Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87760

Topicstarter
Naar aanleiding van de discussie "news/Usenet...achterhaald". Veel mensen hebben het over een MSN generatie die steeds minder gebruik maakt van Usenet.

Uit de discussie is wel gebleken dat er nog steeds groei is in het usenet gebruik al loopt deze groei niet gelijk met die van het aantal gebruikers van internet, ook komen er nog steeds jongeren bij die gebruik maken van Usenet.

Maar er wordt telkens verwezen naar de "MSN generatie". Nu heb ik daar zelf wel een redelijk beeld over wat een MSN generatie is maar ik ben benieuwd wat jullie denken over wat de MSN generatie is en of het ontstaan van een MSN generatie een goed iets is of juist niet.

Uit het oogpunt van mensen die in de IT werken is de MSN generatie denk ik een goede ontwikkeling, "steeds meer mensen weten steeds minder van computers" oftwel het aantal mensen dat support nodig heeft is in een stijgende lijn en deze staat niet in verhouding tot de ook oplopende lijn van mensen die wel echt iets van computers weten. Is dit een goede ontwikkeling of is het juist jammer dat er steeds meer mensen voor de volle 100% alleen maar user zijn en niet zelf problemen kunnen oplossen.

Dus in het kort:
- Wat is de MSN generatie in jullie ogen?
- Is het opkomen van een MSN generatie een goede ontwikkeling?
- Zal de MSN generatie er voor zorgen dat bedrjiven meer moeten investeren in opleidingen
- Zal de MSN generatie er voor zorgen dat bedrijven hun interfaces steeds meer zullen ontwikkelen naar een MS standaard interface zodat ook de MSN generatie er mee om kan gaan?

Ik ben heel benieuwd naar de meningen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitBit3r
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-03 08:13

BitBit3r

Lid

msn generatie lijkt mij de internet gebruikers (vaak -sters) die eigenlijk internet gebruiken als telefoon,maar dan met meerdere mensen tegelijk, dus puur voor de communicatie.

Of dit een goede ontwikkeling is zou ik niet weten, maar ik vind het als ik soms naar mensen kijk die de hele dag chatten wel een beetje enge vormen aannemen.

Meer investeren van bedrijven zal denk ik niet in de opleiding gaan zitten, maar eerder in software die msn blokt of onder controle houd, dat er niet of weinig in de tijd van de baas zal worden gechat...

De MS standaard interface zie je overal eigenlijk al, dat juist msn ervoor zal zorgen dat dit verder versterkt wordt lijkt me een beetje teveel credits voor MSN.

Wat mij opvalt is dat mensen die vaak chatten wel een enorm aantal aanslagen per minuut halen, en veel gesprekken door elkaar kan voeren, zou dit dan een positieve ontwikkeling genoemd kunnen worden van het MSNen, en zouden er nog meer positieve ontwikkelingen zijn?
Negatief vind ik het Nederlandse taal niveau, ook mijn nederlands is niet goed, maar wat de die-hard MSNer weet te produceren is afschuwelijk (hoe gaat het met jouW?)

Wat er ook gebeuren moogh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Ik vind het een beetje raar om van een 'MSN Generatie' te spreken. Overduidelijk iets dat zo wordt ervaren door mensen die zichzelf buiten die generatie plaatsen.
De momentele middelbare scholieren (dus 12-18 jaar ~) worden hier waarschijnlijk onder verstaan. MSN Messenger wordt inderdaad door vrijwel iedereen in die leeftijdscategorie met internet gebruikt, maar is dat iets slechts? Microsoft heeft overduidelijk een succes in handen met Messenger. Ikzelf zit in die leeftijdscategorie en gebruik het ook. Waarom? Vrijwel alle klasgenoten, vrienden e.d. gebruiken het en het is gewoon enorm handig als je even iemand iets wil vragen, iets over huiswerk, iets over of iemand zin heeft om iets te gaan doen. Volgens veel mensen (en voglens mij jij ook) leidt het succes van MSN tot 'digitale verdomming'. Volgens mij heeft het juist het tegengestelde effect. Ja, de gemiddelde computerkennis van de mensen die veel computeren gaat omlaag, maar dat komt omdat die groep o.a. door MSN Messenger enorm gegroeid is.
- Zal de MSN generatie er voor zorgen dat bedrijven hun interfaces steeds meer zullen ontwikkelen naar een MS standaard interface zodat ook de MSN generatie er mee om kan gaan?
Ik denk dat je het dus verkeerd om ziet: de mensen die veel MSN gebruiken er verder van weinig verstand hebben van PCs enzo doen nu veel ervaring op met dat soort dingen. Welsiwaar is het nu beperkt tot standaard windows-dingetjes. Voor de enorme opkomst van Messenger zouden deze mensen misschien helemaal niet geintreseerd zijn in PC-zaken en meer andere dingen (niet achter de PC) doen.
Dus wat is nou eigenlijk slechter? Dat een groot deel van deze generatie weliswaar niet veel en alleen met een Microsoft interface, maar wat ervaring op doet. Of dat die generatie helemaal geen ervaring op doet met PC's en geen enkele interface snapt, zelfs niet die van Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Laten we even voorop stellen dat ik niemand die MSN gebruikt veroordeel of iets in die trand als ik dat idee heb gegeven dat is zeker niet zo. Ik zie inderdaad ook wel sommige voordelen aan het gebruik van MSN ook al gebruik ik zelf geen MSN.

