Echt een superstoer cruchbeast!!
Wat is het energieverbruik??
Wat is het energieverbruik??
[ Voor 49% gewijzigd door mcB op 09-07-2003 22:08 ]
Strix (Skullflame)
[ Voor 49% gewijzigd door mcB op 09-07-2003 22:08 ]
Strix (Skullflame)
Niet gemeten.
Sja, was de enige plek waar die niet in de weg stond
[ Voor 34% gewijzigd door SpamLame op 09-07-2003 22:20 ]
8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek
|| Vierkant voor Wiskunde ||
[ Voor 18% gewijzigd door Glashelder op 09-07-2003 22:23 ]
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Strix (Skullflame)
Zal wel meevallen datapakketen van D.net zijn niet zo groot.Super_ik schreef op 09 July 2003 @ 22:19:
kewl, zelf bouw clusters zijn altijd kewl
ben je nie bang dat je 10 mbit snel dichtslipt? k heb ook een mosix cluster hier draaien, en zodra er taken naar een node worden gezonden, geeft da best wel wa verkeer(owkay, k gebruikte m om cd's te rippen)
wel kewl![]()
Nogmaals wattages hierboven zijn natte vingerwerk, maar zal niet zoveel schelen.Species5618 schreef op 09 July 2003 @ 22:19:
En toen kwam de stroomrekening ...
Heppie het rack al eens doorgemeten met een multimeter, om te zien hoeveel stroom dat ding nou werkelijk trekt ?
THX, en ach ja die kosten worden gedeeld door 2 = 825 de man.mcB schreef op 09 juli 2003 @ 22:25:
Dat kost je per jaar ruim 1650 Euri uitgaande van 1405 watt. Das zeker een dure grap...
Echt respect dat je dit voor DC'en over hebt...
[ Voor 17% gewijzigd door SpamLame op 09-07-2003 22:31 ]
De coolermasters zijn het probleem niet, de switch maakt in zijn eentje meer herry dan alle andere ventilators bij elkaardual-zip schreef op 09 July 2003 @ 22:20:
...
heb je ook nog wat aan geluidsbeperking gedaan? Een paar coolermasters van 10 euro zullen wel wat geluid produceren
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Sja of je wint 2700 = de stroomrekening of je verliest meer dan je wilt.PowerCow schreef op 09 juli 2003 @ 22:30:
tja, je moet maar gek genoeg zijn. Ik wist het wel, gewoon het bedrijf assimileren waar je werkt, kost je ook nix of je baan
offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING
8<------------------------------------------------------------------------------------
C:\>_
core=8 toch...Vinnie schreef op 09 July 2003 @ 22:39:
*slik* zo, dat is een grote aanwinst voor DPC. Hulde!
Btw, wat voor core heeft die groene AMD Athlon?Ik heb het iig niet (duidelijk) in dit topic kunnen lezen
offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING
Zegt mij eigelijk zo niksCaLeX3000 schreef op 09 July 2003 @ 22:41:
core=8 toch...
C:\>_
Deze plek is te koop.
Tis iig een Tbred, stepping niet naar gekeken was in deze ook niet echt belangrijkVinnie schreef op 09 July 2003 @ 22:44:
[...]
Zegt mij eigelijk zo niksMaar meestal hebben de verschillende versies oa andere vorm qua core en ook een ander kleurtje op dat stukje spul waarop de core zit
[ Voor 13% gewijzigd door Glashelder op 09-07-2003 23:00 ]
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Dat is idd de ged8e.dual-zip schreef op 09 July 2003 @ 22:55:
Overklokken is ook niet belangerijk. Je wilt niet dat zo'n ding een nachtje down gaat, dat scheel veel te veel graaswerk
[ Voor 4% gewijzigd door SpamLame op 09-07-2003 23:00 ]
[ Voor 100% gewijzigd door SpamLame op 09-07-2003 23:00 . Reden: dubbel oeps ]
There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!
/(bb|[^b]{2})/
Toch netjes dat je je laatste zin uit je vorige post ook nog even afsluit met een punt.
Strix (Skullflame)
THXZym0tiC schreef op 09 July 2003 @ 23:00:
echt wel respect hiervoor, gaat dus een hoop geld inzitten.
Maaruh rook jij echt 1 pakje per dag?
"maar"En het gedane werk op dat moment is ook maar max 2 WU's.
