Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Winamp compoort tool

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jaja, het er is nog weer een progje om knopjes voor winamp op je compoort aan te sluiten...

En het heet CommAct

Nieuw:
Intussen is versie 2.0 uit, met veel meer mogelijkheden. Kijk op de site voor de nieuwe specs...
/nieuw

Ik heb er zojuist 1 geprogrammeerd, de specs:

6 knoppen per compoort
3 mogelijkheden per knop (kort, lang, ingedrukt houden)
18 mogelijke functies, onderandere om programma's op te starten
instellingen opslaan mogelijk
je kan het programma zo verbergen dat je er niets meer van ziet
commandline options:
je kunt een instellingenbestand opgeven zodat deze geopend wordt bij opstarten
je kunt alle functies ook met commandline gebruiken, vanuit een ander programma bijvoorbeeld
Mogelijkheid voor 2 compoorten per programma, wil je meer dan start je em nog een keer op

de instellingen zijn zeer uitgebreid, je kunt namelijk alle timers instellen
bv: hoe kort is kort indrukken, enz...
de herhaalsnelheid bij ingedrukt houden is per knop in te stellen

Als het goed is werkt ie op alle windows versies.

Graag reacties:
werkt ie?
werkt ie op elke windowsversie?
bugs?
wensen?

Hier kan je em vinden: ftp://themole.balpol.tudelft.nl/

Edit:
Versie 1.3 is uit, en er is nu een site voor mee info

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2003 17:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nog een opmerking trouwens, als je comcontrol gebruikt, kun je 3 van de 4 knoppen ook voor commact gebruiken

• renedepe
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-11 11:53

renedepe

wheeeeelp!!!

laatst was er een topic van iemand die een pc als mp3 speler in een oude cd-speler kast had gebouwt. Die zou dit goed kunnen gebruiken om de knoppen aan de voorkant van de cd-speler kast zitten te kunnen gebruiken voor aansturing. Als dat zou werken zou dat echt te gek zijn!!:D

"water is pas een feest, als het langs de brouwerij is geweest"

• renedepe

renedepe

wheeeeelp!!!

en dan nog via de paralelle poort het display aansturen :P Whoei!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is precies waar je dit voor zou kunnen gebruilken. Je kunt zelf ook snelkoppellingen maken met een sneltoetscombinatie. In die snelkoppeling geef je dan CommAct op met een commandlineoptie om iets te doen

edit
Ik heb zojuist even getest, dat werkt. Als je snelkoppelingen maakt hoef je niet eens knopjes te solderen.

ps, je kan testen of CommAct werkt door em te starten met de volgende commandline:
C:\program files\commact\commact.exe -c 1
Dan zou winamp het volgende nummer moeten gaan afspelen. Zorg echter wel dat winamp opgestart is. Als je de compoortkopjes gebruikt, start ie winamp op als je op play drukt en hij is nog niet opgestart
/edit

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2003 13:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
renedepe schreef op 10 July 2003 @ 13:19:
en dan nog via de paralelle poort het display aansturen :P Whoei!
Jep, die heb ik ook... En een kabel van 5 meter... Kan ik strax vanaf mijn bed muziek bedienen. Nog even de powerknop van m'n pc doorverbinden met een knopje zodat ik ook nog mijn pc aan of uit kan zetten

• connected
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

connected

tja daarnet deed ie nog :P

wow mooi proggel :)
ik heb alleen me soldeerbout uitgeleend nu :(

[ Voor 56% gewijzigd door connected op 10-07-2003 13:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank je

Nog iemand tips hoe ik snel ff een website kan maken om het een en ander op te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Of mensen even willen kijken of ie bij hen ook werkt... Met de commanline opties kun je zonder knopjes ook werken... Het is trouwens voor winamp 2.xx, zal bij winamp 3 wel niet werken. Alleen wie wil er nou winamp3?

• renedepe

renedepe

wheeeeelp!!!

Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 13:24:
[...]

Jep, die heb ik ook... En een kabel van 5 meter... Kan ik strax vanaf mijn bed muziek bedienen. Nog even de powerknop van m'n pc doorverbinden met een knopje zodat ik ook nog mijn pc aan of uit kan zetten
Ik bedoelde het display van die cd-speler kast he??? Heb jij dat ook gemaakt?? Dat zou wel supergaaf zijn :9~ Ik heb nog een oude cd speler en pc. misschien toch maar es wat mee gaan doen. :7

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb een display, en daar kun je dan de mp3 naam, speeltijd enz op zetten

• renedepe

renedepe

wheeeeelp!!!

kewl!!!!!

• renedepe

renedepe

wheeeeelp!!!

Kan je dr niet wat plaatjes van maken?

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik heb em nog niet ingebouwd, maar ik zal even kijken...

Hier staat ie...

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2003 14:27 ]

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-11 16:49
wat je ook kunt doen is met "bremote" je volledige pc bedienen met een afstandsbediening :) dat heb ik een tijdje gedaan en dat beviel eigenlijk prima, maar nu ik een draadloze optische muis heb is het wat overbodig geworden.

