Toon posts:

Javascript Alert met actieve tekst

Pagina: 1
Acties:
  • 88 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.

Ik wil graag het volgende maken:

In een beveiligde omgeving wordt gecontroleerd of een gebruiker nog actief is.
Indien de gebruiker 5 minuten geen actie heeft uitgevoerd, moet een alert verschijnen met de waarschuwing "Indien u binnen 10 seconden niet op OK klikt, zal u automatisch uitgelogd worden".

Vraag 1,

Hoe kan ik in de alert een teller laten lopen van 10 naar 1 seconden. Oftewel, hoe is het mogelijk om tekst van een alert te wijzigen na dat deze is geopend.

Vraag 2,

Hoe kan ik een actie uit laten voeren als de alert wordt gesloten (als men dus niet op OK klikt maar op de "X").

Vraag 3,

Hoe kan ik javascript zelf de alert laten sluiten indien de gebruiker bijvoorbeeld afwezig is en er automatisch wordt uitgelogd.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Verwijderd

0) lekker veilig, als ik m'n js uit zet is je beveiliging foetsie, ik zou dit serverside met session timeouts regelen, maar goed om je vragen te beantwoorden:
1) nee, dat gaat niet met een alert, dan zou je een window moeten poppen of een div showen.
2) alerts geven geen keuze, dan zou je een confirm moeten doen, maar alert is geen optie meer, dus op de onUnload van je popwindow of een onClick van een knop in je div
3) gaat niet

4) bonus: als je een beveiligde omgeving wilt maken zorg dan dat je goed weet waar je mee bezig bent, als ik je zo hoor is dit namelijk niet het geval. Ik denk niet dat je in staat bent de boel voldoende dicht te timmeren. Niet bedoelt als flame, maar veiligheid regel je bijvoorbeeld al niet clientside, da's vragen om lekken. Ik kan het fout hebben hoor, maar ik krijg de indruk dat dit op deze manier geen goede beveiligde omgeving gaat worden

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:58
Hoi, crossposten is niet gewenst op dit forum.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

dat lukt dus niet met een alert; hooguit met een popup of modal dialog. Hoe dat werkt kan je met wat zoeken wel vinden lijkt me.

Oh ja, welkom! :)

[ Voor 26% gewijzigd door crisp op 10-07-2003 09:18 ]

Intentionally left blank

Dit topic is gesloten.