Ik denk alleen niet dat je de term "MSN generatie" te veel naar het MSN zelf toe trekt, onder de MSN generatie versta ik mensen, inderdaad meestal in de leeftijd van 12-18, die wel veel gebruik maken van computers en internet maar die eigenlijk niet echt iets van de werking van de machine en de technologie snappen.

Het is trouwens inderdaad zo dat Micrsoft met MSN een gat in de markt heeft gevonden en een product op de markt heeft weten te zetten dat veel mensen aanspreekt. Als mensen op een leuke en prettige manier van MSN gebruik kunnen maken dan ben ik alleen maar blij voor deze mensen en ik zal er dan ook zeker niet op veroordelen.
Ik vind het een beetje raar om van een 'MSN Generatie' te spreken. Overduidelijk iets dat zo wordt ervaren door mensen die zichzelf buiten die generatie plaatsen.
De momentele middelbare scholieren (dus 12-18 jaar ~) worden hier waarschijnlijk onder verstaan. MSN Messenger wordt inderdaad door vrijwel iedereen in die leeftijdscategorie met internet gebruikt, maar is dat iets slechts? Microsoft heeft overduidelijk een succes in handen met Messenger. Ikzelf zit in die leeftijdscategorie en gebruik het ook. Waarom? Vrijwel alle klasgenoten, vrienden e.d. gebruiken het en het is gewoon enorm handig als je even iemand iets wil vragen, iets over huiswerk, iets over of iemand zin heeft om iets te gaan doen. Volgens veel mensen (en voglens mij jij ook) leidt het succes van MSN tot 'digitale verdomming'. Volgens mij heeft het juist het tegengestelde effect. Ja, de gemiddelde computerkennis van de mensen die veel computeren gaat omlaag, maar dat komt omdat die groep o.a. door MSN Messenger enorm gegroeid is.
Het kan inderdaad zo zijn dat veel mensen die gebruik maken van MSN nu wel achter de computer kruipen terwijl ze dat anders niet zouden doen, aan de andere kant het zou ook kunnen dat, als MSN nooit ontwikkeld was of niet het succes zou zijn geworden wat het nu is, deze groep gewoon gebruik zou maken van alleen e-mail. Nu is MSN geen slecht medium laat ik dat voorop blijven stellen om niemand tegen het hoofd te stoten.

Wel is het zo dat de mensen die gebruik maken van MSN dus meteen vast zitten aan de windows interface en dat ze een dergelijke interface dus ook in een eventuele latere zakelijke omgeving ook verwachten omdat ze hier mee bekend zijn en geen moeite hebben gestoken in het ontdekken van alternative. Is dit niet een beetje een jammere zaak omdat er naast windows ook nog veel andere omgevingen zijn die in sommige gevallen een stuk beter zijn? (persoonlijke mening)
Ik denk dat je het dus verkeerd om ziet: de mensen die veel MSN gebruiken er verder van weinig verstand hebben van PCs enzo doen nu veel ervaring op met dat soort dingen. Welsiwaar is het nu beperkt tot standaard windows-dingetjes. Voor de enorme opkomst van Messenger zouden deze mensen misschien helemaal niet geintreseerd zijn in PC-zaken en meer andere dingen (niet achter de PC) doen.
Dus wat is nou eigenlijk slechter? Dat een groot deel van deze generatie weliswaar niet veel en alleen met een Microsoft interface, maar wat ervaring op doet. Of dat die generatie helemaal geen ervaring op doet met PC's en geen enkele interface snapt, zelfs niet die van Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Anoniem: 87760 schreef op 10 July 2003 @ 11:10:
Ik denk alleen niet dat je de term "MSN generatie" te veel naar het MSN zelf toe trekt, onder de MSN generatie versta ik mensen, inderdaad meestal in de leeftijd van 12-18, die wel veel gebruik maken van computers en internet maar die eigenlijk niet echt iets van de werking van de machine en de technologie snappen.
Het is waar dat die mensen eigenlijk weinig van de werking zelf snappen, maar dat lijkt me voor 98% van de mensen ook niet nodig. Je hebt ook wel een "TV-generatie" gehad toen de opkomst van de (kleuren)TV erg snel ging en alle jeugdigen uren achter de buis hingen (wat nu normaal is, maar toen zeer vreemd en ongezond bevonden werd). Volgens mij kijken verschrikkelijk veel mensen nog steeds TV, maar weten ze hoe een beeldbuis werkt? Laat staan dat ze weten wat een lijntrafo is, of een Abonnee Overname Punt. Van de automobilisten zal een groot deel ook weinig verstand hebben van de techniek onder de motorkap. Als het stuk is moet het naar de garage, naar de mensen die er wel verstand van hebben. Zelfde geldt denk ik voor PC's. Het is niet nodig dat ze de techniek erachter snappen, als ze er maar gebruik van kunnen maken. De meeste bedrijven werken volgens mij met Microsoft Word, dat is ook vrij makkelijk te leren (leer je tegenwoordig ook met school). Waarom zou je ze ook een ander pakket (OpenOffice bijv.) bijbrengen als de kans dat ze er later mee in aanraking komen
zeer gering is.
Het kan inderdaad zo zijn dat veel mensen die gebruik maken van MSN nu wel achter de computer kruipen terwijl ze dat anders niet zouden doen, aan de andere kant het zou ook kunnen dat, als MSN nooit ontwikkeld was of niet het succes zou zijn geworden wat het nu is, deze groep gewoon gebruik zou maken van alleen e-mail. Nu is MSN geen slecht medium laat ik dat voorop blijven stellen om niemand tegen het hoofd te stoten.
Tsja het blijft koffiedik kijken wat er zou zijn gebeurd als Microsoft niet met Messenger gekomen was. Misschien zaten ze massaal aan de ICQ, misschien verliep alles via e-mail.. in geval van e-mail zouden ze waarschijnlijk alleen ervaring hebben met de interface van Outlook Express.
Wel is het zo dat de mensen die gebruik maken van MSN dus meteen vast zitten aan de windows interface en dat ze een dergelijke interface dus ook in een eventuele latere zakelijke omgeving ook verwachten omdat ze hier mee bekend zijn en geen moeite hebben gestoken in het ontdekken van alternative. Is dit niet een beetje een jammere zaak omdat er naast windows ook nog veel andere omgevingen zijn die in sommige gevallen een stuk beter zijn? (persoonlijke mening)
Ik denk dat dat meer bij de bedrijven ligt. Er zijn volgens mij bijna geen bedrijven die een alternatieve werkomgeving gebruiken. Mocht het zo zijn dat er wel bedrijven zijn die met een ander OS werken voor werknemers dan zal er ongetwijfeld een cursus zijn voor werknemes om er mee te kunnen leren werken. Dat lukt ze ongetwijfeld wel, want ze hebben de Microsoft-GUI ook ooit moeten leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

