Toon posts:

[Access 2000] Waarde uit keuzelijst verdwijnt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een formulier met een keuzelijst met invoervak erop. Als ik een waarde selcteer wordt er in de Na Bijwerken event een filter uitgevoerd in het formulier. Als er resultaten zijn dan werkt alle prima, maar zodra door de filter er geen resultaten zijn verdwijnt de waarde uit dit textvak. Voor zover ik weet staat alles goed ingesteld (recordscource = leeg, afhankelijke kolom = 1, etc.). Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Een oplossing zou ik je zo niet kunnen geven, wel een workaround... :p
Sla voor de Na Bijwerken de waarde van de textbox op in een variabele. Als je filter dan geactiveerd is zou je voor de zekerheid de waarde van de variabele opnieuw in de textbox kunnen gooien. Dan blijft daar in ieder geval altijd de juiste waarde in staan. Wel een erg vreemde 'feature' trouwens. Zegt MSDN er iets over?

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
Die oplossing zal iig wel werken. moet alleen of ff opzoeken hoe je dat doet :P
Ik begin het vermoeden te krijgen dat met de filter ook de waarden uit de row-scource van de keuzelijst gefilterd worden. Op de microsoft pagina heb ik er nog niets over kunnen vinden.

Wat wel vreemd is, is dat als je geen resultaten hebt de waarde in keuzelijst wel behouden blijft. zodra ik de filter opnieuw toepas op iets wat wel resultaten geeft komt de waarde weer tevoorschijn. (weliswaar in transparante letters :P)

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:41

Boss

+1 Overgewaardeerd

De waarden in de rowsource van je listbox worden zeker niet gefilterd, daar hoef je niet naar te zoeken.

Eventueel kan je in die listbox ook alleen waarden laten weergeven die ook echt een resultaat zullen hebben, door de source ervan een beetje aan te passen.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.