monitor maakt zoemend geluid als ie uit staat

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb gisteren een nieuwe monitor gekocht (LG E700B). Doet het verder goed, maar toen ik hem vanochtend aan wilde zetten viel het me op dat er geluid uit de monitor kwam (pc en monitor stonden nog uit). Het is een licht zoemend geluidje.

Op de monitor zit geen 'echte' aan/uitknop, maar alleen een tiptoets. Daardoor is het waarschijnlijk normaal dat er nog stroom staat op sommige onderdelen van de monitor. Maar ik vroeg me af of dat geluidje er ook bij hoort :? Kan dat komen door de nieuwigheid of is het toch iets dat ik serieus moet nemen? (ivm. doorbranden oid).

Ik heb hem net, dus ik zou hem zo weer kunnen ruilen. Maar als dit bij de monitor hoort en de volgende het ook heeft heb ik weinig zin om hem weer helemaal in te pakken en 30KM terug te brengen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellFish
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-06 22:31

HellFish

Hang The DJ

Dat merkte ik ook toen ik mijn eerste computer op mijn slaapkamer had.
De enige oplossing ervoor is je monitor uitzetten als je je PC uitzet.

Asus A7V333 | AMD XP 2000+ | 512 MB RAM PC2700 | Aopen GF 4 Ti4200 128MB (310/500) | DVD 16/40 | WinTV Go | ADSL 3.3 Mbit | Logitech Cordless Desktop Optical

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38063

Ik heb hetzelfde met een PC voeding gehad, irritant gezoem/gepiep terwijl hij uitstond. 't schijnt geen kwaad te kunnen maar ik vond het dermate irritant dat ik hem heb omgerolen (moest wel redelijk zeiken bij de winkel maar kreeg toch een andere)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-06 19:53

Garyu

WW

Even een 'echte' schakelaar kopen en die ertussen zetten. Weet je zeker dat er geen stroom komt bij je monitor, dan verbruikt hij ook niet ongemerkt (veel) stroom.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Garyu schreef op 10 July 2003 @ 13:21:
Even een 'echte' schakelaar kopen en die ertussen zetten. Weet je zeker dat er geen stroom komt bij je monitor, dan verbruikt hij ook niet ongemerkt (veel) stroom.
ja zoiets heb ik normaal wel (stekkerdoos met schakelaartje), maar ik heb mn pc tijdelijk op een ander adres staan en heb dat nu dus niet.
Mn vorige monitor had wel een 'harde' aan/uit-schakelaar. Dat vind ik op zich veel beter omdat de stroom er dan ook echt af is. Dat tip-toetsje van mn nieuwe monitor vind ik dan toch niet zo fijn..