Artifacts met verschillende videokaarten ?

Pagina: 1
Acties:

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 18:36
Hoi, ik heb een probleempje en ik kom er maar niet uit ;)

Ik heb een systeem staan met WinXP (Gigabyte mobo met 8x AGP bus, celly 2.2 geloof ik), daarin zat een Ti 4200 SE (met 8x agp dus). Deze gaf problemen bij het spelen van Gta3: vice city (andere spellen niet getest, en ook nog niet de mogelijkheid toe). Dus we hebben de kaart vervangen om te checken of dat het probleem zou verhelpen (ander type kaart), maar nu kregen we (na een tijdje spelen) hele vage artifacts, dit worden er naarmate je langer speel steeds meer.

Logische verklaring ---> GPU wordt te warm :) Maar nee, gevoelstemperatuur is niet te hoog, en fan draait ook normaal. In totaal 4 kaarten geprobeert, maar allemaal gaven ze artifacts.

We hebben de nieuwste Detonators en DirectX9 al geinstalleerd.

Het vreemde is dus dat het pas na een tijdje komt. Ik heb echt geen idee waar het aan kan liggen, please, help me out ;)

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-08 10:58

DaRoot

Some say...

Moederbord met slecht functionerend AGP slot? Daar zou ik als eerste naar gaan kijken als je al verschillende VGA kaarten geprobeerd hebt. Of temperatuurproblemen? In de voeding of op je board of CPU bijvoorbeeld?

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 18:36
DaRoot schreef op 09 July 2003 @ 22:38:
Moederbord met slecht functionerend AGP slot? Daar zou ik als eerste naar gaan kijken als je al verschillende VGA kaarten geprobeerd hebt. Of temperatuurproblemen? In de voeding of op je board of CPU bijvoorbeeld?
Het AGP slot lijkt me niet de oorzaak aangezien het probleem pas na een paar minuutjes spelen komt. De voeding is inderdaad een idee om te proberen. CPU kan ik in de bios ook even naar kijken, maar daar staat een standaard heatsink + koeler op, en is niet oc'ed (de kaart ook niet trouwens).

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-08 10:58

DaRoot

Some say...

AGP slot zou ook kunnen door de temperatuur, je AGP slot zit verbonden met de northbridge op je board. Stel dat die een temp. probleem heeft, dan kan ik me voorstellen dat je AGP problemen oplevert, en je artifacts krijgt. Wat betreft voeding, we hebben op onze TD laatst een dual Athlon MP2600+ gebouwd, en die getest met een 300 Watt Superflower. Uiteindelijk viel de machine onder vollast na een half uur uit. 300 Watt is natuurlijk beetje tekort voor zo'n machine, maar ik ben echt geschrokken van de temp. van de voeding. De behuizing was zo ontzettend heet, niemand kon hem vastpakken.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!