je een telefoon koopt om mee te kunnen bellen. Indien je niet in de allerverste uithoek woont of in een andere bijzondere situatie verkeerd, dan mag je redelijkerwijs verwachten dat dit mogelijk is met een telefoon.
Het produkt voldoet nu niet aan de verwachtingen die redelijkerwijs gesteld kunnen worden en kan dus terug naar de winkel. De winkel heeft 2 mogelijkheden:
1. Reparatie / zorgen dat het wel werkt
2. Geld terug geven.

Zie ook:
[url] nieuws: Wet 'Consumentenkoop en garanties' in werking getreden [/url]
en
http://www.rechtswinkelam...recht/consumentenkoop.htm

Er is altijd een groepje mensen dat in geen enkel groepje past

Verwijderd

Okay, ten eerste: Elk contract is Juridisch gezien binnen 8 dagen te ontbinden (zelfs de koop van een huis). Als je binnen die tijd je meld, kunnen ze niets doen (ze stribbelen wel heel hard tegen, gewoon advocaat dreigen)

Zoh, dat was het nuttige deel van mijn post :)

T-Mobile(BEN) / KPN / Vodafone / O2 / Oragne(Dutchtone) Hebben geen van allen roaming afspraken (meer) O2 (toendertijd Telfort) is de enige die ze ooit heeft gehad, met Vodafone.
Het netwerk van T-Mobile is 100% eigen, en 100% Nokia (Nokia heeft die master 'belaald')

Het is pure onzin om te zeggen dat een netwerk brak is. Anders zou ik nu van de daken moeten schreeuwen dat alleen T-Mobile goed is! (KPN + O2 + Orange thuis geen bereik / KPN + O2 + Vodafone op mijn werk geen bereik)

Het ligt puur aan het gebied waar je woont.
Het enige waar ik wel verbaasd van stond is dat mijn dekking van KPN van de ene op de andere dag pleite was ... Mast weggehaald (niet defect, gewoon uitgezet) ... En bedankt KPN! (abo per direct gekilled en alle incasso's van KPN Mobile geblokkeerd)

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:43
Klopt het dat in de randstad de dekking door alle providers goed is :/ Ik kan trouwens in mijn plaats alleen maar KPN antennes vinden en ook nog kleintjes van een andere (1800MHz dus) en kweet hniet van wie die zijn.

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:39

Japie.G

Colour Classic

Allereerst sorry voor deze schop, maar heb hetzelfde probleem eigenlijk! Op locaties waar ik vaak moe zijn (school en binnenshuis) heb ik ook superlechte dekking.

Nou is mijn vraag eigenlijk, wat kost het eigenlijk om zo'n contract vroegtijdig te ontbinden?

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:03

Sebastiaan

....

meestal is dat: aantal resterende contractmaanden * abokosten

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:03

13art

Moderator Mobile
Toevallig heeft er nog niet zo heel erg lang geleden een artikel gestaan in de consumentengids over de dekking in nederland door de verschillende providers. Daaruit bleek dus dat t-mobile vooral in gebouwen een niet zo hele goede dekking had. Als ik het me goed herinner kwam dit door de sterkte van het signaal. Voor buiten is dit signaal sterk genoeg echter alleen als je binnen de betonnen muren komt kan dit nog wel eens voor wat problemen zorgen.

Maar goed dit even wat informatie terzijde. Ik hoop voor je dat je er op tijd bij was om het contract te laten ontbinden en anders moet je idd de resterende maanden betalen of met een advocaat aan de haal gaan, maar de kans dat je dat wint is wel erg klein want dan zou iedereen die ergens in nederland slecht bereik heeft zijn abonnement kunnen laten ontbinden. En daar heeft t-mobile zich echt wel tegen ingedekt in de kleine lettertjes.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Pagina: 1