Toon posts:

[W2KSBS] Exchange geheel opnieuw installeren.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of dit kan ?

Heb vandaag bij iemand de pop-connector aangepast,
ophalen bij provider X ipv bij provider Y,
daarna stortte geheel exchange in :?

Het begon dat een client geen mail meer kon versturen, (outlook crashte),
(exchange logte tig event errors: msExchangeSA 9074).
Dus ik denk we rebooten de boel ff, dan komt het wel goed.
Niet dus, 2x die wizard gedraaid, die in SBS zit, maar geen effect ....
Vervolgens krijg ik allerlei mount errors, dat schijf M:\domeinnaam.nl\MBX niet gemount kan worden (Exhange ./root oid).

Dus mijn idee is om dat hele exchange eraf te flikkeren, en ff opnieuw te installen,
maar de rest van de domein etc. moet blijven zoals het is.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Misschien kun je beter even opzoeken hoe je die eventid kan oplossen:
http://www.eventid.net/display.asp?eventid=9074

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
blackd schreef op 09 July 2003 @ 23:36:
Misschien kun je beter even opzoeken hoe je die eventid kan oplossen:
http://www.eventid.net/display.asp?eventid=9074
Had ik al gekeken,

maar nu ik het zo lees, er is een netwerk kaart bij geprikt in die machine.
Misschien dat dat het is.

Echter deze netwerkkaart, is niet verbonden met het interne netwerk, deze kaart verzorgt de ADSL aansluiting. Die zou hier toch niks mee te maken moeten hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2003 23:39 ]

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Move naar Software Algemeen, het betreft een software probleem, niet eentje met Windows :)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 23:37:
Echter deze netwerkkaart, is niet verbonden met het interne netwerk, deze kaart verzorgt de ADSL aansluiting. Die zou hier toch niks mee te maken moeten hebben.
Je moet even uitvogelen welke de primaire netwerkkaart is, die moet File and printersharing hebben.
CAUSE
If the primary network adapter in a multihomed domain controller does not have file and printer sharing bound to it, multiple problems are logged or displayed when you attempt to work with Group Policy objects on the domain controller.

Windows 2000 is attempting to access its Sysvol share through the primary network adapter to read the group policies. Because the share is unavailable through that adapter, the operation does not work.

[ Voor 14% gewijzigd door blackd op 09-07-2003 23:43 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Rafe schreef op 09 July 2003 @ 23:40:
Move naar Software Algemeen, het betreft een software probleem, niet eentje met Windows :)
Maakt mij niet zoveel uit, maar dan valt er toch wel veel onder SA, ik zie zo tig topics staan die dan ook naar SA zouden moeten.
(terminal services, iis etc.etc.)

Weet iemand waar ik kan zien wat de primaire netwerkkaart is.
Lijkt er op dat de nieuwe het nu is, daar heb ik idd file&printer sharing op
uitgeschakeld (omdat die aan het inet hangt).

[edit]
heb al wat gevonden:
http://www.win2kwereld.nl...les.asp?task=single&ID=57

verklaart ook waarom na het rebooten er vanalles niet meer gevonden werd, lokaal voor de server dan ...

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2003 23:50 ]

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
offtopic:
Klopt, maar mods zijn niet de hele dag aan het F5en om te kijken of er topics zijn waar wat anagedaan moet worden. IIS en Terminal Services horen ook in SA, tenzij een probleem in Windows rare dingen doet met een programma.

Zie ook deze stukken uit de Software Algemeen - Policy en Windows Operated Systems - Policy .
WOS en SA hebben ook veel met elkaar te maken (tenzij het een Linux programma is, maar 90% is Windows), vandaar dat de mods daarvan dus ook in beide fora kunnen modden.

Edit: mocht je denken dat ene topic verkeerd staat kan je dat doorgeven door op het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif icoontje te klikken

Maar nu weer ontopic, mocht je nog verdere vragen hebben over de policy kan je altijd een WOS/SA mod contact opnemen (mail, ICQ of #wos op irc.tweakers.net).

[ Voor 12% gewijzigd door Rafe op 10-07-2003 00:08 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

Je moet in configuration panel networkneighbourhood > advanced kijken welke netwerkkaart de bindings als eerste laat. Let erwel op dat Exchange2000 samenwerkt met Internet Information Server en dat daardoor waarschijnlijk jou M schijf niet gemount kan worden. Een simpele reboot zoals jij pretendeerd om de boel "even" op te lossen terwijl er een 2e netwerkkaart bij ingestopt is lost dit natuurlijk niet zomaar op he. Je moet op www.eventid.net of www.technet.com zoeken op eventid en dan troubleshooten wat jou probleem nu in wezen in houd.

Let ook op dat jou NETBIOS naam aan de eerste opkomende netwerkkaart gekoppelt wordt. Dit kun je dus ook in jou bindings instellen.
binding order

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op 10 July 2003 @ 12:17:
Je moet in configuration panel networkneighbourhood > advanced kijken welke netwerkkaart de bindings als eerste laat. Let erwel op dat Exchange2000 samenwerkt met Internet Information Server en dat daardoor waarschijnlijk jou M schijf niet gemount kan worden. Een simpele reboot zoals jij pretendeerd om de boel "even" op te lossen terwijl er een 2e netwerkkaart bij ingestopt is lost dit natuurlijk niet zomaar op he. Je moet op www.eventid.net of www.technet.com zoeken op eventid en dan troubleshooten wat jou probleem nu in wezen in houd.

Let ook op dat jou NETBIOS naam aan de eerste opkomende netwerkkaart gekoppelt wordt. Dit kun je dus ook in jou bindings instellen.
binding order
Is opgelost, door primary nic te veranderen.
thnx!
Pagina: 1