Toon posts:

Duron 800 met PC100 of 133 geheugen???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
:?
Dat was weer een ramp die HCC dagen. Nog nooit zoveel tegenstrijdige adviezen gehoord van die pc-boeren. Vandaar dat ik de vraag nu hier voorleg.
Ik wil graag een Duron systeempje bouwen. Maar omdat de hollandsche zuinigheid mij beslist niet vreemd is, wens ik zo weinig mogelijk te spenderen, voor zoveel mogelijk kwaliteit.
Mijn oog valt op een Duron 800, met een ASUS of Abit moederbord (of eigenlijk elk Socket A moederbord waar in ieder geval geen Sound is ingebouwd zoals bij MSI).

Uit zuinigheid wil ik mijn huidige PC-100 geheugen overprikken.
Vraag: kan dat? Wat is de invloed op de prestaties van het systeem?
Beinvloedt dit de tweakbaarheid van het systeem?

De meest vreemde antwoorden heb ik al gehad van die computerboeren: van het inprikken van PC-100 is absoluut niet mogelijk, alleen als je de waitstates verhoogd, in 99 van de 100 gevallen werkt het, tot het werkt altijd, PC133 geheugen is alleen voor Intel systemen.

Wie heeft (positieve en negatieve) ervaringen met PC-100 geheugen en kan mij adviseren??

Jos@schalkwijk.doge.nl

• chiwai_2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-05-2024
ik heb zelf 100 MHz erin geprikt en later wou ik toch 133 erin prikken. Het makt op zich niet uit als je multiplier omhoog hoogt dan maakt het niet zo veel uit of je 100 of 133 hebt. Ik heb ergens gehoord dat het misschien beter is om 133 te gebruiken voor 4x agp. Maar of dit echt zo is?

Ik heb een duron800@900 met 128 pc100 geforce3 mX en alles draait lekker. geen probleem

Verwijderd

PC100 doet het prima, je kan later altijd nog PC133 erin doen. A-merk geheugen is altijd beter dan OEM als je met FSB gaat overclocken. OEM geheugen kan vaak niet harder dan de specs.

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
Waarom wil je geen onboard sound? Mijn nieuwe MSI heeft dat ook, maar is toch fors goedkoper dan de Abit en de Asus. Ff uitzetten in het Bios en klaar is Clara, toch? :)

• Digicore
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-12-2021

Digicore

Stay true to yourself!

ik heb ook een msi k7t pro2 - en vindt dat onboard sound geen hinderpaal is - just switch it off in bios!

dan pc100 vs. pc133 - ik had pc100 geheugen en heb dat verleden week veranderd door pc133. dit gaf mij in 3dmark2000 een snelheidswinst op van ca. 4-5%.
Vooral in games zoals UT, in grote levels met veel beweging en details op high is het optisch een vooruitgang...

ik ben er in ieder geval tevreden over - en btw, ik heb mijn pc 100 geheugen kunnen verkopen zodat mijn investering uiteindelijk zeer miniem was....

"Life is like a video game with no chance to win" - ATR

• jle
  • Laatst online: 20-07 06:25

jle

Beide geheugen typen werken prima. Je moet alleen in de bios aangeven Dat je 133 MHz geheugen hebt. Ik heb zelf op de beurs 133 MHz geheugen gehaald en mijn 3Dmark score is van ong. 4200 naar ong. 4900 gestegen. Dus al met al geen slechte investering. (btw, die pc boeren lullen volgens mij maar uit hun nek)

Good goan

Verwijderd

Maakt inderdaad wel degelijk verschil. Heb geheugen testen met Sandra2001 uitgevoerd en pc-100@100 haalt in de vergelijkingsgrafieken het niveau van de voorbeeld Duron 700 ( getallen weet ik niet uit mijn hoofd ). Dezelfde test met pc-133@133 doet de prestaties stijgen naar het niveau van de voorbeeld tbird 1ghz.
In mijn geval (KT7-kont O+) stel je als snelheid fsb + pci in in SoftmenuIII.

Luck!

Voorbeeld Sandra2001 http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/78199

Verwijderd

Op dinsdag 28 november 2000 08:50 schreef Weefselkweekje het volgende:
Waarom wil je geen onboard sound? Mijn nieuwe MSI heeft dat ook, maar is toch fors goedkoper dan de Abit en de Asus. Ff uitzetten in het Bios en klaar is Clara, toch? :)
helemaal gelijk, de MSI bordjes zijn bijna volledig instelbaar, dus als de sound je irriteert, wat ik me trouwens goed voor kan stellen, onvoorstelbaar, dat ze dat nog steeds doen tegenwoordig, maar goed, dan kun je de sound gewoon uitschakelen.:9

• ^^0nMe
  • Laatst online: 21-08 14:30

^^0nMe

Got Babana's?

En als je die MSI koopt, krijg je een leuke stem te horen als je je pc opstart :P

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Verwijderd

Op maandag 27 november 2000 22:40 schreef Jos_v_S het volgende:
Uit zuinigheid wil ik mijn huidige PC-100 geheugen overprikken.
Vraag: kan dat?
Ja dit is geen enkel probleem, zeker niet bij de Abit en Asus borden. Het enige argument dat ik kan verzinnen is dat Athlon borden wat strikter zijn wat betreft de kwaliteit geheugen. Maar dan zou het systeem hooguit wat instabiel kunnen worden.
Dus ik zou zeggen dat het antwoord van de pc-boeren 'in 99 van de 100 gevallen werkt het' de juiste is
Wat is de invloed op de prestaties van het systeem?
Beinvloedt dit de tweakbaarheid van het systeem?
Het prestatieverschil tussen PC100 en PC133 kan in sommige gevallen oplopen tot zo'n 10%
Het beinvloed ook zeker de tweakbaarheid van je systeem. Met goeie kwaliteit geheugen kun je de FSB hoger overklokken dan met brak geheugen. Tevens zal een PC100 module meestal niet op 133 willen draaien. (ik zeg meestal)
De meest vreemde antwoorden heb ik al gehad van die computerboeren:
Ach ja, in de meeste gevallen zijn het maar simpele verkopers. Soms sta ik wel een bij zo'n stand, en dan hoor ik ze uitleg geven die kant noch wal raakt. Dan krijg je gewoon bijna de neiging om je er mee te gaan bemoeien |:(
Pagina: 1