Toon posts:

Speakers voor in de auto ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik zoek identieke 4 speakers (zal wel 2 sets van twee worden i guess) voor in m'n auto die alle drie de frequentie gebieden goed weergeven. Dus lekker laag en goede weergave van het midden en hoog.
Kan dit eigenlijk wel. Of moet je altijd een consessie doen.
De 4 (diameter ca. 12cm) moeten aangesloten worden op Pioneer met 4x 50W "Mosfet" bladiebla.
Ik wil absoluut geen boombox in de auto... Het is een Cabrio dus een hoedenplank voor een paar flinke woofers is niet aanwezig. Ik zal het met de 4 standaard aanwezige speaker "gaten" moeten doen.

Ik hoef niet de patser uit te hangen dus 100000 watt is niet nodig.
De radio is overigens een Pioneer DEH-P2530R mocht iemand dat iets zeggen.

Weet iemand wat een goede keus zou zijn want ik weet het niet meer. Allemaal marketing kreten waar je geen ruk aan hebt en een hoop gewauwel van verkopers :/
Dus ik dacht: ik vraag het de experts _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2003 00:34 ]

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-07 23:58

Skef

Ik scheer.me

Kijk voor de grap eens naar een composet van Axton, bijvoorbeeld de CAC2.15. Dit is m.i. een leuk setje voor dat geld (hier staan ze voor € 109,- per set, deze aanbiedingen zijn geldig bij alle ACR-dealers).

Axton is gewoon in Nederland te koop, bij een van de Nederlandse ACR-dealers.

edit: Het is trouwens wel een 13cm set, dus je zal waarschijnlijk heel iets moeten modden... Wat je ook zou kunnen doen, is voorin de auto een setje CAC2.15, en achterin de CAX138, dit is de coaxiale variant.

[ Voor 20% gewijzigd door Skef op 10-07-2003 08:49 ]

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Verwijderd

Kijk anders eens hier www.hifipoint.nl. Neem een mooie compo set en doe achterin coax speakers. Maar is het de bedoeling dat de hele handel goed gaat spelen zonder versterker?

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

kijk eerst eens wat je kwijt kunt in de speakerruimtes van je auto?

voor is het meestal 10,13 of 16,5 cm ev met aparte tweeterruimte

achterin is het heel verschillend wat je kwijt kunt, maar 13cm moet lukken.

Ik denk niet dat je ovale 6x9" speakers kwijt kunt ivm je kap.

als je je afmetingen weet ga dan eens ergens luisteren; kijk wat je mooi vind klinken.

Elk merk heeft eigenlijk een eigen klankkleur die de een geweldig vindt terwijl de ander het vreselijk vindt.

Persoonlijk ben ik erge fan van Boston Acoustics, maar dat heeft een behoorlijk prijskaartje.

succes met je keuze!

¯\_(ツ)_/¯

• Snurp
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-03-2025

Snurp

aka NICO

Als je over het hele frequentiegebied goed geluid wilt zou ik niet de goedkoopste speakers erin doen. Ga naar een auto hifi zaak en luister gewoon wat speakers, vraag dan wel of ze een eventuele sub uit willen zetten zodat je alleen de speakers hoort die je wilt horen.
Als jij het goed vindt klinken dan weet je welke je zoekt. Ieders smaak is anders.
Zelf heb ik alles van Focal erin zitten, ben er erg over te spreken echter hangt daar een flink prijskaartje aan.

Veni,Vidi, Et carpe ceruesi. (Ik kwam, zag en pakt een biertje) nDus