refreshrate probleem met Radeon 9100 op Iiyama

Pagina: 1
Acties:

• Fietslamp398
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-04-2025
Ik heb een Iiyame monitor en een Club3D radeon 9100 128 mb videaokaart. Als ik mijn drivers voor deze kaart installeer en vervolgens de refreshrate op 100 hz zet is er geen probleem. Echter na een x-aantal dagen wordt de refreshrate 60 hz (zo ziet het eruit, flikkerent scherm) terwijl de refresh rate toch echt op 100 hz (of hoger staat). Als ik dan m'n drivers eraf gooi en opnieuw installeer is het weer ok...

iemand ideën?

p.s. heb search gebruikt maar kon geen antwoord vinden...

Signatures zijn voor mietjes!

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

the_RJ

Banana Hammock!

Iiyama TFT of normaal scherm?

normaal neem ik aan vanwege 100 Hz, maar toch?

[ Voor 47% gewijzigd door the_RJ op 10-07-2003 10:21 ]

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

• Fietslamp398
normaal scherm

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Gebruik je Club3D eigen drivers? (van de CD of van internet)

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

• Fietslamp398
kheb de drivers van Ati site gehaald (powered by Ati), gewoon de nieuwste....

Verwijderd

Kijk bij bureaublad/eigenschappen/kenmerken.
Daar staat een instelling Maximumverversing
Deze kan verkeerd staan.
Het is een bug in sommige ATI driver versies.
Het vervelende is dat het na een reboot weer verkeerd kan staan...
Probeer eens de Omega radeon drivers (http://www.omegacorner.com), deze zijn goed!

• 4hp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-08 18:42

4hp

Als je de catalyst drivers installeerd van ATI dan is er in het Eigenschappen scherm van je kaart een tabblad dat Displays heet. (RM bureaublad -> Properties -> Setting -> Advanced -> Tablad Displays) Dan klik je op je monitor en daar staat dan als het goed is dat de maximale refreshrtrate maar 60 is. Verander dit even en hopelijk is het probleem daarmee verholpen :).

Als dit niet helpt is er misschien een ander programma die je settings override?

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Kijk dan eerst effe op de Club3D site, de Ati en Nvidea drivers doen het altijd minder dan de drivers die van de fabrikant zelf

Edit:
Als Club3D die zelf heeft dan...

[ Voor 15% gewijzigd door the_RJ op 10-07-2003 10:34 ]

• Fietslamp398
ok, ik ga eerst die omega drivers eens testen.... hoop dat dat het probleem oplost want werken op een 60 hz monitor is %$%^@#$^%!&*)&*)$%#$

[ Voor 29% gewijzigd door Fietslamp398 op 10-07-2003 10:37 ]

Verwijderd

huh das raar, ik heb sinds vanochtend hetzelfde probleem met m`n IIyama monitor ( HM703UT ) Alleen heb ik als videokaart een Asus V7700 Deluxe. Het is vooral rechtsonderin bij mij een hoop geflikker van een lage refreshrate, mij bij mij staat hij toch echt op 85 Hertz ( stond hij altijd, en nooit problemen mee gehad ). Het ziet er bij mij ook uit alsof hij op 60 Hz staat

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Fietslamp schreef op 10 July 2003 @ 10:35:
ok, ik ga eerst die omega drivers eens testen.... hoop dat dat het probleem oplost want werken op een 60 hz monitor is %$%^@#$^%!&*)&*)$%#$
Tja indd... maar als dat niet werkt probeer je refreshrate eens terug te zetten naar 85 Hz, dat is ruim voldoende, maarja als ik het van fxpmaster hoor werkt dat bij hem ook niet :S (zou het wel even proberen)
Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 10:37:
huh das raar, ik heb sinds vanochtend hetzelfde probleem met m`n IIyama monitor ( HM703UT ) Alleen heb ik als videokaart een Asus V7700 Deluxe. Het is vooral rechtsonderin bij mij een hoop geflikker van een lage refreshrate, mij bij mij staat hij toch echt op 85 Hertz ( stond hij altijd, en nooit problemen mee gehad ). Het ziet er bij mij ook uit alsof hij op 60 Hz staat
Zoek effe op Asus naar de nieuwste drivers, altijd handig, of het werkt weet ik niet, want eerst deed het het blijkbaar wel :S, zoniet, dan zou ik graag nog wat meer info van je systeem willen weten