BitBit3r schreef op 10 July 2003 @ 10:39:
msn generatie lijkt mij de internet gebruikers (vaak -sters) die eigenlijk internet gebruiken als telefoon,maar dan met meerdere mensen tegelijk, dus puur voor de communicatie.
Waar gebruik jij het dan voor? ;) Internet IS toch niets meer dan een communicatie medium? Iedereen gebruikt het puur voor de communicatie, meer kan je er namelijk niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Zoijar schreef op 10 July 2003 @ 11:30:
[...]

Waar gebruik jij het dan voor? ;) Internet IS toch niets meer dan een communicatie medium? Iedereen gebruikt het puur voor de communicatie, meer kan je er namelijk niet mee.
Oh?
Als ik een online naslagwerk bekijk om informatie te zoeken over de geschiedenis van iets, of natuurkundige uitleg van een bepaald principe vind ik dat geen communicatie. Net zo min als hetzelfde in de bibliotheek communicatie is. Je kan niet communiceren met informatie (tenminste, in mijn definitie van communiceren)

[ Voor 9% gewijzigd door m-m op 10-07-2003 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

m-m schreef op 10 July 2003 @ 11:59:
[...]

Oh?
Als ik een online naslagwerk bekijk om informatie te zoeken over de geschiedenis van iets, of natuurkundige uitleg van een bepaald principe vind ik dat geen communicatie. Net zo min als hetzelfde in de bibliotheek communicatie is. Je kan niet communiceren met informatie (tenminste, in mijn definitie van communiceren)
De schrijver van dat boek communiceert toch met de lezer via het medium van drukwerk, of in jouw geval internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De kans dat ze met een ander pakket in aanraking komen wordt anders steeds groter aangezien er toch een trand is in het bedrijfsleven dat er overgestapt gaat worden naar alternative. MIsschien is dat op dit moment nog niet echt heel erg te merken maar de trand wordt wel op dit moment in gang gezet.
Zelfde geldt denk ik voor PC's. Het is niet nodig dat ze de techniek erachter snappen, als ze er maar gebruik van kunnen maken. De meeste bedrijven werken volgens mij met Microsoft Word, dat is ook vrij makkelijk te leren (leer je tegenwoordig ook met school). Waarom zou je ze ook een ander pakket (OpenOffice bijv.) bijbrengen als de kans dat ze er later mee in aanraking komen
zeer gering is.
Dat over de outlook interface, ook hier worden binnen bedrijven steeds vaker ook andere mail clients gebruikt die in sommige gevallen veel beter voor de taak zijn uitgerust dan outlook, ook hier komt dus een trand opzetten. Niet dat we dus over tien jaar helemaal nergens in het bedrijfsleven meer microsoft tegen zullen komen maar de kans dat je ergens komt te werken en dan niet in een Microsoft omgeving terecht komt wordt wel steeds groter.
Tsja het blijft koffiedik kijken wat er zou zijn gebeurd als Microsoft niet met Messenger gekomen was. Misschien zaten ze massaal aan de ICQ, misschien verliep alles via e-mail.. in geval van e-mail zouden ze waarschijnlijk alleen ervaring hebben met de interface van Outlook Express.
Klopt als er een alternatieve omgeving is dan wordt er inderdaad meestal een stukje opleiding bij gegeven maar het is toch jammer dat als mensen in een windows omgeving komen geen tot weinig opleiding behoeven te krijgen terwijl ze als ze in een b.v. linux omgeving komen er meteen een heel opleidingsplan klaar moet liggen voor deze mensen. Dat mensen op school wordt geleerd om te gaan met computers is goed maar waarom moet het dan alleen met windows zijn. Scholen moeten toch ook op een gegeven moment gaan inzien dat het gebruik van linux ook in het bedrijfsleven op aan het komen is en als ze hun leerlingen goed willen voorbereiden op het bedrijfsleven dat ze ook dergelijke onderdelen in het lespakket moeten opnemen.

