[autoradio] testen zonder auto

Pagina: 1
Acties:
  • 4.847 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Hallo,
Vandaag ga ik een autoradio overkopen van een vriend van mij.
Hij heeft zijn nieuwe model al ingebouwd en kan daarom niet zo gemakkelijk het oude model werkend laten zien.
Is er een mogelijkheid om een autoradio via een transformator of iets anders (en wat pielen met wat draden) om hem even werkend te zien? er hoeft geen geluid uit te komen, maar dat ik gewoon kan zien dat het display nog in orde is en de cdlader goed werkt.
Met google heb ik al het een en ander gezocht (tevens met de got search) alleen kwam vrij weinig tegen.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 17:57
Het moet wel kunnen, weet alleen zo niet hoe ( ben niet zo technisch :P ) maat van me had wel een tijd terug een gewone autoradio aangesloten op z'n versterker.

Dus het kan iig wel :D

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-07 22:18
Ja dat kan.. Iemand hier op GoT heeft zoiets al gedaan... Voor meer informatie zou je even in dit draadje moeten kijken.. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

12 Volt gelijkstroom adaptertje (hoeft geen zware te zijn, een radio komt nooit boven de 10A) zou genoeg moeten zijn. De +12V gaat op de rode en gele draad van de radio, en de - gewoon op zwart. Dan kun je het laadmechanisme en het display testen. Je zou er dan zelfs nog een antenne en een luidspreker aan kunnen hangen om hem helemal te testen. Toen ik vroeger bij de Halfords werkte, hadden we in de werkplaats een zelfgemaakte "soundman" die ook zo werkte. Dat was een autoradio ingebouwd in een kratje, met 2 speakers en een antenne. (Voor het testen van versterkers heb je overigens wel een zware trafo nodig, dat gaat niet zomaar met een simpel adaptertje.)

Heeft die vriend van je geen ISO-aansluiting in de auto? Dat zou nog veel makkelijker zijn. Met een goede ISO-aansluiting in de auto is het wisselen van een autoradio een klusje van een halve minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-07 16:29

MrDry

Desperados!

Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 08:45:
12 Volt gelijkstroom adaptertje (hoeft geen zware te zijn, een radio komt nooit boven de 10A) zou genoeg moeten zijn..
10A is een heleboel stroom hoor voor een gelijkstroom adapter. Je hebt denk ik een netvoeding van 12v en een ampere of 2 a 3 nodig.
Zoiets: Voeding bij Skytronic

Je kan dan ook de speaker wel even aansluiten hoor om te horen of het werk...

Succes

Waarom lukt dat linken naar de conrad site niet :?

[ Voor 67% gewijzigd door MrDry op 10-07-2003 08:57 ]

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Of je moet eens kijken of je niet ergens een accu kan vinden, daar kan je hem ook zo aan sluiten en die kan ook genoeg stroom leveren.
En als je er een CD/Cassete in doet heb je de antenne ook niet nodig :)

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan ook gewoon ff een kabeltje pakken met een autoaanstekerplug eraan...even de plus op rood, zwart op de min...en gaan met die banaan. zit je ook niet te pielen met Amperes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom test hem eigenlijk niet meteen in je eigen auto :? Maar gewoon op een trafotje aansluiten om te testen moet gewoon lukken hoor. Je zou ook een oude AT voeding kunnen gebruiken of een acculader enz.

offtopic:
Linken naar conrad lukt waarschijnlijk niet omdat je een link van een a4'tje moet maken, conrad kennende ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik doe het wel eens met een acculader voor autoaccu's. Vol open, dat kan dan natuurlijk niet, maar hij doet het dan toch best aardig.
Pagina: 1