Zo had ik het nog niet bekeken, zal ong neerkomen op 25 wu's of block of datapackets. (hoe heten die dingen tegenwoording eigenlijk bij RC5?)dual-zip schreef op 09 July 2003 @ 23:03:
[...]
"maar"
Een nacht rekenen, en dan een XP2000+. Dat is imo een hoop rekenwerk. Dat er maar 2 van die DP achtige gevallen uitrollen zegt imo niks.
<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>
Ik ben ook bezig met zoiets, maar vooralsnog op veel kleinere schaal
€ Hij is weer heerlijk hoor coby
€ join us @ http://team.aggression.nl soon @ https://teamparkstad.nl
[ Voor 15% gewijzigd door HitmanWVU op 10-07-2003 02:28 ]
Opzetten is opzich makkelijk bij gebruik van PXE (etherboot is wat complexer er).^|W|eiRd0 schreef op 10 July 2003 @ 01:50:....knip.....
www.mosix.org is een voorbeeld van clustering software.HitmanWVU schreef op 10 July 2003 @ 02:27:
Ik vraag me dan af hoe je die pc's eigenlijk aan elkaar clustered. Ik heb werkelijk geen id. Aangezien ik niets geen speciale hardware zie neem ik aan dat zoiets via lan gaatWat dan ook weer niet erg logisch is van mijn kant
[ Voor 3% gewijzigd door SpamLame op 10-07-2003 05:21 . Reden: toevoeging ]
jou wil ik wel helpen mee bouwe. Voor jou wil ik zelfs de hardware wel inkopen bij de leverancier. Mocht je ook ooit eens gek worden dan.
Ehm... ff alles proberen te antwoorden^|W|eiRd0 schreef op 10 July 2003 @ 01:50:
mjah ik ben een beetje een n00b wat dit soort dingen betreft
maar ik snap niet precies hoe die pc;s zonder hd;s werken enzow
kan je dat ook met 2 of 3 pc's doen ? inplaats van 10 ?
want et lijkt me wel grappig om gewoon om zoiets te beginnen
en elke 2maanden een nieuwe extra bak erbij ofzo
als dat zonder hd's en kan scheelt dat natuurlijk weer
Signature
Cureseekers | There's something wrong with this yogurt
Bron: Distributed.net faqThe client, or the currently running projects rather, are not particularly suitable for clustering. distributed.net's projects have so far all had high orthogonality/fine granularity, which being highly suitable for distributed computing, are not going to benefit from additional distribution.
[ Voor 7% gewijzigd door Roel op 10-07-2003 09:37 ]
Resistance is futile (If < 1 Ohm)
Toch maar eens een andere sig bedenken :P
Verwijderd
Sorry Powercow, mijn zolder is te klein, ik denk dat ik na de vakantie de school weer eens ga infiltreren met de client.PowerCow schreef op 10 July 2003 @ 08:47:
[...]
jou wil ik wel helpen mee bouwe. Voor jou wil ik zelfs de hardware wel inkopen bij de leverancier. Mocht je ook ooit eens gek worden dan.
Klopt wel dat een cluster voor Dnet niet veel oplevert, maar het is wel leuk prutsen natuurlijk. (dit snappen we nu, op naar de volgende uitdaging...Roel schreef op 10 July 2003 @ 09:34:
Ik zie dat er paar een distributed project te gaan distribureren (oid)
Dat heeft dus weinig zin:
...
Een 2000+ kan in een nacht (nja, 12 uur) wel 50 blokjes doen, hoorSpamLame schreef op 09 July 2003 @ 23:07:
[...]
Zo had ik het nog niet bekeken, zal ong neerkomen op 25 wu's of block of datapackets.
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram
Juist
Alles draait op FreeBSD 4.7, clients en serverJeldert schreef op 10 July 2003 @ 13:06:
Tof ding
Bij Genome@Home stond je met dat ding elke dag dik bovenaan
Maar welk OS draaien de clients nou, en welke de server?? Want er zijn hier al heel wat namen voorbij gekomen, en ook in je log pagina staat heel wat namen
traktor scratch!
Jawel hoor alleen geen client die zonder x wil draaien maar als je een uitgekleede icewm draait, moet het wel lukken denk ik.Tao schreef op 10 July 2003 @ 13:24:
Als eerste: erg mooie actie, en een tof rack!