Is het niet zo in jou ogen dat de MSN generatie afgestompt wordt en te veel in een voorbereid (microsoft) pad kijkt zonder dat de alternatieve worden bekeken die toch steeds vaker in het bedrijfsleven voorkomen?
Ik denk dat dat meer bij de bedrijven ligt. Er zijn volgens mij bijna geen bedrijven die een alternatieve werkomgeving gebruiken. Mocht het zo zijn dat er wel bedrijven zijn die met een ander OS werken voor werknemers dan zal er ongetwijfeld een cursus zijn voor werknemes om er mee te kunnen leren werken. Dat lukt ze ongetwijfeld wel, want ze hebben de Microsoft-GUI ook ooit moeten leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:01
Het klinkt misschien een beetje raar maar ik denk dat de 'MSN generatie' niet zozeer een leeftijdcategorie is maar meer een hype, net als breezers. Dat ik de link leg naar breezers komt omdat de meeste mensen in de MSN generatie meestal de zogenaamde BrEeZaH-sletten zijn, die ook een cu2 profiel hebben en noem maar op. Kijk maar naar de msn namen die moeten het liefst zo lang mogelijk, met zoveel mogelijk progjes voor de nicknames, zoveel mogelijk regels, en zoveel mogelijk vage tekens bevatten als msn maar aankan. Ik hou het liever gewoon simpel, gewoon me voornaam en soms nog wat tekst erachter als ik iets raars aan het doen ben ofzo (was laatst bijv een pc aan het OC'en en vermelde in me nick hoe ver ik was). MSN is ook zo populair omdat het zo makkelijk is, je hoeft geen rare dingen te doen om met elkaar te kunnen chatten, je hoeft alleen maar die ander z'n email adres te weten, bijvoorbeeld bij ICQ moet je dat complete getal uit je hoofd leren zowat, en bij IRC moet je weten op welke server, in welk kanaal, welke nick die ander heeft.
Wat mij ook opgevallen is is dat toen ik laatst achter mijn naam in msn "msn is voor mietjes had staan" alle pc-noobs zich gigantisch op hun teentjes getrapt voelden en gelijk om uitleg gingen vragen en waarom ik msn dan gebruik, tja de uitleg kwam erop neer dat ik het moet gebruiken omdat hun het ook allemaal gebruiken want als het aan mij ligt gebruikt iedereen IRC (ik vind dat makkelijker). Ik heb toen ook zo iemand geprobeerd uit te leggen hoe ze met mij konden praten via IRC maar ze liepen al vast bij het inloggen op de server, terwijl dat bij mIRC gewoon "/server irc.xs4all.nl" intikken is in het grote venster op je scherm om op de server in te loggen waar ik ook zit.
Mijn conclusie over wat de "MSN generatie" nou eigenlijk is: de groep mensen die totaal geen verstand heeft van pc's en er geen zin in heeft ook maar een beetje moeite te doen om er iets van te snappen... de meeste personen vallen dan dus in het breezer-volk, kijk ook maar naar de cu2 sites en moet je voor de gein is de html-code bekijken, die is zo simpel als maar kan en alle codes worden bij mycu2 (ofzoiets) vandaan geplukt.

edit: sodan, het valt me nu pas op wat voor lap tekst ik getikt heb en hoeveel leestekens ik vergeten ben :P zaldr ff proberen iets leesbaarders van te maken :)

[ Voor 6% gewijzigd door MewBie op 10-07-2003 13:40 ]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebas82
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-10-2024
Ik denk dat MSN niet generatie gebonden is, Bij ons op het bedrijf gebruikt iedereen MSN, en zelfs mijn oma komt nog regelmatig online :)
Zeker nu msn al voorgeinstalleerd is op het windows besturings systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Anoniem: 87760 schreef op 10 July 2003 @ 10:28:
Uit het oogpunt van mensen die in de IT werken is de MSN generatie denk ik een goede ontwikkeling, "steeds meer mensen weten steeds minder van computers" oftwel het aantal mensen dat support nodig heeft is in een stijgende lijn en deze staat niet in verhouding tot de ook oplopende lijn van mensen die wel echt iets van computers weten. Is dit een goede ontwikkeling of is het juist jammer dat er steeds meer mensen voor de volle 100% alleen maar user zijn en niet zelf problemen kunnen oplossen.
Voor "het internet" is dat volgens mij zeker een goede ontwikkeling. Elke technologische ontwikkeling gaat tot nu toe namelijk door een aantal van fasen. Simpel voorgesteld begint het altijd met een selecte groep van experts, wordt er een infrastructuur aangelegd, en gaat de technologie over op velen gebruikers die niet precies weten hoe het werkt. Het blijkt dus dat het internet een volwassen iets aan het worden is.

Waarom zou een user problemen op moeten kunnen lossen? De software moet gewoon werken, en simpel in gebruik zijn. Zoals al eerder gezegd, net als een auto. MSN doet dat dus blijkbaar heel goed; beter dan "de concurrenten". Als en gemiddelde gebruiker niet 1-2-3 op een irc server kan inloggen en beginnen met chatten, dan is IRC dus te moeilijk. Dat is geen fout van de user, maar een fout van de ontwerpers.

offtopic:
Je gebruikt steeds het woord "trand" dat niet bestaat...nofi, viel me op, soms merk je het zelf niet eens. Zo heb ik zelf jaren lang "standarisatie" geschreven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Laatst online: 09:01
Zoijar schreef op 10 juli 2003 @ 14:03:
Als en gemiddelde gebruiker niet 1-2-3 op een irc server kan inloggen en beginnen met chatten, dan is IRC dus te moeilijk. Dat is geen fout van de user, maar een fout van de ontwerpers.
of dan is het gewoon niet bedoeld voor dat soort mensen

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Waarom een gebruiker zelf problemen op zou moeten lossen?
er zijn genoeg "problemen" dingen die een gebruiker als een probleem ziet maar dat in werkelijkheid niet zijn die hij zelf zou kunnen oplossen als er wat meer computer kennis aanwezig zou zijn bij de gebruiker.

