Als dit projects is afgelopen komt er dan een RC5-72 project ofzo? Gaan wij (DPC) er dan oom weer aan meedoen?
dit is het laatste RC5 project, en wat we daarna gaan doen is nog niet bekend..
maakt ook niks uit, want RC5-64 kan nog zo'n 3 jaar duren
maakt ook niks uit, want RC5-64 kan nog zo'n 3 jaar duren
Nu zijn we net voorbij de 30%, dus nog ...te gaan.... kansrekening.
RC5-72, uhmm, dat zijn ff een paar keys meer, moeten we toch ff wachetn tot de proc-kracht ook een paar exponentjes is gegroeid
(2^8 = veel
)
RC5-72, uhmm, dat zijn ff een paar keys meer, moeten we toch ff wachetn tot de proc-kracht ook een paar exponentjes is gegroeid
(2^8 = veel
)
One of the animals has left its cage today.
2^8 = 1024 dus meer dan duizend maal zoveel mogelijkheden. volgens de wet van Moore verdubbelt de processorsnelheid elke 18 maanden. Ga er vanuit dat de PC markt aan het verzadigen is (de meeste mensen hebben nu wele en PC) (kijk maar hoeveel kleine PC-bedrijfjes er failliet gaan de laatste tijd). Dan reken....reken duurt het 17.1 jaar om de benodigde rekenkracht te ver-1024-voudigen.
Fijt is dat distibuted.net op zoek is naar alternatieven, die misschien wel enig nut hebben. Zoals OGR. Daar zijn ze nu mee aan het 'proefdraaien' en zijn ze al de nodige kinderziektes mee tegengekomen. Omdat RC5-64 op enig moment afgelopen kan zijn, willen ze voor dat geval iets achter de hand hebben en dat is nu OGR.
Fijt is dat distibuted.net op zoek is naar alternatieven, die misschien wel enig nut hebben. Zoals OGR. Daar zijn ze nu mee aan het 'proefdraaien' en zijn ze al de nodige kinderziektes mee tegengekomen. Omdat RC5-64 op enig moment afgelopen kan zijn, willen ze voor dat geval iets achter de hand hebben en dat is nu OGR.
Lijk me wel logisch, gezien de tijd die voor het oplossen staat, is RC5-72 momenteel niet interessant, eerst maar eens wat zinniger projecten (dan 72, blijf erbij dan 64 wel zinnig is), zoiets als OGR komt dan wel in aanmerking, of andere DES code?
Ik stop iig na rc5-64 met de RC5 reeks, tenzij er een goede erfenis-regeling komt. (volgens mij gaat dat project dan meer dan 100 jaar duren, en denk niet de hele run actief mee te kunnen doen).
Ik stop iig na rc5-64 met de RC5 reeks, tenzij er een goede erfenis-regeling komt. (volgens mij gaat dat project dan meer dan 100 jaar duren, en denk niet de hele run actief mee te kunnen doen).
Hee Dijkhuis; Ik wil niet zeuren hoor maar 2^10 = 1024 en 2^8 = 256... =) Verder schrijf je feit met ei
Ik ben geheel voldaan, dank u wel!
Aldus RSA. Of d.net ook aan de volgende RC5 contest meedoet? Denk het niet.RC5 is a fully parameterized block cipher, and twelve RC5 contests will be posted. As well as having a variable key size, RC5 also has a variable block size and a variable number of rounds; however, all the RC5 contests posted as part of the RSA Secret-Key Challenge will use 12-round RC5 with a 32-bit word size. The different RC5 contests will involve secret keys of different lengths. The first RC5 contest will consist of some unknown plaintext encrypted using a 40-bit key; the second will consist of some unknown plaintext encrypted using a 48-bit key; and so forth to the twelfth contest, which will consist of some unknown plaintext message encrypted using a 128-bit key.
ok, rekenfoutje, da's een strafpunt.... taalfouten zijn toegestaan, daar heb je spellingscheckers voor.
ok, 2^8= 256, log256/log1.5=13.7 jaar om de processorsnelheid volgens de wet van Moore 256 maal zo hoog te maken. En da's een stuk langer dan de levensduur van je PC.
ok, 2^8= 256, log256/log1.5=13.7 jaar om de processorsnelheid volgens de wet van Moore 256 maal zo hoog te maken. En da's een stuk langer dan de levensduur van je PC.
Dan weet ik niet waar jij je PC's koopt. Maar dat woord 'stuk' valt volgens mij wel mee... Een beetje PC wordt twee jaar intensief gebruik en dan krijgt de PC meestal een andere taak... Verkopen of servertje draaien... Meestal is het niet de proc en het mobo dat kapot gaat... 14 jaar is mogelijk, maar het is natuurlijk niet standaard omdat eigenlijk niemand het probeert...
Ik ben geheel voldaan, dank u wel!
Met jou erbij hebben we geen spellingschecker meer nodig... 
daarnaast spreekt men in Delft het woord feit uit met een lange ij(=ai), en dan mag je het hier ook zo schrijven.
De getallen kloppen nu (hopelijk) wel, en daar draait het ten slotte om. Wat ik met dat verhaal probeerde te zeggen is dat het niet veel zin heeft om nu al aan rc5-72 te beginnen, dat zou het zelfde effect hebben als met je veertien jar oude AT proberen de huidige blokjes te kraken. Daarmee haal je ongeveer 1 Workunit per dag ofzo, en dat schiet niet echt op.

daarnaast spreekt men in Delft het woord feit uit met een lange ij(=ai), en dan mag je het hier ook zo schrijven.
De getallen kloppen nu (hopelijk) wel, en daar draait het ten slotte om. Wat ik met dat verhaal probeerde te zeggen is dat het niet veel zin heeft om nu al aan rc5-72 te beginnen, dat zou het zelfde effect hebben als met je veertien jar oude AT proberen de huidige blokjes te kraken. Daarmee haal je ongeveer 1 Workunit per dag ofzo, en dat schiet niet echt op.
et kan aan mij liggen maar meer sleutels voor sneller processoren, lijkt me logisch toch?
klopt, maar het moet wel leuk blijven. Vijftien jaar over een key doen is wel erg lang, voor distributed zeker te lang. En bovendien is nu wel bewezen dat de RC5 keys door brute kracht gebroken kunnen worden; het is tijd voor een nieuwe uitdaging.
Pagina: 1