Ik heb een GeForce mx 200 32 mb die ik aangesloten heb op mijn tv... Is het normaal dat de lettertjes in windows slecht (wazig) te zien zijn op de tv? Met games is dit geen probleem maar windows (xp pro) zelf dus wel...
probeer eens een andere resolutie
Money for nothin' and your chicks for free
Dat klopt. De resolutie van je (PAL) Tv is max 352x288. Das veel lager dan een monitor. Ook is de dotpitch niet vergelijkbaar met een monitor. Een TV is gemaakt om een paar meter af te zitten. Bij een monitor niet want dan kan je niet meer bij het toetsenbord 
Kijk hier maar eens: De grote tv-out FAQ
Quod licet lovi, non licet bovi
Hmm... Dat word lastig, ik kan alleen maar op 800x600 Volgens mij kan dit bij geen enkele tv-out kaart en/of tv hoger? Heb hier geen verstand van dus kan et ook mis hebben
sommige kunnen ook op 640x480 maar het probleem blijf je gewoon houden.DyingAngel schreef op 10 July 2003 @ 09:13:
Hmm... Dat word lastig, ik kan alleen maar op 800x600 Volgens mij kan dit bij geen enkele tv-out kaart en/of tv hoger? Heb hier geen verstand van dus kan et ook mis hebben
TV =! Monitor
Vergeet 1024x768 niet. Ligt aan je TV-out chip.wfvn schreef op 10 juli 2003 @ 09:14:
[...]
sommige kunnen ook op 640x480 maar het probleem blijf je gewoon houden.
TV =! Monitor
. < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende
Tja... maar het gaat hier om de onscherpe lettertjes. Met 1024x768 wordt dat echt niet beter; dit in tegenstelling tot 640x480.... vandaar dat ik alleen de lagere resolutie noem.
Kortom, ik moet eerst ff die dingetjes downloaden die in die faq staan?
op mijn tv kan ik een resolutie van 800 x 600
Heb nergens last van werkt prima.
Daarvoor zijn de optical cordless toetsenborden voor
Heb nergens last van werkt prima.
Daarvoor zijn de optical cordless toetsenborden voor
Eerst zelf lekker wat dingetjes proberen ja zoals dingetjes uit de FAQ downloaden en installeren ja.DyingAngel schreef op 10 July 2003 @ 09:17:
Kortom, ik moet eerst ff die dingetjes downloaden die in die faq staan?
Probleem met onscherpe letters heb je idd ook bij 1024x768, maar ik wilde illustreren dat een resolutie van 1024x768 ook mogelijk was met de juiste tv-out + juiste televisie.wfvn schreef op 10 July 2003 @ 09:17:
[...]
Tja... maar het gaat hier om de onscherpe lettertjes. Met 1024x768 wordt dat echt niet beter; dit in tegenstelling tot 640x480.... vandaar dat ik alleen de lagere resolutie noem.
Dan gaat ik dat eerst weer doen, mocht dat geen uitkomst bieden, dan kom ik terug te zeuren
Not quite. Dat is de resolutie van VHS als ik me niet vergis. PAL is 720x576 volgens mij. De meeste TV-outs werken dus ook op 800x600. 1024x768 kunnen sommige drivers / kaartjes ook. Dan wordt het beeld intern gewoon verkleind zodat je meer ruimte hebt op je scherm, maar de eigenlijke resolutie wordt niet hoger.MrDry schreef op 10 July 2003 @ 09:12:
Dat klopt. De resolutie van je (PAL) Tv is max 352x288. Das veel lager dan een monitor. Ook is de dotpitch niet vergelijkbaar met een monitor. Een TV is gemaakt om een paar meter af te zitten. Bij een monitor niet want dan kan je niet meer bij het toetsenbord
Dit alles uiteraard onder voorbehoud want ik ben geen expert
[ Voor 5% gewijzigd door m-m op 10-07-2003 09:26 ]
Je hebt helemaal gelijk. 352x288 is de PAL resolutie van VHS of VCD.m-m schreef op 10 July 2003 @ 09:25:
[...]
Not quite. Dat is de resolutie van VHS als ik me niet vergis. PAL is 720x576 volgens mij. De meeste TV-outs werken dus ook op 800x600. 1024x768 kunnen sommige drivers / kaartjes ook. Dan wordt het beeld intern gewoon verkleind zodat je meer ruimte hebt op je scherm, maar de eigenlijke resolutie wordt niet hoger.
Dit alles uiteraard onder voorbehoud want ik ben geen expert
PAL+ haalt een resolutie van 720x576. Het nadeel bij veel kaartjes op 800x600 is dat je de randen mist...oftewel de start knop
Quod licet lovi, non licet bovi
Maar weten jullie nou eigenlijk een oplossing voor de wazige lettertjes? Ik kan alleen maar op 800x600, of alleen op 640x480, dat weet ik niet zeker... 1 van beide iig
groter lettertype, lagere resolutie zou je letters scherper kunnen maken...
verder ben je gebonden aan de beperkingen van het tv signaal.. .
Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana
Is een hele simpele oplossing voor: sluit een computermonitor aan ipv een TV. TV's zijn nou eenmaal onscherp.DyingAngel schreef op 10 July 2003 @ 09:38:
Maar weten jullie nou eigenlijk een oplossing voor de wazige lettertjes?
En geen enkel progje kan dit dus verbeteren neem ik aan?samo-arne schreef op 10 July 2003 @ 09:39:
groter lettertype, lagere resolutie zou je letters scherper kunnen maken...
Nee, dit is een beperking van je/een TV.DyingAngel schreef op 10 July 2003 @ 09:39:
En geen enkel progje kan dit dus verbeteren neem ik aan?