Denk er zelf ook aan om zoiets te bouwen (wel wat minder nodes), alleen wil ik UD-Think doen en die hebben geen Linux-client![]()
Bovendien moet ik v.w.b. die boot-instellingen alles eerst duidelijk op m'n netvlies hebben, voordat ik er aan begin.... Als ik alles zo lees in jullie logboek -> petje af voor het volhouden!
Wat doet dat icewm dan? (Ik ben een Linux n00b[b][message=18267172,noline]ge-flopt schreef op 10 July 2003 @ 13:40
Jawel hoor alleen geen client die zonder x wil draaien maar als je een uitgekleede icewm draait, moet het wel lukken denk ik.
Dat volhouden gaat wel goed met z'n tweeen, dan maak je mekaar gekTao schreef op 10 juli 2003 @ 13:24:
.... Als ik alles zo lees in jullie logboek -> petje af voor het volhouden!
Dat diskless booten vind ik ook bijzonder weerbarstige materie. Op zich staat het er allemaal (na uitvoerig lezen) best wel aardig op papier / het web. Maar dan de praktijk.... -> dan blijkt het toch allemaal weer effe anders.Broer schreef op 10 juli 2003 @ 15:12:
Vooral dat diskless booten was een crime om uit te zoeken. Ik had bijzonder veel moeite om de sequentie te begrijpen van de bootprocedure, waardoor het lang duurde voordat we etherboot aan de praat hadden.
We hebben nooit het idee opgegeven van een crackrack, maar de manier om er te komen was niet altijd even duidelijk. Het is nu naar deze oplossing ge-evolueerd.
Verwijderd
Waar we tegenaan liepen was dat we na wat geknoei een werkende PXE boot hadden, wat volgens mij nog steeds de mooiste methode is (namelijk minder hardware per client), vervolgens zijn we deze configuratie om gaan bouwen naar etherboot, dat was dus fout.Super_ik schreef op 10 July 2003 @ 15:44:
ipv een kleine hd en een pxe boot kun je ook van diskette booten, das toch weer makkelijker dan pxe en minder duur dan kleine hdtjes
Verwijderd
Das wel waar. Anderzijds wil ik een Windows-only client draaien (UD), dus zonder HDD zou het floppybooten moeten worden met Linux en Wine (of Linux en VMMWare) waardoor ik ook wellicht meer geheugen nodig hebt: min. 256MB lijkt meSuper_ik schreef op 10 juli 2003 @ 15:44:
ipv een kleine hd en een pxe boot kun je ook van diskette booten, das toch weer makkelijker dan pxe en minder duur dan kleine hdtjes
Voordat ik mijn nodes op pxe had bootte ik ook regelmatig van usb key (of usb floppy drive) Met een intelligent usb hubje kan je zelfs de usbkey/floppy drive delen op alle nodes.Broer schreef op 10 July 2003 @ 15:55:
[...]
Waar we tegenaan liepen was dat we na wat geknoei een werkende PXE boot hadden, wat volgens mij nog steeds de mooiste methode is (namelijk minder hardware per client), vervolgens zijn we deze configuratie om gaan bouwen naar etherboot, dat was dus fout.
Nadat we vanaf scratch de boel zijn gaan opzetten voor etherboot, en de geleerde zaken voor diskless booten in ons achterhoofd hielden, ging het beter, maar het blijft moeilijk:
Eerst wordt de kernel geladen in het geheugen van de client,
vervolgens worden een opstart directory via nfs of ftp doorlopen, namelijk de opstart directory die gecopieerd is op de server, naar een speciale directory voor de clients.
Daarna wordt door deze opstart scripts de boel ingeladen in memory-filesystems. Als dat gelukt is wordt de opstart directory van die memory-filesystems gebruikt voor de verdere werking van het systeem.
Er zijn dus twee plaatsen waar je rekening mee moet houden voor de configuratie van de client, en duurde bij mij best lang voordat ik dat door had.
Daarnaast zit er ook gewoon een bug in de rc.diskless2 script van FreeBSD, dat helpt ook niet hoor.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Je hebt dan eigenlijk een volwaardige pc.Tao schreef op 10 July 2003 @ 16:27:
[...]
Das wel waar. Anderzijds wil ik een Windows-only client draaien (UD), dus zonder HDD zou het floppybooten moeten worden met Linux en Wine (of Linux en VMMWare) waardoor ik ook wellicht meer geheugen nodig hebt: min. 256MB lijkt me![]()
Dan lijkt me een oplossing met Windows booten van HDD ongecompliceerder
[ Voor 7% gewijzigd door SpamLame op 10-07-2003 20:20 ]
[ Voor 22% gewijzigd door Visjes op 10-07-2003 22:05 ]
Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram
nofi: none takenSpamLame schreef op 10 July 2003 @ 20:11:
[...]