Verwijderd

the_RJ schreef op 10 juli 2003 @ 10:47:

Zoek effe op Asus naar de nieuwste drivers, altijd handig, of het werkt weet ik niet, want eerst deed het het blijkbaar wel :S, zoniet, dan zou ik graag nog wat meer info van je systeem willen weten
ik heb de laatste drivers ( van NVidia, WHQL ), en de gegevens van mijn systeem staan in mijn signature

Verwijderd

Een trillend beeld kan ook veroorzaakt worden doordat de Luidsprekers van de pc te dicht tegen het scherm aan staan. Of een ventilator, daar heb ik het zelf ook eens mee gehad.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
the_RJ schreef op 10 July 2003 @ 10:32:
Kijk dan eerst effe op de Club3D site, de Ati en Nvidea drivers doen het altijd minder dan de drivers die van de fabrikant zelf

Edit:
Als Club3D die zelf heeft dan...
Weet waar over je praat aub ;)

Die kaarten van club3d komen gewoon uit de ATI fabriek rollen, ze doen er zelf niets aan alleen een ander stikkertje op de fan. Dus de standaard ati drivers moeten gewoon goed genoeg zijn.

Aan ts: Als je in de osd kijkt van je monitor weet je 100% zeker welke refreshrate dat staat op mijn iiyama monitor kan ik dat althans wel zo zien.

Verder gebruik ik reforce of in het control panel van ati zelf

Display > en dan je monitor properties.

Afbeeldingslocatie: http://madmac.student.utwente.nl/duke/got/info2.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door tweakduke op 10-07-2003 11:35 ]

Tweakers Discord

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 11:23:
ik heb de laatste drivers ( van NVidia, WHQL ), en de gegevens van mijn systeem staan in mijn signature
Ja maar de NVidea drivers zijn dus voor meer videokaarten en niet alleen voor de serie van jouw videokaart. Haal dus de Asus driver. Ik zoek effe de link voor je:

http://www.asus.com.tw/su...elName=AGP-V7700%20Series

Alsjeblieft, zoek daar effe de goede driver uit en installeer en kijk effe of het opgelost is

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

tweakduke schreef op 10 juli 2003 @ 11:29:
Weet waar over je praat aub ;)

Die kaarten van club3d komen gewoon uit de ATI fabriek rollen, ze doen er zelf niets aan alleen een ander stikkertje op de fan. Dus de standaard ati drivers moeten gewoon goed genoeg zijn.

Aan ts: Als je in de osd kijkt van je monitor weet je 100% zeker welke refreshrate dat staat op mijn iiyama monitor kan ik dat althans wel zo zien.
Ik heb me nooit zo verdiept in Club3D :), ben fan van Asus en Gigabyte (hun moederborden), maar ik verw8te toch wel van z'on merk als Club3D dat ze er toch wel iets aan zouden doen :S. Maar dan zal jij wel gelijk hebben :P

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Fietslamp schreef op 10 July 2003 @ 10:31:
kheb de drivers van Ati site gehaald (powered by Ati), gewoon de nieuwste....
Je moet dus de build by ati drivers hebben :)
Zie mijn vorige post voor meer uitleg over club3d

Tweakers Discord

Verwijderd

aangezien dat ik geen speakers ofzo in de buurt van me monitor stond, dacht ik dus dat het daar niet aan kon liggen. Nu heb ik wel een bureaulampje in de buurt van me monitor staan. Blijkt dat dus de trillingen in me monitor te geven |:(

probleem dus van mij opgelost. Ongelofelijk dat zo`n klein bureaulampje het probleem kan geven :( hij staat trouwens al een tijdje in de buurt van me monitor, dus ik vind het vreemd dat dat nu opeens problemen gaf...

anyway, bedankt voor de hulp :)
Pagina: 1