Toon posts:

A7V133/Promise FastTrak en Windows Server 2003

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn promise Fasttrak100 op de A7v133 in de RAID mode gezet en er hangen 4 harddisks aan.

2 zijn samen een raid-0 en de andere 2 zijn ieder voor zich

Als ik Windows Server 2003 installeer moet ik ergens in het begin op F6 duwen en dan een drivertje op een diskette geven.

Nu heb ik van de Promise site een driver kunnen vinden voor de Fasttrak100 die geschikt zou zijn voor windows server 2003.

Tijdens de installatie laadt het systeem dat drivertje mooi in maar verderop verteld hij me dan dat ie geen harddisks kan vinden in mijn systeem.

Kent iemand dit probleem en is er een oplossing voor ?
Ik neem aan dat er wel iemand met een A7v133 al windows server 2003 geprobeerd heeft ?? :P

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:07
ik neem aan dat je de onboard promise raid-controller bedoelt, dit is echter een lite variant van de fasttrak100 en heeft dus ook andere drivers nodig

deze zal je bij asus moeten zoeken

als ik me niet vergis geeft promise dit ook duidelijk op hun website aan

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

Topicstarter
Ja je hebt gelijk maar Asus is niet zo vrijgevig in die dingen en heeft er dus geen op hun site staan, daarom was ik bij Promise gaan zoeken.

Ik heb dat al eens eerder gedaan voor een XP driver waar asus ook niet als de vlugste mee was. Dat werkte wel trouwens

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:07
je kan er rustig vanuit gaan dat asus pas mnet de driver komt als win2k3 uit is, ben bang dat dit ook geld voor andere moederbordfabrikanten

wrom werkt de w2k/xp driver niet ?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het niet, hij laadt hem wel gewoon in net zoals hij bij XP en W2k zou doen maar zegt dan iets verderop dat hij geen harde schijven kan vinden in mijn systeem en dat ik maar F3 moet duwen om de pc te herstarten.

Ik heb de XP en W2k drivers ook geprobeerd en dat geeft hetzelfde resultaat...

:'(

Het is trouwens ook zo dat Asus voor de ATA en RAID instelling verschillende drivers heeft terwijl Promise er maar 1tje heeft :?

Wat vreemd trouwens dat zo'n relatief oude hardware nog niet standaard ondersteund wordt in windows 2003.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2003 00:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Uit nood ben ik XP gaan installeren en die geeft nu hetzelfde probleem, ik denk dat er iets mis is met de RAID instellingen, weet iemand of ik de 2 harddisks die nu aan de RAID controller zitten er tijdelijk af kan halen en daarna het Array opnieuw kan maken zonder data verlies ?

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-03 08:51

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 00:43:
Uit nood ben ik XP gaan installeren en die geeft nu hetzelfde probleem, ik denk dat er iets mis is met de RAID instellingen, weet iemand of ik de 2 harddisks die nu aan de RAID controller zitten er tijdelijk af kan halen en daarna het Array opnieuw kan maken zonder data verlies ?
Kan alleen als je de data cloned naar een andere harddisk. Bij raid0 staat er namelijk maar de helft van de data, dus zonder de 2e harddisk mist ie de helft :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:35
Move PMG -> OM & I/O :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1