Toon posts:

[Kabel] Resetten modem Chello?

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Chello verbinding (al jaren) die het voorheen goed deed. Tegenwoordig moet ik echter meerdere keren per dag het modem resetten.

Tijdens het Internetten valt de verbinding weg, of soms is de verbinding al weg vóór het Internetten. Resetten van het modem lost het probleem weer op. Soms gaat het dan lang weer goed, soms moet ik 10 minuten later weer resetten. Aan de lampjes op het modem is niets te zien.

Ligt dit aan een storing bij Chello, ligt dit aan Windows XP of ligt dit aan de inmiddels hoge leeftijd van het modem?

Bedankt.

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:25

Whuzz

Dodgeball!

als ik een gok mag doen... Reset je modem eens niet en wacht gewoon af. Wedden dat de verbinding een paar minuten tot een half uur later spontaan weer terug is? Probleem ligt volgens mij gewoon bij Chello, want bij mij is het de laatste tijd (Apeldoorn, De Heze, Com21 modem) ook behoorlijk raak. Elke dag valt de verbinding minstens 3 keer voor korte tot iets langere tijd weg.

Waar woon je? Wat voor modem? Dat is altijd handige info :)

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Verwijderd

Dat probleem dat ik eerst ook, en toen bleek het (volgens Chello) probleem te liggen bij de versteker in mijn regio. Ondertussen is dit opgelost en kan ik weer zonder beperkingen online gaan.

Dus; Bel chello en laat ze servicemonteurs lang sturen, zij zullen waarschijnlijk hetzelfde zeggen en misschien ben je er dan binnenkost weer vanaf.

Ps, ik heb ook nog een van de eerste Com21 -modellen en daar ligt het toch zeker niet aan!

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

chello is bezig met het verlagen van de signaal sterkte, vertelde een monteur die bij mij langskwam nadat ik hetzlefde probleem had gemeld. Schijnt nodig te zijn om meer gebruikers te kunnen bedienen :?
Waar ik eerst goede verbinding had met mijn (terayon) modem op zolder (naast PC) dus 15 meter (door chello meegeleverde) coax ertussen, moest ik hem nu naast de KABEL-huisaansluiting zetten en dan nog valt de DHCP-server af en toe weg
...Heb me na drie jaar chello ook aangemeld voor ADSL...

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

• cemtex
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-04 20:52

cemtex

Version 1.1.1

freddifish schreef op 10 July 2003 @ 12:26:
....
...Heb me na drie jaar chello ook aangemeld voor ADSL...
Ik ook , net een week geleden , zonder enige vorm van spijt

Verwijderd

Ach ja gebeurt bij mij ook soms heb er de laatste tijd weinig last van. Dat ik de verbinding kwijt ben en de modem moet resetten. [ surfboard modem ] :)

Verwijderd

Topicstarter
Whuzz schreef op 10 July 2003 @ 12:19:
als ik een gok mag doen... Reset je modem eens niet en wacht gewoon af. Wedden dat de verbinding een paar minuten tot een half uur later spontaan weer terug is? Probleem ligt volgens mij gewoon bij Chello, want bij mij is het de laatste tijd (Apeldoorn, De Heze, Com21 modem) ook behoorlijk raak. Elke dag valt de verbinding minstens 3 keer voor korte tot iets langere tijd weg.

Waar woon je? Wat voor modem? Dat is altijd handige info :)
Het gaat om een Chello aansluiting in Eindhoven. Tussen de modem en de 'huisaansluiting' zit een halve meter kabel.

Bij de volgende storing zal ik de modem niet resetten en kijken of het dan weer gaat werken. Het is echter wel zo dat na een reset het Internet altijd weer (even) werkt.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Het kan ook zijn dat je modem gewoon een opdonder heeft gehad tijdens een onweersbui, om maar eens wat te noemen.
Ik zou zeggen, bel de helpdesk eens, en vraag ze of ze een lijncheck willen uitvoeren.
Je hebt best kans dat je signaal gewoon net krap aan genoeg is, en dan zullen ze je signaal ff een boost moeten geven...

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:28
BredeP schreef op 10 July 2003 @ 14:36:
Het kan ook zijn dat je modem gewoon een opdonder heeft gehad tijdens een onweersbui, om maar eens wat te noemen.
Lijkt me sterk, want dan zou hij het helemaal niet meer doen denk ik en niet af en toe.
Dat van die signaal sterkte lijkt me eerder.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:46
Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 14:34:
[...]

Het gaat om een Chello aansluiting in Eindhoven. Tussen de modem en de 'huisaansluiting' zit een halve meter kabel.

Bij de volgende storing zal ik de modem niet resetten en kijken of het dan weer gaat werken. Het is echter wel zo dat na een reset het Internet altijd weer (even) werkt.
halve meter vind ik zelf zeer lang, iedere cm minder is minder weerstand :), is meer winst ;).

Maar indien jij niet tevreden bent met je verbinding bel chello, en vraag of z ehet willen testen ;). Indien ze alleen vanaf jouw huis kunnen testen , a la mannetje sturen. Moet je oppassen, chello kan namelijk geld innen als hij voor een probleem dat niet door chello veroorzaakt komt oplossen :X.

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

ze kunnen op afstand de signaalsterkte van je modem peilen..kan ook een slecht contact in de wijkdoos zijn dat komt da boven water en gaan ze repareren. gewoon even bellen, ze nemen redelijk snel op tegenwoordig :)

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Pagina: 1