Toon posts:

1,5 gb met 3 verschillende DIMMS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kort vraagje,

ik heb de search al gebruikt maar kan niet echt een goed antwoord vinden:
Ik heb nu 1 gb geheugen (2x512 pc2700 op een MSI kt333 mobo) daar wil ik nog eens 512 bij doen. Ik weet dat het mobo dan al het geheugen ziet als pc2100 maar goed dat is geen probleem omdat mijn CPU ook maar een FSB van 266 heeft.

Vraag is: is het aan te raden om op dit mobo 3 x 512 mb (niet ECC) geheugen te prikken (ook nog eens van 3 andere merken). Of loop ik kans allerlei fouten te krijgen bij deze hoeveelheden omdat ik geen ECC gebruik?

De reden overigens waarom ik zoveel nodig heb is dat ik veel met landschap editors doe en daarbij landschappen in hoge resoluties maak, bij 2048X2048 zit het geheugen grotendeels vol om 4096x4096 te gebruiken moet een temp file gemaakt worden. Met 512 extra hoeft dat bij 4096x4096 nog niet, dus scheelt dan erg veel tijd.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Merk doet er in principe niets toe, maar het kan problemen opleveren ja.

Dan ruil je hem toch gewoon om voor een ander merk :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Ik heb het zelf ook gehad met SDR RAM, en ik had er geen problemen mee, maar het kan wel problemen geven ja. Probeer in iederige val wel dezelfde chip opbouw te krijgen. (32Mx64) of whatever. Dat helpt wel tegen incompatabiliteit :D

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-07 07:51

t!mP

is inflatie gevoelig

Soms gaat het goed soms niet ;), met andere woorden proberen. Enneh ik wist niet dat er mensen waren die nu al 1.5 gig geheugen nodig zijn:P.