ECS k7s5a MoBo doorgebrand... :S

Pagina: 1
Acties:

• Slecht
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06-2024
Daarstrax zette mijn broertje zijn pc aan, dit ging normaal, totdat de pc vastliep en het beeld (op de monitor) iets vervormd was..

even later rook hij brandlucht..

toen we de kast openmaakten, bleek dat er 2 condensatoren (?) zijn doorgebracht: er zit een barst in en zijn iets zwart

in het plaatje zie je om welke 2 onderdelen het gaat:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/p.denbroeder/MB.bmp

wat denken jullie, nieuwe moederbordje kopen (ECS K7S5AL Pro ( +lan + USB 2.0) € 36,- )

OF

2 nieuwe onderdelen kopen (die dus nu kapot zijn vervangen door ze eraf te knippen), en de nieuwe er op solderen... ?? (als dat al gaat lukken??)

• Carnifex
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 11:17

Carnifex

auch

ik zou gewoon een nieuw mobo kopen en deze weggeven of weggooien ;). ik kan trouwens geel fluit zien op die foto :P

• Valkje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-08 14:12
solderen gaat je denk niet lukken, en als je voor
vrij weinig euros al een ander ECS bordje hebt,
zou ik ook niet voor dat geld gaan prutsen, om
die dingen te gaan solderen!

[ Voor 31% gewijzigd door Valkje op 09-07-2003 22:52 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Er zijn 2 voltageregulatoren doorgefikt. MOSFETS ofzo weet ik veel :+

zal wel helemaal fout zitten wat dat die benaming betreft... :o

36 euro is zeker niet veel voor een moederbordje. Ik zou gewoon een nieuwe kopen ja, niet aan beginnen vervangen van die krengen. Zal ontgetwijfeld kunnen, dus als je 36 wilt besparen sta je vrij in je keuze. Vraag is wel; waarom zijn ze doorgebrand. Als het probleem in een ander onderdeel zit dan zullen de nieuwe ook doorbranden

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Zit er geen garantie meer op ?
Tegenwoordig heb je 2 jaar garantie mits ze na okt 2002 of 2001 gekocht is.

Je kan er nieuwe mosfets op solderen... Maar ik denk dat ze niet voor nix stuk zijn gegaan en je hebt grote kans dat er dus meer stuk is. Maar nee heb je... ja kan je krijgen.

En anders gewoon een nieuw plankje kopen. 36 euro is geen geld.
(voordeel... je hebt dan ook usb 2.0 :) )

Ps: kan je ff een betere foto maken en hier posten ? ff inzoomen... >:)

[ Voor 9% gewijzigd door jhead22 op 09-07-2003 23:04 ]

• Slecht
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06-2024
kheb de foto maar van internet geplukt.. kheb namelijk geen digitale camera

die bovenstaande foto was alleen maar voor het idee, dat je weet om welke onderdelen het gaat, dat je ziet dat ze zijn gescheurd/doorgebrand is niet echt belangrijk want dat had ik al verteld :P

tis niet veel geld nee, zeg maar 40 euro voor een nieuwe Mobo, kan ie (broertje) net zo goed een iets nieuweer (betere) kopen..
't geld, daar gaat het niet om..

maar ja, als je zo'n MOSFET ff derop kan solderen, .. misschien altijd wel het proberen waard..

(en nee, der zit geen garantie meer op ;()

Misschien dat er wat mensen waren die hetzelfde probleem gehad hadden, en dan wel aan het solderen geslagen waren.. ??
Pagina: 1