2 identieke monitoren > verschil in beeld

Pagina: 1
Acties:

• Targeter
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 13:02
yay, ik heb 2 sony multiscan E250 monitoren op de kop weten te tikken, en ik heb ze net aangesloten. Alleen nu verschillen ze een beetje van kleur. die ene is veel helderder (wit is witter ed) dan de andere (beetje doffer allemaal).

Het beeld ziet er van allebei op zich goed uit, alleen als ze naast elkaar staan erger ik me dood aan het kleurverschil. De instellingen staan zowel op de monitor als in de software exact hetzelfde, en het ligt echt aan de monitors want als ik ze andersom aansluit heb ik exact hetzelfde effect. (m.a.w. niet de videokaart of software settings)

weet iemand hoe het komt en wat eraan te doen is?

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

1 monitor zo gelijkend mogelijk instellen as de ander :?

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Is de ene misschien veel meer gebruikt dan de ander? Lijkt op slijtage namelijk wat jij noemt :)

• Theelepel88
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-08-2024
Waterlelie schreef op 09 July 2003 @ 23:26:
1 monitor zo gelijkend mogelijk instellen as de ander :?
lijkt mij ook.
anders ga je terug naar de winkel ;)

lees de draad voordat je blaat

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 13:04

job

aan welke kaart(en) heb je die monitoren hangen dan?
beide aan dezelfde?? zoja, dan het goed zijn dat Pollewob gelijk heeft.

oeps niet goed gelezen.
grote kans dat het slijtage is.

[ Voor 33% gewijzigd door job op 09-07-2003 23:50 ]

• Targeter
uhmmm ja ik werk in die winkel >:)

die monitor kan ik zeg maar niet terugbrengen. En het klopt ook wel eentje is een showmodel geweest, en ik heb em al +/- een half jaar langer in huis.

dus dit is normale slijtage? das jammer want ik kan met instellingen die ouwere niet dichter in de buurt krijgen dan die nieuwe :(

[ Voor 3% gewijzigd door Targeter op 09-07-2003 23:41 ]

• ApplePie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-01-2025
Probeer de 'Colortemp.' hoger te zetten bij die wat doffere monitor, op 9500K bijv. (OSD van je monitor, staat ie vast tussen).

Maar 't lijkt idd op een hogere slijtage dan je andere monitor.

• Targeter
ja staattie tussen maar das helemaal geen gezicht.

• Snol
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Snol

Swim with me and get wet !

ff dom:

Kan je em Degaussen of resetten via je OSD, zal wel geen reet helpen maar je kan het allicht proberen. Suc6 iig.

*

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:47
als je de niet doffe nou zo instelt dat het beeld ongeveer gelijk is aan de wel doffe. gewoon met de contrast enzo...

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Targeter
mjah dat gaat dus niet tis meer een soort verkleuring dan dat het echt donkerder is... meer een soort geel ipv wit dus. hoewel "geel" wel heel erg sterk is uitgedrukt, zo veel scheelt het ook weer niet. maar tis dus met geen mogelijkheid met de controls op de monitor te doen. reset en degaus werkt dus door niet :(

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:47
Targeter schreef op 11 July 2003 @ 22:26:
mjah dat gaat dus niet tis meer een soort verkleuring dan dat het echt donkerder is... meer een soort geel ipv wit dus. hoewel "geel" wel heel erg sterk is uitgedrukt, zo veel scheelt het ook weer niet. maar tis dus met geen mogelijkheid met de controls op de monitor te doen. reset en degaus werkt dus door niet :(
oh, zo'n soort verkleuring daar heeft onze monitor ook soms last van en dat is ook een show model geweest. het beeld wordt dan in zn geheel een beetje bruinig. is gewoon slijtage kan je niks aan doen

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Pagina: 1