*verwijderd*
[ Voor 92% gewijzigd door DyingAngel op 10-07-2003 10:43 . Reden: Financiële redenen ]
Ik laat m open, kunnen andere mensen hem ook eens vinden. Je had wel een iets duidelijkere titel mogen bedenken..
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Verwijderd
Het haalt ook heel veel uit wat voor TV je hebt, ik heb hier op m'n kamer een oudere TV uit 1994, die geeft heel wazig onscherp beeld, maar de nieuwe Sony die we beneden in de huiskamer hebben staan geeft prima beeld, goed leesbaar in 800x600. Dus het is naast de bekabeling en tv-out sjip ook nog eens per TV verschillend.
Daarnaast is het natuurlijk ook HEEL erg afhankelijk wat voor kabels je gebruikt, S-VHS geeft veel beter beeld dan Tulp of SCART
Daarnaast is het natuurlijk ook HEEL erg afhankelijk wat voor kabels je gebruikt, S-VHS geeft veel beter beeld dan Tulp of SCART
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2003 09:46 ]
Jawel. Met TV-Tool kun je je horizontale resolutie op 576 krijgen, wat precies overeenkomt met het aantal beeldlijntjes van je TV. Bij mij werd het beeld daar een heel stuk scherper van. Echt een groot verschil, de Windows-letters waren moeiteloos te lezen zonder dat ik de lettergrootte hoefde te veranderen. TV-Tool werkt ook met jouw GeForce zover ik weet. Kijk even op http://www.tvtool.infoEn geen enkel progje kan dit dus verbeteren neem ik aan?
Sorry, ik moet dit allemaal nog even leren, maar dat komt wel goed hoor!JvS schreef op 10 July 2003 @ 09:44:
Ik laat m open, kunnen andere mensen hem ook eens vinden. Je had wel een iets duidelijkere titel mogen bedenken..
JvS schreef op 10 July 2003 @ 09:44:
offtopic:
Haal die spelfout er even uit
Done
Haal die spelfout er even uit
[ Voor 3% gewijzigd door DUX op 10-07-2003 10:31 ]
ik heb ook een oudere tv maar als ik film kijk en dus ff me pc wil bedienen via de tv zet ik me resolutie op 720x576 en alles is redelijk duidelijk leesbaar
ik kan wel begrijpen dat dat met nieuwere tv's beter gaat want mijn dotpitch is gigantisch
ik kan wel begrijpen dat dat met nieuwere tv's beter gaat want mijn dotpitch is gigantisch
Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver
Em ik weet niet of het ook werkt op een TV scherm, maar probeer dit eens:
In windows rechtermuisknop op achtergrond en properties/eigenschappen --> settings --> advanced en daar font size hoger zetten, worden de letters groter, althans dat werkte toen ik nog win98 had
In windows rechtermuisknop op achtergrond en properties/eigenschappen --> settings --> advanced en daar font size hoger zetten, worden de letters groter, althans dat werkte toen ik nog win98 had
System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton
Of de fontsize niet alleen groter maken, maar evt op bold zetten. Meer oppervlak per letter -> leesbaarder.
Zo scherp als een voetbal!
Dat kan indd ook, kweenie of het nodig is op 800x600 maar et werkt ookReptile209 schreef op 10 July 2003 @ 10:24:
Of de fontsize niet alleen groter maken, maar evt op bold zetten. Meer oppervlak per letter -> leesbaarder.
System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton
Ja, MAAR met bijvoorbeeld tmf chat *ik noob, ik weten :p* werkt dit nietthe_RJ schreef op 10 July 2003 @ 10:19:
Em ik weet niet of het ook werkt op een TV scherm, maar probeer dit eens:
Nee maar daar is ook niet veel aan te doen, dat zijn de instellingen van TMF-chat, dan kun je het het beste lezen op een zo laag mogelijke resolutie, srry daar is geen oplossing voorDyingAngel schreef op 10 July 2003 @ 10:41:
Ja, MAAR met bijvoorbeeld tmf chat *ik noob, ik weten :p* werkt dit niet
Edit:
Hoewel, als je een kleinere TV neemt dan worden de letters weliswaar ook kleiner, maar dan heb je kans dat je het toch beter zou kunnen lezen, maar de max. resolutie van een TV is geloof ik iets in de 300 x iets in de 200 ofzo, dus echt goed zal het nooit worden
[ Voor 28% gewijzigd door the_RJ op 10-07-2003 10:50 ]
Voor dingen als chatten moet je gewoon een monitor gebruiken, geen TV. Gebruik je TV-out voor films en heel eventueel spellen. Niet voor het lezen van lange lappen tekst.DyingAngel schreef op 10 July 2003 @ 10:41:
Ja, MAAR met bijvoorbeeld tmf chat *ik noob, ik weten :p* werkt dit niet
TMF Chat kijkt niet naar wat jij hebt ingesteld in Windows. De lettergrootte bij de chat staat voorgedefinieerd in het JAVA-applet (althans, dat was het the last time I checked it).
Verwijderd
meeste kaarten hebben een output van 800x600 ongeacht of je nou een hogere resolutie instelt
Het beeld van een PAL TV bestaat uit 575 lijnen zichtbaar 625 totaal maar wel interlaced
enig manier om text een beetje duidelijker te maken is waarschijnlijk een groter font
wat er nu gebeurt dat puntjes tussen 2 linen vallen
Het beeld van een PAL TV bestaat uit 575 lijnen zichtbaar 625 totaal maar wel interlaced
enig manier om text een beetje duidelijker te maken is waarschijnlijk een groter font
wat er nu gebeurt dat puntjes tussen 2 linen vallen
Pagina: 1