Toon posts:

[XP] USB apparaten werken niet meer *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Helaas heb ik geen beschikking meer over usb apparaten in WInXP nadat ik op een 2e hd Linux Red Hat heb geinstalleerd. (usb dev: printer, usbmem, muis, camera, webcam, batterijoplader).

Dit probleem heb ik nog steeds nan de installatie van WinXP.
usb batterijoplader werkt wel (usb geeft stroom af).
overige usbdev's reeds op ander systeem geprobeerd en daar werkt het wel.
harde schijf waar linux op staat maar losgekoppeld, maar dit werkt ook niet.

Bios heeft laatste versie, USB legacy disabled/enabled en defaults reeds geladen.
Ook is reeds USB2.0 ondersteuning geinstalleerd.

1 heeft iemand enig idee?
2 kan het zo zijn dat je tijdens de installatie van WinXP de LinuxHD moet verwijderen om USB probs te ontwijken ???

Verwijderd

Dat zal toch niet uitmaken, zal je denken, immers: het ene OS kloot niet in het ander en vice-versa...

Vandaag ook al weer zoiets met USB na het installen van een audigy.

Verwijderd in "Na re-boot USB muis probleem?"

Heb je al eens geprobeert de USB controller "weg te gooien" in device manager en hem opnieuw laten detecten door windows?

Ik neem aan dat je de Nforce2 USB ports gebruikt zoals in de sig, toch?

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt nu inderdaad
(na herinstallatie van WInXP)
waarbij PnP manual staat en controller opnieuw geinstalleerd is.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
[list]• Welk moederbord heb je en welke versie van de BIOS staat er nu op? ("laatste" is niet zo duidelijk als iemand via de search later dit topic tegenkomt).
• Werken onder Linux de apparaten wel goed?
• Nog andere dingen gedaan tussen je laatste gebruik van USB apparaten in XP en de ontdekking dat geen USB device meer werkt waar het misschien aan kan liggen? (installatie Red Hat uitgezonderd)
• Laatste mobo drivers al (opnieuw) geinstalleerd?
• Waarschijnlijk overbodig, maar werken de apparaten nog wel in een andere PC? :+

Verder heb ik de vrijheid genomen om je topictitel wat aan te passen, zie stapje 3 van Windows Operated Systems - Policy :)

Edit: na herinstallatie van Windows werkt het dus nu wel? Zo kan je ook dingen oplossen, meestal probeer ik wat dingen voordat ik ga herinstalleren ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Rafe op 10-07-2003 01:04 ]