[FreeBSD] shadow passwords?

Pagina: 1
Acties:

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023
FreeBSD (4.8) maakt voor zover ik kan nagaan gebruik van shadow passwords. Kan ik dat ook 'uitzetten'? Ik wil m.b.v. de Arcserve manager verbinding maken met de client agent die ik op FreeBSD heb geinstalleerd, maar hij blijft de login weigeren.

[ Voor 4% gewijzigd door wizl op 10-07-2003 13:15 ]

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Die wil je toch niet uitzetten?
Das nie slim zallik maar zeggen.. hoe vernaggel je je security....
Als ik jou was zou ik wat meer in de manual van die arcserv duiken...
Je krijgt mij niet wijsgemaakt dat een bekend goed pakket als arcserv alleen maar met plain text passwords om kan gaan..

Je zal vast wel ergens iets in moeten stellen wat je vergeten bent...

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-02 12:23
password is altijd encrypted, ook zonder shadowfile. alleen bij shadow file heeft alleen root leesrechten op de shadowfile waarin dan het encrypted password staat. Lijkt erop dat arc er echt niet mee kan werken en ik zie niet zo snel hoe je het uit kan zetten.
Overigens http://www.amanda.org/ is bijv een gratis netwerk backup system dat werkt met heel veel Unix distros.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op linux heb je een pakket wat 'shadow-utils' heet:

Onderdeel van dat pakket zijn de volgende programma's:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
NAME
       pwconv, pwunconv, grpconv, grpunconv - convert to and from shadow passwords and groups.

SYNOPSIS
       pwconv
       pwunconv
       grpconv
       grpunconv

DESCRIPTION
       These  four  programs  all  operate  on  the  normal  and  shadow  password and group files:
       /etc/passwd, /etc/group, /etc/shadow, and /etc/gshadow.

pwconv creates shadow from passwd and  an  optionally  existing  shadow.   pwunconv  creates
       passwd  from  passwd and shadow and then removes shadow.  grpconv creates gshadow from group
       and an optionally existing gshadow.  grpunconv creates group from group and gshadow and then
       removes gshadow.

Kan me trouwens niet voorstellen dat je shadow echt uit wil zetten. Als arc-serve van na 1891 is, dan kan het vast wel overweg met shadow.

Verwijderd

ik heb hier arcserve agent draaien van de 9.0 installatie met shadow-passwords op LINUX werkt perfect...geen enkele aanpassing voor hoeven doen