Dan zou ik als ik jou was een rondkijken of het mogelijk is windows remote (PXE/ Etherboot) te booten.
offcourse nofi
Kijk [url=http://www.nilo.org/]hier[/url eens voor het pxe booten van windows tot NT.
Scheelt je weer een HD
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
Upgrade komt vast wel, maar das pas ten sprake als de snelste T-bred uitgefaseerd gaat worden.mmxmmx schreef op 11 July 2003 @ 13:50:
Ga je de processors ook upgraden ?
Je hebt voor een erg klein bedrag al veel snellere processoren op de markt .
Je moet alleen wel ff een zaakje vinden die de oude weer inruild natuurlijk
En dan nog een vraag die op het randje zit
Kunnen er ook mensen jullie team joinen ?
Meneer 1000 has spoken......
[ Voor 11% gewijzigd door ThaHandy op 17-08-2003 16:34 ]
.
[ Voor 32% gewijzigd door SpamLame op 18-08-2003 07:13 . Reden: minibrainwave ]
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
[ Voor 20% gewijzigd door SpamLame op 18-08-2003 07:36 . Reden: oeps ]
Strix (Skullflame)
Japie_17 weet vast wel dat recruten niet mag, mind de wink in zijn post.mcB schreef op 18 August 2003 @ 07:35:
Hey,... Japie_17 ,... doe jij es assimileren voor de Stampertjes.
(er is/wasnog ruimte voor een 6e team (Team Broer en SpamLame ??))
Alleen het crackrack kan al meer dan 3 keer zoveel output hebben dan SRA had.
[ Voor 14% gewijzigd door SpamLame op 18-08-2003 07:42 ]
Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude
Verwijderd
Als we het hebben over het zwakste team joinen, dan heeft EDMZTDO het harder nodig dan wij. Bovendien vind ik het nogal slap, want eikb heeft al gevraagd, dan ben ik niet zoëen die gaat roepen van nee joh, de stampertjes zijn veel leuker.mcB schreef op 18 August 2003 @ 07:35:
Hey,... Japie_17 ,... doe jij es assimileren voor de Stampertjes.
(er is/wasnog ruimte voor een 6e team (Team Broer en SpamLame ??))
Alleen het crackrack kan al meer dan 3 keer zoveel output hebben dan SRA had.
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
[ Voor 44% gewijzigd door mcB op 18-08-2003 18:12 ]
Strix (Skullflame)
Me to, schijnt een meer jaren project te zijnVerwijderd schreef op 18 August 2003 @ 14:51:
/me kent mensen die zelfs 1 AMD T-bird niet aan het draaien krijgen
Misschien een beowulf cluster een idee ?
[ Voor 18% gewijzigd door SpamLame op 18-08-2003 18:29 ]
Verwijderd schreef op 18 August 2003 @ 19:52:
je lijkt wel een ambtenaarof iig iemand die er op lijkt
Verwijderd
Vergeet 'top' niet !Verwijderd schreef op 18 August 2003 @ 20:27:
nouja, ps , ls, df , free , find ,kill dat is allemaal redelijk the same (behalve achter de -)
Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com
Misschien is het inderdaad wat te snel om met deze stampede mee te doen, deze duurt immers nog maar 13 dagen. Overigens zal zo'n crackrack wel leuk presteren bij ECC2. Een xp2000+ doet zo'n 70dp's/dag. 13x70= +/-900dp's/dagSpamLame schreef op 18 augustus 2003 @ 19:16:
Na meerdere vragen over of we meedoen aan de Stampede, kan ik zeggen dat dit (nog) niet het geval is.
We denken er wel over na, maar 1 van de problemen is of de linux client zal draaien op FreeBSD4.7. Zolang we niet op een linux smaak over zijn, zijn we afhankelijk van beschikbare/ compatibel clients.
Iemand enige ervaring?
Daarnaast zitten we nog met de tijd waarvoor we het zouden doen.
Het is niet echt een DPC mentaliteit, maar momenteel heb ik weinig zin om voor de nog korte periode de boel om te gooien.
Zoals ik al in een eerder post duidelijk maakte, misschien in de toekomst.
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq