Programma om ongedierte weg te jagen? *

Pagina: 1
Acties:

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
... ik kwam net iets vreemds tegen...
een programma dat zogenaamd een toon zou creeren om zo beesten te verwijderen... (echte bugs, die je wel eens in je kamer hebt he)
mijn vraag: zou dit werken :+
en kunnen je boxen dit wel aan?
(heb niet de mogelijkheid om het nu te testen...)

hier is de link
http://www.thaiware.com/software/util/UL00724.htm
:D

(ps, kan de taal op die site ook niet lezen ;))

Verwijderd

mooi spul als het zou werken....

Hoop alleen wel dat het ook geld voor europese insecten...

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
babelvis bakt er niet egt veel van, de belangrijkste stukken blijven in ??? taal :?

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:58
Ik heb 'm al gedownload, maar hij draait niet onder XP, zelfs niet in comp. modus.
(stond ook op de site)

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-09 15:06

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Je kunt natuurlijk ook gewoon even Google gebruiken om te zoeken naar Anti-MAL (wat in de titelbalk, in de tekst én op het plaatje staat :+):
BANGKOK, Thailand -- A Thai computer programmer behind a wildly popular anti-mosquito software package has upgraded his program to also repel cockroaches and rats, the English language Nation newspaper reports.

According to the daily, the original free download proved so popular with Thai and overseas Net surfers that developer Saranyou Punyaratanabunbhu decided to upgrade his software to target other pests.

The original program, "Anti-mosquitoes." had more than 50,000 downloads in the first three days of its posting on the Thaiware.com Web site.

The upgraded version, called Anti-Mal 2.0, has been downloaded more than 20,000 times.

"It took me about a month to study the behavior of rats and cockroaches and another week to develop the program. It's more of an upgrade than a new program," the Nation quoted him as saying.

The software generates sound waves through the computer's speakers to repel pests, but because of the limitations of most computer speakers users have to chose which creature they wish to repel.

Users can also fine-tune the frequency to find the specific setting that works best for their environment.

According to the site, it works best up to two meters from the computer, enabling computer-users to work undisturbed and free from the threat of malaria which is widespread in Thailand.

Saranyou told the paper the latest version of the pest controller will not annoy dogs or risk causing headaches because the frequencies that annoy rats and cockroaches are undetectable by human or canine ears.

Some users of the mosquito-repelling program have reported headaches after long periods spent in front of a computer emitting the bug-repelling high-pitched whine.
Link naar Anti-MAL 2.0

[ Voor 96% gewijzigd door DUX op 10-07-2003 02:06 ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Hoewel dit topic nogal een hoog HK gehalte heeft, kan dit best wel interessant zijn (werkt het bijvoorbeeld ook echt?). Topictitel wel wat aangepast :)

Daarom vraag ik jullie om gewoon normaal te reageren (dus toevoegende posts, niet "lol", "hoax" of andere onzin/lolposts). Onzin zal verwijderd (en misschien gestraft) worden, en loopt het de spuigaten uit gaat dit topic dicht.

Verwijderd

Ik heb het progie geprobeert, dan selecteer ik een frequentie dan hoor ik een kort piepje en daarna hoor ik niks, hebben meer mensen dit of is het de bedoeling dat je die frequentie zelf zogenaamd niet kan horen?

• DUX

DUX

Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 02:25:
Ik heb het progie geprobeert, dan selecteer ik een frequentie dan hoor ik een kort piepje en daarna hoor ik niks, hebben meer mensen dit of is het de bedoeling dat je die frequentie zelf zogenaamd niet kan horen?
Dat is maar net waar je gehoorbereik ligt :)

Als je die link van RobIII bekijkt, dan staat daar een plaatje met uitgegrijsde keuzerondjes. Bij die keuzerondjes staan diverse frequenties (16kHz, 17kHZ, 18kHz, 19kHz en 20kHz). Als jij een waarde selecteert die boven jouw gehoorbereik ligt dan hoor je idd niks. Dat ene piepje is terug controle om aan te geven dat de sessie is gestart en de muggen-B-gone® toon is gestart.