Software die gewoon zou moeten werken?
Ben ik het mee eens als ik een dergelijk bedrag moet neertellen per licentie voor wat windows software dan verwacht ik eigenlijk dat het foutloos zou moeten zijn maar helaas weten we allemaal dat dat nog lang niet zo is en dat het ook misschien wel nooi zo ver zal komen (niet MS software bevat ook bugs hoor voordat men mij daarop gaat aanvallen :) )

Ik denk dat de MSN generatie gewoon een te kleine hoeveelheid kennis op doet over computers en zich er eigenlijk ook niet voor open wil stellen en dat is in mijn ogen jammer.
Zoijar schreef op 10 juli 2003 @ 14:03:
[...]
Waarom zou een user problemen op moeten kunnen lossen? De software moet gewoon werken, en simpel in gebruik zijn. Zoals al eerder gezegd, net als een auto. MSN doet dat dus blijkbaar heel goed; beter dan "de concurrenten". Als en gemiddelde gebruiker niet 1-2-3 op een irc server kan inloggen en beginnen met chatten, dan is IRC dus te moeilijk. Dat is geen fout van de user, maar een fout van de ontwerpers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Iedereen vindt zijn eigen vakgebied belangrijk en denkt dat anderen daar ook over zouden moeten leren.

Een auto zou ook gewoon moeten werken, maar is ook regelmatig wat mis aan. Ik persoonlijk heb geen enkel verstand van autos, en moet dan dus naar de garage als er iets rammelt. Daar lossen ze het misschien wel binnen 5minuten op na even de kap open te doen en iets bij te stellen.

Diezelfde msn user die meer over msn zou moeten weten is misschien wel juist die auto monteur. Hij vindt op zijn beurt dat ik meer over autos moet weten.
Anoniem: 87760 schreef op 10 July 2003 @ 16:53:
Waarom een gebruiker zelf problemen op zou moeten lossen?
er zijn genoeg "problemen" dingen die een gebruiker als een probleem ziet maar dat in werkelijkheid niet zijn die hij zelf zou kunnen oplossen als er wat meer computer kennis aanwezig zou zijn bij de gebruiker.

Software die gewoon zou moeten werken?
Ben ik het mee eens als ik een dergelijk bedrag moet neertellen per licentie voor wat windows software dan verwacht ik eigenlijk dat het foutloos zou moeten zijn maar helaas weten we allemaal dat dat nog lang niet zo is en dat het ook misschien wel nooi zo ver zal komen (niet MS software bevat ook bugs hoor voordat men mij daarop gaat aanvallen :) )

Ik denk dat de MSN generatie gewoon een te kleine hoeveelheid kennis op doet over computers en zich er eigenlijk ook niet voor open wil stellen en dat is in mijn ogen jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

Zoijar schreef op 10 July 2003 @ 17:31:
Iedereen vindt zijn eigen vakgebied belangrijk en denkt dat anderen daar ook over zouden moeten leren.

Een auto zou ook gewoon moeten werken, maar is ook regelmatig wat mis aan. Ik persoonlijk heb geen enkel verstand van autos, en moet dan dus naar de garage als er iets rammelt. Daar lossen ze het misschien wel binnen 5minuten op na even de kap open te doen en iets bij te stellen.

Diezelfde msn user die meer over msn zou moeten weten is misschien wel juist die auto monteur. Hij vindt op zijn beurt dat ik meer over autos moet weten.

[...]
mja, met 1 verschil: een auto is in principe niet bedoeld om zelf aan te knutselen. althans er zijn geen massa's grote winkelketens waar je zo maar even een nieuw onderstel kunt kopen. of een nieuwe stoel.
hetzelfde geldt voor wasmachines, televisies, verwarmingsinstallaties.

maar voor een pc zijn in elke stad tientallen winkels waar de onderdelen vriendelijk uitgestald liggen en je krijgt er nog een handleiding bij ook. meestal ook nog wel met een mooi doosje.

dus de pc is duidelijk bedoeld om zelf te onderhouden, veel andere appparaten niet.

verder hoor je mij niet klagen hoor: ik verdien een hele hoop geld aan de 'msn-generatie'. en nog veel meer geld aan hun ouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Anoniem: 70162 schreef op 10 July 2003 @ 17:41:
[...]

mja, met 1 verschil: een auto is in principe niet bedoeld om zelf aan te knutselen. althans er zijn geen massa's grote winkelketens waar je zo maar even een nieuw onderstel kunt kopen. of een nieuwe stoel.
hetzelfde geldt voor wasmachines, televisies, verwarmingsinstallaties.

maar voor een pc zijn in elke stad tientallen winkels waar de onderdelen vriendelijk uitgestald liggen en je krijgt er nog een handleiding bij ook. meestal ook nog wel met een mooi doosje.

