[Explorer] Popup-Virus

Pagina: 1
Acties:

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-08 12:03
nja ik heb dus een probleem

sinds gisteren word ik getergd met enorme popups die om de 10 min tevoorschijn komen. Elke 10 / 5 minuten komen er 3 / 4 popups van mr. www.top-banners.com

een site die zoals je kan zien niet werkt maar wel allerlei troep verspreid , ik heb vast en zeker ergens perongelijk op "Ja" gedrukt toen men vroeg of ik bepaalde software permissie wou geven om zijn shit te dumpen op mijn pc.
Wat ik ook doe ik krijg het NIET kwijt,

Wat heb ik al gedaan?
- Virus scanner (KASPERSKY)
- Add/Remove programs in Control Panel uitgepluisd en rare troep weggegooid
- Uitvoeren/MsConfig -> alle vreemde command lines die bij startup komen weggehaald
- Regedit -> gezocht naar vreemde query's , niets gevonden
- Geprobeerd iets te blokken met FireWall , niets wordt gedetecteerd.
- AdAware 10x gescand , alles verwijderd maar sommige bestanden keren steeds terug.
TRACKING COOKIE
obj[0]=File : c:\documents and settings\mike\cookies\mike@bfast[1].txt
obj[1]=File : c:\documents and settings\mike\cookies\mike@doubleclick[1].txt
obj[2]=File : c:\documents and settings\mike\cookies\mike@lop[1].txt
obj[3]=File : c:\documents and settings\mike\cookies\mike@sfux[1].txt
obj[4]=File : c:\documents and settings\mike\cookies\mike@www.clickedyclick[2].txt
deze tracking cookies komen dus streeds terug

Het is zo hinderlijk dat als ik bv een film kijk of een spel zit te spelen dat elke keer als er een popup komt , switchd hij naar windows , gaat cpu kracht op 99 % voor 2 sec en gaat het beeld schokken, ZWAAR irritant dus.

Kom niet met antwoorden als : "formatteren?"
want daar heb ik niks aan :D

bitte help meh , ik dank u

[ Voor 24% gewijzigd door nudie op 10-07-2003 00:03 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Ad Aware

verwijdert spy and ad-ware!

There is no place like ::1

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:23

momania

iPhone 30! Bam!

En AdAware of SpyBot al geprobeerd?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• nudie
mijn excuses , niet erbij gezet

AdAware heb ik ook al geprobeerd , hij vond allereerst 250 bestanden , allemaal verwijderd , maar er komen na elke scan 5 terug
wie weet zijn dat het (het zijn bepaalde cookies in mijn application/data map, maar die komen dus terug hoe vaak ik ze ook verwijder

Verwijderd

Zoiets?

http://www.1000files.com/...essional_1415_Review.html

edit:
Zo zijn er nog tientallen. Even zelf zoeken.

Nou nog eentje dan....

http://www.1000files.com/..._Remover_5336_Review.html

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2003 00:36 ]

• equinoxe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05-2024
Een maat had dat laatst ook, hij kwam er ook niet af.
Ik heb toen een of andere file opgespoort die bij opstart een andere exe (met random-maan) genereerde, en dat ding gooide popups in IE en creeerde een extra balk.

Verwijderd door in regedit een autostart regel te verwijderen, en in de temp dir div. files te wissen.. (gevonden mbv DiamondCS Autostart Viewer (freeware))

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Ik ben van de week ook meer dan een uur bezig geweest om een (super iri) pop up van Appelazijn van iemands pc te verwijderen. vaak zijn het idd gewoon kleine tooltjes die meedraaien op de achtergrond.

Ik zou sowiso even StartUp.cpl installen want dan zie je iig precies wat er allemaal auotomatisch opstart (en waarom)! Meteen een duidelijk overzicht van wat door de registry wordt gestart en wat door je "opstartmapje" wordt gestart, en dat alles gemakkelijk van je control panel!
De truc is om eerst alle "verdachte" processen te killen (ook van je startup list) en dan AdAware te draaien. AdAware ruimt dan (hopelijk) alle verdachte bestanden op en doordat ze niet meer autom opstarten ben je er dan hopelijk vanaf.

