MSI 6199VA

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hallo,

Ik heb bij mijn schoonouders een MSI 6199 staan met een 600Mhz processor en 128 mb intern geheugen.

Nu had die bak al eens last van W98 dat hij in eens bevroor en het lampje van de hardisk bleef branden en hij compleet vast stond.

Nu heeft die bak het ook met opstarten, als je hem aanzet hangt hij gelijk (lampje van hd blijft branden) en dan gaat het lampje van mijn CD rom speler ook flikkeren onregelmatig omdat hij een puls krijgt vanuit het mobo.

Als je hem dan een keer of 10 a 12 aan een uitzet (via 220 schakelaar want softkey op case werkt niet meer) dan knalt hij er ineens wel door heen ???
Tevens als hij eenmaal gestart is dan lijkt hij de komende uren wel stabiel en kan je hem wel rebooten alleen uitzetten is gevaarlijk.

Nu heb ik echt alle kaarten losgehad, alleen de proccesor en het geheugen en voeding is blijven zitten.

Op de MSI 4 ledjes zie je dit: (LED 2,3,4,5) ROOD.ROOD,ROOD,GROEN of ROOD, ROOD,GROEN,ROOD.
Dus eigelijk als hij vast staat knipperd hij tussen die 2 combinaties continu, echt knipperen.
Die LED's betekenen resp": "Initalizing keyboard controller" of "Initalizing video interface" (This wil start detecting CPU clock, checking type of video controller onboard, then the video adapter.

Maar deze led combinatie geeft hij ook als alle kaarten er uit liggen, incl video kaart ???

Ik snap het echtniet meer...

• stormfly
  • Niet online
Memtest86 geeft geen fouten en de bios is nu ook geflashed tot de laatse versie.

Iemand tips ?

• stormfly
  • Niet online
Het is opgelost, het is net zoals de FAQ al aangaf "zoek het eerst in je voeding"

Hele gekke klacht maar toch vanuit de voeding.

Bedankt voor alle reply's 8)7

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
No thnx :7

8)7

(dan doe ik 'm maar dicht :+ )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.