Toon posts:

beeld klapt even in elkaar bij opstart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi tweakbeesten,

Ik heb een weekje of 2 geleeden een nieuw systeempje gebouwd. alles draait lekker op 1 irritant detailke na.

Dit zijn men spec's.

Asus A7n8x Deluxe rev 2.0
Athlon Xp 2500+ ( Barton )
512 Mb TwinMOS
MSI GeForce4 Ti 4200 8x (128 Mb ddr )

de rest is ni echt van toepassing

nu wat me een beetje dwarszit is het volgende,

Waneer Windows opstart ( XP ) en ik de desktop te zien krijg klapt men beeld een 2 tal keeren na elkaar volledig in en uit elkaar :? nadien geen probleemen meer.
Dit gebeurt ook waneer ik bij de beeldscherminstellingen naar geavanceerde ga en daar de gforce4tiblablabbla tab aanklik. is dit een bug in de drivers of is dit een welbekent fenomeen ?

Ik gebruik de Detonator 43.51 Drivers

men beeldkannon is het volgende :

Targa TM4269-2 ( 17 inc ) ik werk met een resolutie van 1024 * 768 en de refreshrate staat op 85 Hertz.

iemand enig idee wat dit kan zijn ?

ik heb het forum al even doorzocht maar vond geen topic waar dit fenomeen al werd besproken ( of kijk ik nu zo scheel B) )

Alvast mercikes
Necrophyte
CoopMasters

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 13:17
Heeft dat niet gewoon met het laden van de drivers.

• King
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 23:39

King

War. War never changes.

Volgens mij kan dat ook geen kwaad.

Je ziet het ook wel eens als een spel aan het controleren is welke videoinstellingen je allemaal kan draaien...

Ik denk dus wat mlevd zegt wel klopt :)

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-07 11:47
Heb je al gekeken in je bios of je power management functies voor je monitor ok staan ingesteld?
Hij moet op dpms off mode of zoiets staan, staat in je gebruiksaanwijzing van je mobo.

Verwijderd

Topicstarter
Best mogelijk,
een beetje flikkeren zou ik nog als normaal beschouwen, maar zo erg........... vind het toch ni echt zuiver
de eerste keer dat ik het zag kreeg ik bekan een atack, ik dacht gelijk dat men scherm naar de vaantjes was.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even men bios instellingen nagekeeken en heb de video off methode aangepast van dpms support naar blanc screen ( = off mode ) Zonder resultaat, beeld klapt nog steeds ineen bij de opstart.

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 13:17
Er zijn zoveel systemen die flikkeren tijdens het opstarten, meestal zie je dat niet en gaat je beeld op zwart, maar jij houdt kennelijk beeld. Je hoeft je hier echt geen zorgen over te maken.

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-07 11:47
Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 08:16:
Ik heb even men bios instellingen nagekeeken en heb de video off methode aangepast van dpms support naar blanc screen ( = off mode ) Zonder resultaat, beeld klapt nog steeds ineen bij de opstart.
gebruik je niets iets van een 3rd party proggie, zoals geforce tweakutility oid?
Als je daar met je v-syncs enzo in hebt gerommeld, dan gebeurt dat idd vlak nadat je je desktop te zien krijgt, want die instellingen worden in windows pas geladen.

Maar wat moet ik me voorstellen met "in elkaar klappen", een hoop geklik voor dat je de juiste refrehsrate hebt? of zie je heel je beeld naar elkaar toe trekken?

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Ik heb dat dus ook met mijn asus a7vn8x deluxe en mn ti4200, maar het is niet erg :) ik heb zelf ook al gekeken of dat anders wou, maar het is gewoon dat hij kijkt welke reso je monitor aankan, het laden van de drivers :)

Verwijderd

dit heb ik ook , dit komt bij mij omdat hij dan de clock frequentie instelt ( dus overgeclockt )
als je over hebt geklokt kun je hier weinig aan doen
het went na een tijdje toch wel

Verwijderd

Topicstarter
De videokaart is niet overclockt, de CPU wel maar da maakt ni uit .
Tja, dan zal ik er maar moeten mee leren leven zekers.
mischien dat toekomstige detonator drivers hier soelaas kunnen bieden.

mercikes voor de reply's en tot de volgende zitting...

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 14:01
Verwijderd schreef op 10 juli 2003 @ 08:46:
De videokaart is niet overclockt, de CPU wel maar da maakt ni uit .
Tja, dan zal ik er maar moeten mee leren leven zekers.
mischien dat toekomstige detonator drivers hier soelaas kunnen bieden.

mercikes voor de reply's en tot de volgende zitting...
is juist iets van de latere drivers.

Eerst was dit flikkeren alleen als je ging overclocken, nu met de latere drivers knippird ie altijd eff bij opstarten en bij oproepen scherminstellingen.
Is dus volledig normaal ;)
Pagina: 1