Netwerk Valt Steeds Weg [WinXP]

Pagina: 1
Acties:

• MrCaleb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-01-2022
Hey Everyone,

Ik heb een voor mij vreemd probleem.
Zelf heb ik 2 computers aan elkaar gesloten, gewoon 2 netwerkkaartjes, cross wire cable ertussen in, en elkaar opzoeken.

Fijn dat werkt allemaal perfect, netwerk doet het gewoon goed

Nou heb ik vaak (soms ook niet) dat als ik de hoofd P.C. opstart en dan de andere, dat hij het netwerk niet herkent, dan moet ik of herstarten, of het netwerk opnieuw opzoeken

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
tis op zich niet zo een heel groot probleem, maar kan vrij irritant worden na een tijdje

Verwijderd

Mmmm, rechtstreeks aangesloten, er zit dus geen zieke HUB tussen die het boeltje kan vernaggelen. Want dat kan ook nog weleens de oorzaak zijn.

Heb je aleens geprobeerd een andere kabel te gebruiken ? Dat wil ook nog weleens helpen, heb je die cross cable zelf gemaakt ?

Misschien zit daar je probleem....

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2003 23:27 ]

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-08 20:40

ripexx

bibs

Welk netwerk wodt niet herkend. Als je bedoeld dat er niets verschijnt in netweromgeving dan komt dat doordat deze info via broadcast worden verzameld en daardoor kan het wel even duren voordat alle pc verschijnen.

Als het niet het bovenstaande is, welke problemen zijn er dan. Je gehele adapter wordt niet herkend, krijgt de melding dat er geen kabel aangesloten is, brand het lampje op je nic wel, kan je pingen enz. Zomaar wat zaken waar eventueel een probleem kan zitten. :)

buit is binnen sukkel