Toon posts:

MSN/IRC probs met PI en Linksys router...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
haj...

ik heb een probleem:
als ik msn en irc opstart en ik ben er een tijdje --> paar minuten inactief dan disconnect ie automatisch...zowel bij irc als bij msn...
omdat het bij beide is, vermoed ik dat het probleem aan de router of aan Planet Internet ligt...

De router is een linksys BEFW11S4 (mxstream versie) en internet abbo is comfort bij Planet Internet icm MxStream...

De instellingen van de router zijn standaard.. pw en wep enzo wel veranderd, maar niets aan wezelijke instellingen, hij staat dus ook nog op dhcp

de vragen zijn dus:
1 waar ligt het aan? router/isp of mss nog me pc
2 hoe los ik het op?

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-06 19:40
Ik had dit ook met mijn router weliswaar een ander merk enzo maar daar lag het aan de interne firewall die heb ik uitgezet en toen deed ie het. Misschien ligt het daar ook bij jou aan.

Verwijderd

misschien dat in je OS het automatisch connectie uitzetten na zoveel min aanstaat???

al geldt dit wel alleen voor inbel verbindingen!!

vertel eens wat voor een OS je hebt ?? en wat er in je instellingen van je OS staan.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb win ME..connectie uitzetten denk ik niet dat dat uitstaat omdat ik met internetten helemaal niets merk.. en als ik daar iets verander met m'n instellingen en ik moet opnieuw naar een proxy zoeken dan merk ik het wel omdat het dan ff duurt...

de firewall uitzetten? het rare is dat ik er wel doorheen kom..
ik zal eens kijken of er een soort timeoutinstelling is..
maar helemaal uitzetten gaat niet.. pa heb hier ook bedrijfaanhuis en dat moet wel 'veilig' zijn..

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-06 19:40
Bij mij is de firewall in een aantal verschillende onderdelen opgedeeld.

Als ik het me goed kan herrineren lag het bij bij mij aan de packet filter die ik uit moet zetten. Je kan het natuurlijk even proberen en dan kom je er vanzelf achter of het daar aan ligt. Verder geloof ik niet zo heel erg in eht nut van de firewalls in die alles in 1 dingen. Als je kijkt wat een echte hardware firewall kost dan kan dit bijna niets zijn. Lijkt me verstandig als je pa een firewall op zijn server/pc zet daar voorkomt die een hoop ellende mee en deze is dan wel goed te configureren.

Verwijderd

*Kick*

Als het mag :) . Ik heb namelijk hetzelfde probleem. Heb je het inmiddels al opgelost en waar lag het aan :?
Pagina: 1