Toon posts:

Alert met actieve tekst

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.

Ik heb jullie hulp nodig voor het volgende:

In een beveiligde omgeving wordt gecontroleerd of een gebruiker nog actief is.
Indien de gebruiker 5 minuten geen actie heeft uitgevoerd, moet een alert verschijnen met de waarschuwing "Indien u binnen 10 seconden niet op OK klikt, zal u automatisch uitgelogd worden".

Vraag 1,

Hoe kan ik in de alert een teller laten lopen van 10 naar 1 seconden. Oftewel, hoe is het mogelijk om tekst van een alert te wijzigen na dat deze is geopend.

Vraag 2,

Hoe kan ik een actie uit laten voeren als de alert wordt gesloten (als men dus niet op OK klikt maar op de "X").

Vraag 3,

Hoe kan ik javascript zelf de alert laten sluiten indien de gebruiker bijvoorbeeld afwezig is en er automatisch wordt uitgelogd.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
1: Nee, kan (bij mijn weten niet). Wellicht kun je zelf een divje showen, een window openen of desnoods een modaldialog (IE only :?).

2: Zie 1

3: Zie 1. Zet een window.setTimeout en kijk of er op ok is geklikt na die timeout. Zo niet, dan log je uit...

Maar kun je niet beter gewoon de sessie laten verlopen na 5 minuten?

[ Voor 13% gewijzigd door RobIII op 10-07-2003 02:18 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Natuurlijk laat ik de sessie ook verlopen. Het is echter van belang dat een toevallige voorbijganger niet de gevoellige informatie kan zien.

• bigtree
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 11:51
Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 02:28:
Het is echter van belang dat een toevallige voorbijganger niet de gevoellige informatie kan zien.
In dat geval zou ik op je gewone pagina een meta refresh zetten met een timeout van 5 minuten. Die laadt een pagina met daarop de melding die je noemde, met een meta refresh + timeout van 10 seconden. De volgende pagina is er een met 'u bent uitgelogd'. Klaar.

Lekker woordenboek, als je niet eens weet dat vandalen met een 'n' is.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 22:54
Javascript hoort thuis in W&G, niet in P&W.
Verder moet je niet gaan crossposten.

https://fgheysels.github.io/

Dit topic is gesloten.