dus de pc is duidelijk bedoeld om zelf te onderhouden, veel andere appparaten niet.
Bij de electroboer kan je weerstandjes, spoeltjes, condensatortjes halen. Zit in elk stadje wel. Daarmee kan je een kapotte TV repareren -> maakt dat een TV automatiosch iets dat je zelf moet onderhouden?
Bij een garage kan je ook auto-onderdelen kopen hoor. Dat er mensen zijn die zelf hun computer onderhouden en zelf los onderdelen ervoor kopen e.d. betekent niet dat iedereen het moet kunnen. Er zijn ook zat mensen die aan hun eigen auto sleutelen. Volgens jouw redenering moet iedereen dus eigenlijk in staat zijn een auto te repareren. Of, nog wat verder doorgetrokken. Meel e.d. kan je zo bij de supermarkt halen, iedereen zou zelf brood moeten bakken?
Daarom heb je bakkers, automonteurs en computerreperateurs.
verder hoor je mij niet klagen hoor: ik verdien een hele hoop geld aan de 'msn-generatie'. en nog veel meer geld aan hun ouders.
Nou, prima toch :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Anoniem: 87760 schreef op 10 July 2003 @ 10:28:
Naar aanleiding van de discussie "news/Usenet...achterhaald". Veel mensen hebben het over een MSN generatie die steeds minder gebruik maakt van Usenet.

Uit de discussie is wel gebleken dat er nog steeds groei is in het usenet gebruik al loopt deze groei niet gelijk met die van het aantal gebruikers van internet, ook komen er nog steeds jongeren bij die gebruik maken van Usenet.

Maar er wordt telkens verwezen naar de "MSN generatie". Nu heb ik daar zelf wel een redelijk beeld over wat een MSN generatie is maar ik ben benieuwd wat jullie denken over wat de MSN generatie is en of het ontstaan van een MSN generatie een goed iets is of juist niet.

Dus in het kort:
- Wat is de MSN generatie in jullie ogen?
- Is het opkomen van een MSN generatie een goede ontwikkeling?
- Zal de MSN generatie er voor zorgen dat bedrjiven meer moeten investeren in opleidingen

Ik ben heel benieuwd naar de meningen :-)
De MSN generatie is in mijn ogen de generatie die totaal niks van computers/internet weet... En ik vind dat geen positieve ontwikkeling. Mensen die niks van computers/internet afweten zijn vaak de grootste spammers/virusverspreiders/DDoSclients/whatever... Vooral degene met een kabelverbinding.

Dat alle bedrijven hun Graphical User Interface meer en meer op MS interface gaan laten lijken is al heel lang het geval. Maar je moet ook niet vergeten dat er ook steeds meer bedrijven zijn die naar GNU/Linux overstappen. Maar zelfs sommige GNU/Linux distributies zijn zich aan het aanpassen om zo bruikbaar te worden als windows (bijvoorbeeld Lindows).

Verder denk ik niet dat bedrijven die windows blijven gebruiken er een opleiding voor hoeven te ontwikkelen om het simpele feit dat windows bijna letterlijk start op en tik is geworden... Alleen als ze gespeciaaliseerde software gebruiken die niet zo simpel is voor de leek, zullen ze meer en meer moeten investeren in cursussen.

Verder is het Microsoft die iedereen die niks van internet/computers afweet op MSN helpt door MSN te integreren in windows. Hierdoor nemen steeds meer mensen ook een computer met internet omdat ze van anderen horen "hoe leuk MSN is".
offtopic:
Op mijn computer heb ik MSN en Internet Explorer vakkundig gesloopt zodat wie er ook aanzit niet via MSN of internet explorer allemaal shit kan downloaden. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-07 20:40

ALH

MSN is inderdaad niet gebonden aan leeftijd, ik ben vroeger begonnen met ICQ maar op een gegeven moment gebruikte niemand dat meer en werd ik gedwongen om over te stappen....
Toen moest ik dus ook aan de hotmail :(, vandaar dat mijn hotmail adres icq2000b_rulez@hotmail is :)
Ik denk ook dat het probleem is dat de nieuwe generatie nog nooit DOS heeft gezien of enige andere basisprincipes van de computer, om maar niet over hardware te spreken :D. Voor die "MSN-generatie" moet alles klikbaar zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Christiaan op 11-07-2003 01:05 . Reden: post je flames maar elders. ]

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2024

dreeke

outdated icon

Ik ben helemaal geen voorstander van de zgn. MSN Generatie ...

Elke idioot die ergens een vogel heeft horen fluiten gaat "wel even een supersnelle pc kopen met supersnel internet".
Het meerendeel van de gebruikers klooit maar wat aan en heeft geen idee waar ze mee bezig zijn.

Mijn motto voor zulke mensen is nog altijd: Als je er niets vanaf weet en er nooit iets vanaf zál weten, blijf er dan met je poten vanaf!!! :(

Computers zouden "simpel" moeten zijn, maar met het internet komt er teveel rotzooi bij kijken om voor een normale domme inwoner hier alles werkend te houden.

Sommige mensen kunnen geen Engels. Da's gewoon ruk als je wilt computeren. Sommige mensen kunnen daarbij ook nog geen Nederlands. Da's nog rukker. Sommige kunnen helemaal niet lezen maar vinden het gewoon leuk om op knopjes te raggen. Da's nog weer net even rukker.

En wat krijg je dan, handige Harry, die niet handig is, koopt een Packed in Hell computer (om het echte merk maar niet te noemen) en gaat wel eens even laten zien aan zijn buurman hoeveel CD's hij lekker gaat downloaden !!!!11111

Men slingert Kazaa aan (ja want Klaasje en Koosje zeiden dat je daarmee aalllllllles kon vinden) en vrolijk komen daar de .exe bestanden binnen met virussen in alle geuren en kleuren.