Ik kon de PC er alleen niet mee AANzetten...

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

newby: Zou je misschien zo vriendelijk willen zijn om de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif-knop te willen gebruiken :? Onnodig dubbelposten is niet nodig dus :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-11 20:08

dominic

will code for food

fleppuhstein schreef op 10 July 2003 @ 13:12:
[...]

Waarschijnlijk comcontrol
Sorry, las niet goed.. :)

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Topicstarter
Initial G schreef op 10 juli 2003 @ 13:49:
wat je ook kunt doen is met "bremote" je volledige pc bedienen met een afstandsbediening :) dat heb ik een tijdje gedaan en dat beviel eigenlijk prima, maar nu ik een draadloze optische muis heb is het wat overbodig geworden.

Ik kon de PC er alleen niet mee AANzetten...
En is dat veel werk/ heb je er veel voor nodig? Dat lijkt me namelijk nog wel gaaf...

Dit is trouwens de bedoeling, dat ding in het midden is dus de lcd...

Edit: Zo werkt ie wel
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hotredfire/LCD.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2003 12:01 ]

• renedepe

renedepe

wheeeeelp!!!

maar hoe stuur je zo'n lcd aan dan?

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-11 21:15
Nog wel een idee,
als je nou knopcombi's maakt kun je nog meer verschillende dingen doen met 6 knopjes :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat werkt niet, omdat ik al knop-combo's gebruik. Je maakt gebruik van 3 pins, plus een signaaldraad. Met die drie pins heb ik dus al 6 knoppen gemaakt. Bovendien kijkt het programma bijvoorbeeld 50 keer per seconde welke pinnen zijn doorverbonden. Dan moet je wel heel goed tegelijk indrukken wil het een beetje te doen zijn qua programmering. Dat is dus niet heel erg betrouwbaar...

Ik ga trouwens binnekort wel een site maken met foto's en een goede guide om het in elkaar te zetten, echter nog even geduld...

Hmm, mijn internet ligt er steeds uit, dus het kan zijn dat mijn ftp er ook regelmatig uit ligt

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2003 19:47 ]

• Joepho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

waar kan je dat commact nou precies krijgen die ene ftp ken ik nie openen...

Verwijderd

Topicstarter
Hij zou het nu weer moeten doen, mijn internet ligt er steeds uit, maar hij lijkt het nu wel te doen...

Is er trouwens al iemand die het aan de praat heeft gekregen?

Ik ga trouwens zodadelijk de functie playlist skippen maken. Die is eind van de middag wel beschikbaar

• Joepho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

nope ik kan die ftp nog steeds niet openen komt dat omdta ik in het buitenland zit???

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-11 23:13
Ik kom oowk niet op De FTP om te zoeken voor de Download wel kan ik de plaatjes openen die wel via ftp gaan :/
als je wilt zet ik em wel ff online mits hij niet te groot is :P

[edit]
ok .. ik kom er dus wel in Via een FTP brouwser ..
voor de andere mensjes zonder brouwser ff een HTTP Linkje @ Chelloow
als je het niet wilt zeg ff :)

[ Voor 40% gewijzigd door Paradox op 11-07-2003 20:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ohw, ik vind het prima. Ik heb nu versie 1.3 online gezet.

Intussen is versie 2.0 Beta beschikbaar

Zie de CommAct site voor meer info.
Direct downloaden kan ook

Wat kun je met CommAct?

15 Knopjes op je compoort of gameport aansluiten en daarmee winamp bedienen maar ook alle andere programma's, bijvoorbeeld windows media player. Programma's opstarten en meer

Winamp bedienen met windows-sneltoetsen (bv Ctrl-Alt-P voor pause)
Er zit een executable bij die je zelf kan gebruiken om winamp te bedienen

Speciale feature is Playlist skippen (een volgende playlist in winamp laden)

Je kunt per knop 4 acties instellen. Dit zijn namelijk:
Kort indrukken, lang indrukken, ingedrukt houden en dubbel-drukken

Zoals bovenaan al staat, zie de site voor meer info. Ik heb de site ff snel geklust, die wordt nog beter. Laat even een berichtje achter als je em download en laat vooral weten wat je er van vind.

Ohwja, werkt alleen voor winamp 2.xx, maar wel voor alle windows versies

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2003 17:51 ]

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11 15:50

M14

sorry, maar ik vind het progje slecht gemaakt. Je kunt hierbij maar 6 knoppen per com-poort gebruiken.

Dit is niet efficient omdat: Je hebt 4 ingangen waar je een bineare code op kunt zetten. Hier kun je 16 combinaties in totaal op zetten. 1 kun je niet gebruiken: Dat is namelijk als er nix is ingedrukt. Oftewel 15 knoppen (via 28 diodes aangesloten).

