Epox Nforce2 moederbord is vaag

Pagina: 1
Acties:

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:43

Thandor

SilverStreak

Topicstarter
Mijn Epox 8RDA Nforce2 moederbord werkt niet helemaal correct.

In mijn vorige kast werkte de floppydrive niet goed.
Nu heb ik een nieuwe kast gekocht en alles dus overgezet, tot mijn vebazing deed de floppydrive het nu wel, zeer vaag dus, want in die vorige kast heb ik echt alles geprobeerd, om dat flopding aan de praat te krijgen.
Nu zit ik dus weer met een ander probleem, de floppy werkt wel, maar de cdrom speler/toetsenbord niet :( . Dat de floppy het eerder niet deed was zo'n ramp niet, maar de cdrom wel.
Als ik namelijk de CDRom speler aansluit dan werkt het toetsenbord alleen in de POST, wanneer ik naar het bios ga, dan kan ik niets meer, in windows overigens ook niet.

Wat heb ik allemaal gedaan en welke cdromspeler heb ik :
De CDROM speler betreft een Philips PCCD048. Deze heeft een snelheid van 48x en is uit medio 1999.

Ander toetsenbord, hielp ook niet
De cdrom speler werk in een andere pc (DURON 1200) wel.
de 24x cdrom in die Duron werkt wel in de nieuwe pc, maar die 24x cdrom is ook niet de beste cdromspeler meer, en dus heb ik liever die 48x in de pc.

Andere kabels heeft ook niet geholpen, verder is de kabel aan de cdrom rond de 2 maanden oud. De brander (als secondary slave) werkt wel met die kabel.
De cdromspeler werkt in windows wel. (Met de muis)
ik heb alle mogelijke combinaties geprobeerd, qua aansluiten :
de drive als master op primary/secondary, samen met de hardeschijf ja/nee.
noem maar op, alles. Het werkt niet.

Heeft iemand nog een idee wat ik zou kunnen doen? (een nieuwe kopen.... maar ja, deze cdrom speler doet het nog goed, en een DVD heb ik nog niet nodig..)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Ander
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-08 10:37
Wat ik gok is dat je moederbord niet helemaal lekker is. Heb je er nog garantie op?

Greetz, Ander || Specs

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-07 15:22
heb je al geprobeerd om het bios te upgraden? (nu je floppy het toch weer doet :P )

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 22:20
Probeer BIOS update idd en anders gewoon omruilen dat ding.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:43

Thandor

SilverStreak

Topicstarter
BIOS update zou eventueel wel kunnen, maar is wel eng :P , aangezien de stroom hier laatst al een keer uitviel...
En of eht aan het mobo ligt weet ik niet, aangezien hij het eerst wel deed, en de FDD niet, en nu is dat dus omgekeerd. :?
En zal het ook echt aan het BIOS/MOBO liggen? een andere cdromspeler werkt wel

't Kan natuurlijk ook zijn dat de cdromspeler niet blij is met de nieuwe kast. :), in de ouwe doet 'ie het namelijk wel.... (met een andere pc erin natuurlijk :P )

Zeer vaagjes dus... of toch maar sparen voor een DVD-Speler.. en deze 48x in de oude pc doen, zodat daar ook een goede cdromspeler in zit.

edit:
Na een kleine 2 jaar werd er gesproken over dit topic, het bleek dus niet aan mijn moederbord, mijn floppy en/of mijn cdrom speler te liggen maar aan het LEDje in de kast. Om precies te zijn de HDD led. Die heb ik vervangen en de problemen waren toen weg :). Inmiddels ben ik al weer een kast verder ;)

[ Voor 58% gewijzigd door Thandor op 29-03-2005 21:52 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.