Aangezien handige Harry na een dag natuurlijk al zijn complete computer kent, wordt besloten om het ding ook maar eens open te maken want het kan vast nog wel beter!!! eens kijken hoor, als we dat snoertje eruit halen en daarin doen, hmm ja en die daar .....

En zo denkt de hele MSN generatie dat ze heel wat zijn omdat ze zelf op OK knopjes kunnen drukken.
Gevolg, de eerste de beste Jantje van 16 jaar is net klaar met zijn opleidinkje en wordt wel even een computerspecialist. Dan krijg je zo'n prutopleiding die Jantje nog net haalt met een paar voldoendes, omdat hij weet hoe spiekbriefjes werken.

En we zijn weer een "goede ICT-er" rijker (:r)
Dus lang leve de MSN generatie ..... :"/

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-07 20:50
tjah msn generatie, ik zou het eerder de IM generatie noemen, immers msn is slechts een voortvloeisel van andere IM programmas, voornamelijk ICQ.

het enige waarom msn zo populair is is omdat het helemaal op de doelgroep is afgesteld en standaard in windows zit en al die nutteloze dingen ondersteund die de doelgroep graag wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Laatst online: 22-05 15:01
dreeke schreef op 10 juli 2003 @ 23:39:
Ik ben helemaal geen voorstander van de zgn. MSN Generatie ...

Elke idioot die ergens een vogel heeft horen fluiten gaat "wel even een supersnelle pc kopen met supersnel internet".
Het meerendeel van de gebruikers klooit maar wat aan en heeft geen idee waar ze mee bezig zijn.

Mijn motto voor zulke mensen is nog altijd: Als je er niets vanaf weet en er nooit iets vanaf zál weten, blijf er dan met je poten vanaf!!! :(

Computers zouden "simpel" moeten zijn, maar met het internet komt er teveel rotzooi bij kijken om voor een normale domme inwoner hier alles werkend te houden.

Sommige mensen kunnen geen Engels. Da's gewoon ruk als je wilt computeren. Sommige mensen kunnen daarbij ook nog geen Nederlands. Da's nog rukker. Sommige kunnen helemaal niet lezen maar vinden het gewoon leuk om op knopjes te raggen. Da's nog weer net even rukker.

En wat krijg je dan, handige Harry, die niet handig is, koopt een Packed in Hell computer (om het echte merk maar niet te noemen) en gaat wel eens even laten zien aan zijn buurman hoeveel CD's hij lekker gaat downloaden !!!!11111

Men slingert Kazaa aan (ja want Klaasje en Koosje zeiden dat je daarmee aalllllllles kon vinden) en vrolijk komen daar de .exe bestanden binnen met virussen in alle geuren en kleuren.

Aangezien handige Harry na een dag natuurlijk al zijn complete computer kent, wordt besloten om het ding ook maar eens open te maken want het kan vast nog wel beter!!! eens kijken hoor, als we dat snoertje eruit halen en daarin doen, hmm ja en die daar .....

En zo denkt de hele MSN generatie dat ze heel wat zijn omdat ze zelf op OK knopjes kunnen drukken.
Gevolg, de eerste de beste Jantje van 16 jaar is net klaar met zijn opleidinkje en wordt wel even een computerspecialist. Dan krijg je zo'n prutopleiding die Jantje nog net haalt met een paar voldoendes, omdat hij weet hoe spiekbriefjes werken.

En we zijn weer een "goede ICT-er" rijker (:r)
Dus lang leve de MSN generatie ..... :"/
w00f w00f, wat een keiharde reply (als je dat zo kan noemen). Ik ben het echt compleet met je eens, over kazaa, en de 'zogehete ICT specialist'. Waar ik het niet over met je eens ben is deze zin:
"Als je er niets vanaf weet en er nooit iets vanaf zál weten, blijf er dan met je poten vanaf!!!". Hoe weet je dat je er nooit wat van zal weten als je het nooit geprobeert heb. Dat typetje wat jij schetste over de zogenaamde ICT specialist komt mij zeer bekend voor. Ik doe zelf een ICT opleiding en de opleiding zit vol met dit soort mensen. De meeste zijn zichzelf al tegengekomen bij ons, de andere zullen dat ook nog wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Novah op 11-07-2003 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_X
  • Laatst online: 26-04 23:21

Mystic_X

What does this button do

Ik zelf ben voorstander van de IM generatie laten we maar zeggen.
Zonder zulke mensen gaan de prijzen van het internet omhoog, de prijzen van PCs omhoog en ik stoor me er verder niks aan.
Ook vind ik het handig dat er zoveel n00bs zijn want ja als iedereen er alles van wist was er haast geen werk te vinden in de ICT sector.
Verder moet je nagaan toen ik nog op school zat, de meeste mensen geeneens wisten hoe ze een pc moesten aanzetten. Dankzij die MSN zooi leren ze tenmiste al een paar dingen maar blijven ze dom genoeg zodat wij onze superioriteit over onze computer kennis kunnen uiten.
Daar in tegen valt er wel iets voor te zeggen over het verspreiden van virussen, maar ja de meeste virussen die ik tegenkom , gelukkig niet heb. Zijn de email spam virussen waar je een attachment moet openen. Een slim persoon opent geen attachment van iemand die ze niet kennen of dat de message een hele vage tekst heeft.
Dankzij virussen hebben ook weer ICT'ers werk.
Tegen het argument dat die MSN lui ICT opleidingen doen , ach ze doen maar ik ondervind er geen concurentie van later op het werk komen ze er wel achter.
Enige nadeel dat ik er aan ondervind is dat ik tantes , nichtjes etc soms eens uit de brand moet helpen maar dan zie ik ze weer eens. Van tantes meestal wat geluk in de tuk (dus wat cash) en dan is iedereen weer blij.
Lang leve de domme MSN generatie.