Het menselijk oor kan in optimale vorm frequenties horen van 20Hz (laag) tot 20kHz/20000Hz (hoog). Naar mate je ouder wordt zal de mogelijk om hogere tonen te horen langzaam wegvallen.

[ Voor 14% gewijzigd door DUX op 10-07-2003 02:32 ]

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:58
Ik geloof ook dat het geluid uit het speakertje van je case moet komen.
Ben bang dat die dingen niet gemaakt zijn om hoger te gaan dan mensen normaal gesproken kunnen horen...

edit: anyways, hij staat aan bij mij en ik heb insecten en muizen, ben dus wel nieuwsgierig...

[ Voor 23% gewijzigd door zetje01 op 10-07-2003 02:31 ]

Verwijderd

Ik dacht net hetzelfde als zetje01, de pc speaker word idd gebruikt, en volgens mij kan de pc speaker zulke frequenties niet aan.

Verwijderd

Uit een TNO onderzoek kwam dacht ik naar voren dat dergelijke apparaten niet effectief zijn...

Edit:
Ik bedoel hoog frequent ongedierte afschrikking in het algemeen.
En PC speakers hebben een nog kleinere bandbreedte dus die zullen honderden malen minder goed functioneren imo.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2003 17:40 ]

• DUX

DUX

Verwijderd schreef op 10 juli 2003 @ 02:34:
Uit een TNO onderzoek kwam dacht ik naar voren dat dergelijke apparaten niet effectief zijn...
Je bedoelt hoge-toongenerators die ongedierte moeten verdrijven? Of doel je op het gebruik van PC-speakers voor dit soort doeleinden?

Sorry, 't is laat...

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:30
Bepaalde frequenties zijn bv muggen/ratten/muizen niet blij mee.... Het zou echt moeten werken maar zo'n progje kan ik ook wel schrijven voor je. Gewoon je pc speaker xHz laten piepen... Np ;) Conrad verkoopt elektrische muggen verrdijvers met dit principe... (blauw kastje...)

[ Voor 24% gewijzigd door Gody op 10-07-2003 02:44 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Zet je raam nu open, licht uit. Dan zitten er zo wat muggen op je scherm (hier wel) dus echt werken doet 't niet volgens mij. Ik heb alle frequenties een paar minuten laten piepen, no result...

...en voor een programmaatje dat je pc-speaker laat piepen gebruikt het verdacht veel processortijd. Ook kon ik de laatste keer dat ik mijn oren testte (jaartje of anderhalf geleden) nog zeker tot 18 en waarschijnlijk ook nog wel tot 20khz horen. En ik hoor op alle frequenties helemaal niks.

...misschien werkt het beter met thaise muggen? Ik heb geen flauw idee of daar nog verschil in zit...

[ Voor 56% gewijzigd door RobIII op 10-07-2003 02:55 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:16

Klippy

Still Game

Gody schreef op 10 juli 2003 @ 02:43:
Bepaalde frequenties zijn bv muggen/ratten/muizen niet blij mee.... Het zou echt moeten werken maar zo'n progje kan ik ook wel schrijven voor je. Gewoon je pc speaker xHz laten piepen... Np ;) Conrad verkoopt elektrische muggen verrdijvers met dit principe... (blauw kastje...)
Wat je zegt klopt, maar uit diverse tests is al gebeleken dat die muggenverjagers met tonen absoluut niet werken.
Is dus gewoon wat geldklopperij.

Ik geloof dus ook niet in dit programma :)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Ik heb het ongeveer een half jaartje geleden als is uitgebreid getest,
en het werkt dus echt niet.

Be Stronger Than Your Excuses

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Misschien een leuk weetje
Maar zwangere vrouwtjes muggen (degen die dus steken) die zijn gewoon doof.....
Dus geen wonder dat ut niet werkt :)

't enige dat ik dan kan verzinnen is dat ze de trillingen in de lucht niet lekker vinden... Maar dat is een beetje ver gezocht denk ik..

Overigens of het tegen vliegen enzo werkt dat durf ik niet te zeggen...

[ Voor 25% gewijzigd door xzenor op 18-07-2003 14:34 ]

Pagina: 1