StartUp.cpl:
Afbeeldingslocatie: http://www.mlin.net/media/StartupCPL.png

Wees consequent, maar niet altijd

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik zie tussen de cookies ook een filetje van LOP...
Misschien ook daar even naar zoeken?

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-09 17:28

samo

yo/wassup

misschien een idee:
in je program files / ie map de map signup verwijderen, renamen of zippen. Daar staan bestanden in die vaak geladen worden als IE wordt geladen (gebruikt voor internet signup cds enzo), misschien dat daar de file in staat die de boosdoeneer is...

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• nudie
Ook schreef op 10 July 2003 @ 06:43:
Ik ben van de week ook meer dan een uur bezig geweest om een (super iri) pop up van Appelazijn van iemands pc te verwijderen. vaak zijn het idd gewoon kleine tooltjes die meedraaien op de achtergrond.

Ik zou sowiso even StartUp.cpl installen want dan zie je iig precies wat er allemaal auotomatisch opstart (en waarom)! Meteen een duidelijk overzicht van wat door de registry wordt gestart en wat door je "opstartmapje" wordt gestart, en dat alles gemakkelijk van je control panel!
De truc is om eerst alle "verdachte" processen te killen (ook van je startup list) en dan AdAware te draaien. AdAware ruimt dan (hopelijk) alle verdachte bestanden op en doordat ze niet meer autom opstarten ben je er dan hopelijk vanaf.

StartUp.cpl:
[afbeelding]
bedankt voor de tip , ik ga nu kijken ik krijg ook vaak zo'n appelazijn popup , maar heel veel met de naam "Counter" etc, allemaal via www.top-banners.com
ik ga jullie tips ff bekijken en hopelijk kan ik het verwijderen, het ironische is dat ik ook veel popups krijg van history-killer.com en die heeft zelfs een popupkiller POPup en die is ZO irritant , ik bedoel maar HOE kansloos
een popup om popups te killen, oh DAAR zit ik op te w8en

[ Voor 11% gewijzigd door nudie op 10-07-2003 10:42 ]

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

je draait niet heel toevallig messengerplus sinds kort?
Die vraagt bij installatie namelijk om een bepaald promotie shitzooitje te installeren.. en dat staat standaard aangevinkt..

Dat moet je echt uitzetten want anders wordt je dus platgespammed met popups en banners enzo... Leuk dattie geld wilt verdienen die maker.. maar iets subtieler was wel fijn geweest...

• nudie
Ik heb nu 3 popup killers geprobeerd , maar allemaal doen ze het pas na 0,5 sec ofzo en dan zijn ze al open en dan switchd hij al terug naar windows (bv uit BF1942) dan duurt het 2 min om weer terug in het spel te komen , en alles lagt ook als de pest dan omdat mn comp traag word, dus misschien heb ik verkeerde popup killers of is het gewoon niet de goeie oplossing. Heb ook SpyBot geprobeerd werkt ook niet. Dus nog geen succes :(

edit ja msn plus heb ik al geuninstalld , mar die popups kwamen VEEL later , lijkt me sterk dat ze een ingebouwde vertraging hebben ofzo , maar ik verwijder ut ff

[ Voor 17% gewijzigd door nudie op 10-07-2003 11:37 ]

• nudie
Ik vrees dat het dus toch aan mijn register ligt , maar ik weet mn god niet waar ik moet zoeken , ik heb al een paar keer gezocht met hulp van een vriend maar die is er nu dus niet,

waar moet je op zoeken ? en wat is verdacht en niet verdacht, Drama !

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Heb je dat startup tooltje al geinstalleerd?

Een voor de onbekende programma's disable'n en zo zoeken wat het nou was.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• nudie
ja ook geprobeerd , dingen uitgezet - geen resultaat

• nudie
ik heb nu Popup-Add Filter die aanbevolen werd , hij werkt op zich wel ok maar de computer blijft laggen en terug switchen naar windows af en toe

echt ZO vervelend , weet iemand nog een andere oplossing ?

is er niet een programma die echt sites kan blokken dat ze dus nooit meer terug komen , want tot nu toe heb ik alleen maar progs gezien die ze sluiten maar verder kunnen ze altijd terug komen.