Kleine edit**********************
Moet je eens nagaan hoe druk t.net wel niet zou zijn als iedereen maar vestand had van computers 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Mystic_X op 11-07-2003 03:01 ]

A great thought in a small mind is a dangerous thing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok ik geloof dat we het er dus wel over eens zijn dat de MSN generatie de generatie is van mensen met weinig verstand van computers maar die er wel graag een hoop mee willen doen.

Zijn we het er ook over eens dat je tot de MSN generatie kan behoren zonder dat je tot een bepaalde leeftijds catagorie behoort maar dat je al snel tot de MSN generatie behoort als je in een bepaalde tijd bent begonnen met internet en computers?

Zijn we het er ook met z'n alle over eens dat de MSN generatie net perse gebruik hoeft te maken van MSN om tot de MSN generatie te behoren maar dat het een algemenere stelling is?

Zijn we het er ook mee eens, zoals een poster melde, de dames die als "breezer sletjes" bekend staan meestal tot de MSN generatie behoren? 8) 8) 8) Was zo'n wreede conclusie dat ik hem even niet achter kon houden,... zeker dank voor je input _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Wat denken we... is het een goede ontwikkeling dat mensen op school direct in aanraking komen met computers en dan voornamelijk windows en vinden we het niet jammer dat mensen niet ook wat les krijgen op andere operating system?

En om in die trand door te gaan,.... vinden we dat de MSN generatie met een lage computer kennis mede veroorzaakt wordt door de lesstof die standaard op scholen wordt gegeven ed die van een te laag niveau is? Is deze te laag of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

stelling: de maatschappij gaat nog eens tenonder aan de msn generatie.
bewijs: de omzetcijfers van merken als compaq en packard bell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Niet mee eens, de MSN generatie zorgt wel voor een bepaalde omzet en zeker die van de bekendere merken omdat de MSN generatie niet is staat is om zijn eigen computer in elkaar te zetten kopen ze sneller een compleet systeem.
Anoniem: 70162 schreef op 11 juli 2003 @ 12:31:
stelling: de maatschappij gaat nog eens tenonder aan de msn generatie.
bewijs: de omzetcijfers van merken als compaq en packard bell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitBit3r
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-03 08:13

BitBit3r

Lid

Maar als we nu toch van discussie aan het vervallen zijn in flamen afkraken en zeiken wil ik ook even mijn hart luchten:
-Waarom hebben alle n00bs een *GOEDE* computer, en is als ik dan kijk de helft van de drivers niet eens geinstalled, of zijn er fouten ("goh nu ziet het er nog mooier uit") Daar kan ik dus niet tegen :(
-en waarom wordt er reclame gemaakt, wat eigenlijk al eerder is genoemd: "op deze pc kunt u razendsnel internetten" :( WTF betekend dat behalve n00bs een comp aansmeren? lijkt mij redelijk misleidend, dat dit dan nog toegestaan wordt door de reclame code commissie...

Wat er ook gebeuren moogh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87605

m-m schreef op 10 juli 2003 @ 10:44:
ervaring opdoen met op een naam klikken? als je msn al niet snapt, zet dan je computer uit en blijf er vanaf zou ik zeggen. jah sorry hoor, maar het lijkt wel of de gemiddelde schooljeugd echt niet meer kan dan dat?

/* sjees, haal dan je schoolgeld dan maar weer trug :D */

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 87605 op 13-07-2003 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik geloof niet dat we dit onder flamen kunnen vatten omdat we niet direct een persoon aanvallen maar meer een algemene mening geven over een in onze ogen bestaande MSN generatie waarbij ik nogmaal trouwens wil zeggen dat het niet zo is dat mensen die MSN gebruiken automatisch tot de MSN generatie behoren.

Ik geloof dat we nu wel een redelijk duidelijk beeld hebben over wat de MSN generatie is en dat hou dus nogmaals niet in dat je een onderdeel bent van de MSN generatie zodra je gebruik gaat maken van MSN maar je bent er wel onderdeel van als je een computer hebt zonder er kennis van te hebben en die te willen opdoen en eigenljk alleen de computer hebt om de blits te maken en stoer te kunnen doen tegenover de rest van de MSN generatie.

( dat is dus mijn mening en dat hoeft dus niet te zeggen dat jullie het er daar mee eens zijn, het is een mening die verstekt is door de reactie's op de orginele post )
BitBit3r schreef op 11 juli 2003 @ 15:34:
Maar als we nu toch van discussie aan het vervallen zijn in flamen afkraken en zeiken wil ik ook even mijn hart luchten:
-Waarom hebben alle n00bs een *GOEDE* computer, en is als ik dan kijk de helft van de drivers niet eens geinstalled, of zijn er fouten ("goh nu ziet het er nog mooier uit") Daar kan ik dus niet tegen :(
-en waarom wordt er reclame gemaakt, wat eigenlijk al eerder is genoemd: "op deze pc kunt u razendsnel internetten" :( WTF betekend dat behalve n00bs een comp aansmeren? lijkt mij redelijk misleidend, dat dit dan nog toegestaan wordt door de reclame code commissie...
Pagina: 1