Op deze site staat een veel beter programma: Klik

Hiermee kun je 15 knoppen aan de com-poort hangen. En per knop kun je instellen wat er gebeurd als je em 1x indrukt, 2x indrukt, of in gedrukt houd. Verder kun je nog meerdere dingen per knop instellen (zie de site/programma zelf)

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Verwijderd

Topicstarter
Das waar, maar met zes knoppen kun je ook al een hoop, en dit is heel erg makkelijk in elkaar te zetten. Ik denk niet dat iedereen zin heeft om diodes te gaan solderen.

En die vierde ingang, welke is dat? Ik heb namelijk maar drie uitleesbare ingangen gevonden
Edit:
Met de contol die ik gebruik, kan ik de ring indicator niet uitlezen, dus vandaar... Anders waren het 10 knopjes geweest met dezelfde interface.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2003 13:46 ]

Verwijderd

Ik ga ook maar ff knutselen :)
is leuk voor als je een spel speelt, kan je toch je liedjes doorspoelen

Verwijderd

Topicstarter
Dat is precies de bedoeling! Nog een update: Waarschijnlijk komt er support voor het aansluiten van knopjes op de game-port, die poort gebruiken de meeste mensen volgens mij toch niet. Ik ga zodadelijk uitproberen of dat haalbaar is. Met de gamepoort zou je onder andere een potmeter kunnen aansluiten om dus een draaiknop voor het volume te hebben. Misschien komt er support voor knopjes aan de printerpoort, graag reacties of dat handig is.

edit:
dat is gewoon een inkoopactie, laat dat achterwege svp

[ Voor 82% gewijzigd door m-m op 17-07-2003 14:35 ]

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11 22:43

BJD

Als ik jouw was zou ik een lading bij de conrad bestellen.
Trouwens als je met potmeters e.d. aan de gang gaat:
Is het niet een idee om als volgende project een EQlizer te maken?
Een waar je met een stuk of 7 kleine schuifpotmeters de EQ kan instellen?
(Mischien ook nog per band een aantal ledjes)

Verwijderd

Equalizer heb ik niet nodig, maar de rest lijkt me best cool. Ga vrijdag voor drie weken op vakantie, dus als je dingen gaat regelen: svp daarna ;)

Of laat een tutorial online, dan red ik mezelf ook wel.

Verwijderd

Topicstarter
Er blijft een tutorial online. Ik ga strax ook bij conrad bestellen. Ik ga dan ook met die onderdelen eerst zelf wel wat aan het klooien. Als het dan goed werkt, ga ik misschien wel een IA houden voor de onderdelen. Dat met die equalizer wordt heel moeilijk, omdat je niet makkelijk 7 potmeters kan aansluiten. 2 knopjes per band kan wel. Je kan trouwens ook de winamp equalizer bedienen met een beetje moeite. Misschien programmeer ik dat ook nog wel. Geduld mensen, ik probeer nu ff de bestelling af te krijgen. Ohwja, de site is geupdate... Kijk nog maar even als je zin hebt...

• GleNnoS_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-11 23:06
Lijkt me gaaf maar snap er niet veel van :d

Verwijderd

Topicstarter
Wat is er niet duidelijk? Ik ga trouwens nu even een schema klussen en online zetten

edit:
is online, succes!

Versie 1.4 is uit, heeft wat meer opties voor volume, de rest merken jullie niet zo veel van.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2003 14:13 ]

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10 21:48
Verwijderd schreef op 16 July 2003 @ 21:23:
Wat is er niet duidelijk? Ik ga trouwens nu even een schema klussen en online zetten
Een schema maakt de boel al snel duidelijker.

• GleNnoS_
fleppuhstein schreef op 16 July 2003 @ 22:12:
[...]

Een schema maakt de boel al snel duidelijker.
ja 8)7

• GleNnoS_
Ik snap niet hoe je op een lcd zo'n mp3 kan laten zien (welk nummer bvb)... en waar moet je zo'n lcd op aan sluiten :?

Verwijderd

Topicstarter
Dat moet je met een programma loals lcdSmartie doen, zoek even naar lcd en je vind er zeker topic over. En over dat aansluiten, dat moet op de com-poort of de printerpoort. Das wat lastiger dan een paar knopjes maken, maar zeker te doen. Ik zou even in de gaten houden wanneer er weer een IA komt voor lcd's (IA = inkoopactie). Misschien ga ik een IA houden voor knopjes, en dan hopelijk ook voor lcd's...

En dan over CommAct:
CommAct 1.41 is uit, waarschijnlijk de laatste update voor versie 1
Ik ga een nieuwe interface maken voor meerdere poorten en meer knoppen, dat wordt een stuk ingewikkelder...

Wat zit er in 1.41? Acties voor de Equalizer, logOff actie, en afsluiten werkt beter.

Verwijderd

Topicstarter
Daar gaat ie dan, weer een nieuwe versie. Deze versie is behoorlijk verandert... De site is ook compleet bijgewerkt. Wat is er nieuw? Je kan nu tot 15 knoppen per poort aansluiten, je kun de gamepoort gebruiken, je kan tot 250 knoppen gebruiken als je twee poorten combineert... Kijk op de site voor mee info.

Update:
Er staan nu schema's op de site, dus klussen maar

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2003 15:27 ]

Pagina: 1