Toon posts:

[WC] flowmeter voor waterkoeling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Was laatst beetje aan het surfen, op een gegeven moment zag ik dit op de site van een zendamateur: een flowmeter voor waterkoeling. Hij gebruikt een oude fan in een plexiblok als flowmeter voor z'n water koeling systeem.

de link:

http://on1djj.ugent.be/Waterkoeling.htm

Misschien een idee om de output van de ventilator te koppelen aan een DAC en dit dan serieel of via usb aan de pc door te geven, die kan dan een indicatie geven van de waterflow in het cicruit.

just an idee folks. wil er wel aan meehelpen, kan zo'n plexi op het werk krijgen, en heb er de beschikking over een cnc gestuurde boor/frees en meerdere cnc en manuele draaibanken. De electronica lukt ook nog wel, maar ik kan helaas geen software schrijven.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

-> DOC
Maar die dingen zijn ook voor een redelijke prijs kant en klaar te kopen hoor :)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:54
OMG NEWBIE m-m ZELF TWEAKEN IS c00ler MAN !!!!!!!111

maar een mooi project... ik zou het zelf niet zo kunnen doen, maar ik vind je creatieve idee mooi

Verwijderd

m-m schreef op 10 July 2003 @ 01:42:
-> DOC
Maar die dingen zijn ook voor een redelijke prijs kant en klaar te kopen hoor :)
Ik weet niet wat jij een redelijke prijs vind, maar flowMETERS zijn erg duur. FlowSENSORS zijn idd vrij goedkoop maar alleen geschikt voor 8mm slang. But please correct me if i'm wrong.

Verwijderd

418O2 schreef op 10 juli 2003 @ 01:54:

maar een mooi project... ik zou het zelf niet zo kunnen doen, maar ik vind je creatieve idee mooi
[bitch modus]
m-m een newbie noemen en dan zelf zoiets blaten...
[/bitch modus]

Het is wel vet als je zoiets kan maken, misschien kun je tha_mafkees eens aan z'n broek trekken of ie zoiets kan maken als daar vraag naar is.

Ik zou het dan wel met een doorzichtige fan maken en ledjes erin proppen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2003 11:23 ]

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

418O2 schreef op 10 July 2003 @ 01:54:
ik zeg ook niet dat hij het niet moet doen hoor ;)

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Mmm.. 'k vindt die fan een beetje heel groot.... Weetje wat trouwens nog mooier zou zijn?? Die uitgang aan een PIC ofzo hangen en die dan weer een paar van die segmented led display's (of hoe die dingen heten) aansturen.. Of een LCD schermpje natuurlijk :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:54
Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 11:22:
[...]

[bitch modus]
m-m een newbie noemen en dan zelf zoiets blaten...
[/bitch modus]
dat was iets tussen mij en m-m :P maja ik dacht dat de manier waarop ik het zei wel door liet schijnen dat het een grapje was...

maar idd, flowsensor zijn veel te duur.. 40euro vind ik te duur iig
Pagina: 1