______
mijn excuses had niet op edit gedrukt

[ Voor 38% gewijzigd door nudie op 10-07-2003 13:37 ]

Verwijderd

heb je ook dat als je een 404 krijgt dat je een reclame pagina ziet + popup ipv "Page cannot be displayed" ?

• nudie
ja heb ik ook , kan ik ook niet vanaf komen

• Ook

Ook

Yes I can!

Het tooltje is idd niet aan IE gebonden, het geeft gewoon ~ elke minuut een verse pop-up, of IE nou open staat of niet.

Ik heb toen ik bij die user was ook een aantal dingen geprobeerd (eerst ad aware, reboot, weer ad aware, paar opstarters gedelete) en toen was het ineens weg, ik kan me dus (jammergenoeg) niet herinneren WAT nou precies de boosdoener was.

Ik heb daarna nog wel een topicje op GoT gevonden over die appelazijn en daar bleek dat ie idd zéér hardnekkig is.

[rml][ XP]Last van popup scherm[/rml]

• pierre-oord
  • Laatst online: 16-08 20:53
Ik heb nooit last gehad van popup schermen, wel van adware. Zoals je zegt lost adaware het niet altijd op, bij mij bleef ook alles staan. Gebruik spybots, dat werkt echt super. Start op voor alle andere progz starten op je PC.

Trouwens, kijk eens welke services er draaien onder control alt delete. Let goed op, soms worden dingen ook weleens een windows naam gegeven, zoals rundll32.exe ofzo...

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• nudie
Ook schreef op 10 July 2003 @ 16:50:
Het tooltje is idd niet aan IE gebonden, het geeft gewoon ~ elke minuut een verse pop-up, of IE nou open staat of niet.

Ik heb toen ik bij die user was ook een aantal dingen geprobeerd (eerst ad aware, reboot, weer ad aware, paar opstarters gedelete) en toen was het ineens weg, ik kan me dus (jammergenoeg) niet herinneren WAT nou precies de boosdoener was.

Ik heb daarna nog wel een topicje op GoT gevonden over die appelazijn en daar bleek dat ie idd zéér hardnekkig is.

het zelfde verhaal geld voor mij ! ik heb net een paar scandisks gedaan gedefragmenteerd , mn raid drive in mycomputer was opeens pleite ?! en de popups ook , ik ff stressen want dr staat 300 GB met eurm 'word-documenten' op, dus driver reinstalled , geboot en hoppa hij stond er weer en verrek popups ook weg !
ik dus vet blij, het enige wat ik nog heb is dat als ik een 404 krijg dat ik wel een popup krijg en ipv "Page cannot be displayed" krijg ik een reclame pagine met dus een popup als extra cadeatje , weet iemand hoe je daarvan afkomt ?

• pistole
  • Laatst online: 08-09 20:30

pistole

Frutter

Ook schreef op 10 July 2003 @ 16:50:

[...]
even een heeeeeel klein vraagje: je hebt toch niet toevallig KaZaa (oid) open staan?

Ik frut, dus ik epibreer

• nudie
neeeeej die heb ik allang geuninstalled

• pistole
  • Laatst online: 08-09 20:30

pistole

Frutter

ook de laatste adaware + updates?

Ik frut, dus ik epibreer

• Ook

Ook

Yes I can!

Ik zou ook eens naar je hosts file kijken. (Die staat in XP standaard in C:\WINDOWS\system32\drivers\etc en kan je gewoon editten met Notepad.
Misschien heeft een 1 of ander tooltje daar wel wat rare IP adressen en/of hosts tussengezet.

Verder moet er ook ergens een registry file zijn waarmee je alle default pagina's van IE weer kan terugzetten (dus voor de searchURL, command line search URL etc); heeft iemand die misschien?

Pagina: 1