Toon posts:

[XP] na installatie SP1 start Windows niet meer op *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik heb op mijn goedlopende laptop via windows update sp1 geinstalleerd. Na een uurtje of zo was de laptop in diepe rust, tijdens het opstarten zie ik nog wel de schuivende procesindicator maar dan begint hij weer opnieuw en ik kom totaal niet verder. Via veilige modus blijft hij ook op dat punt hangen, wat nu?

nieuwe format? maar welke optie kies ik dan zonder dat al mijn bestanden verdwenen zijn? Laptop is 4 maanden oud.
alvast bedankt voor de reactie

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:25

momania

iPhone 30! Bam!

Is je laptop dus na het voltooien van de installatie van SP1 in sleep mode gegaan?

Je kan even booten met de cd, kiezen voor 'R'
Je komt dan in de recovery console.
Daar kan je fixboot runnen en volgens mij ook 'sfc /scannow'
Dit moet je systeem bestanden die nodig zijn bij het booten herstellen.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
ja ik denk dat hij een tukkie is gaan terwijl dat dus niet de bedoeling was.
ik ga het even proberen. maar dat van sfc/scannow komt mij niet bekend voor dus misschien dat ik daar nog even op terugkom.

Verwijderd

Topicstarter
dat lukt dus niet. hij vraagt in het dos menu waar ik mij wil aanmelden, op 1 windows dus en dan wil hij een administratorwachtwoord hebben... waar komt dat nou in vredesnaam vandaan? die heb ik dus helemaal niet. wat nu?

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 10:59
Kun je even helemaal goed je vraag formuleren...?
Snap er geen drol van :p

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 23:48:
dat lukt dus niet. hij vraagt in het dos menu waar ik mij wil aanmelden, op 1 windows dus en dan wil hij een administratorwachtwoord hebben... waar komt dat nou in vredesnaam vandaan? die heb ik dus helemaal niet. wat nu?
enter drukken ? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Oke, kort: laptop loopt niet door na aangekomen te zijn in statusbalk indicator. xp cdrom erin. op r gedrukt. vraagt hij wat ik wil repareren, dus nr. 1 windows. daarna wil hij een adminwachtwoord hebben. en dat heb ik dus niet.

Verwijderd

Topicstarter
hoe en waar gebruik ik fixboot, fixmbr en chkdsk, heb ik van andere topic gehaald

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 23:58:
daarna wil hij een adminwachtwoord hebben. en dat heb ik dus niet.
Die moet je opgeven tijdens installatie van XP. Als je XP Home hebt, dacht ik dat het admin wachtwoord leeg was, maar bij Pro moet je hem opgeven @ install.
maar... * blackd kent Home verder niet zo goed..

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
ik heb home dus dat zal dan wel enteren zijn. enig idee hoe dat zit met fixboot etc. en hoe kan ik zo'n icoontje naast mijn naam krijgen? oja en hoe kan ik een topic sluiten?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 00:03:
enig idee hoe dat zit met fixboot etc.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=314058
en hoe kan ik zo'n icoontje naast mijn naam krijgen?
In Control panel, bij users oid.
oja en hoe kan ik een topic sluiten?
Niet, dat doet een moderator voor je.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Waar typ ik fixboot in dan?? in het scherm waar je ook kan kiezen voor recovery van optie 1: c:/windows? en dan gewoon c:windows fixboot oiid?

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Als je je door het vragen menu van de Recovery Console hebt heen geworsteld, krijg je ongeveer zoiets te zien (een soort MS-DOS achtige prompt):
code:
1
C:\Windows>

Met een knipperend streepje.
Daar vul je gewoon de commando's (fixboot, enzo, staan hierboven) in, en druk je op Enter.

Je icon, ondertitel, signature enzo kan je hier aanpassen, en de moderators sluiten hier de topics voor je mocht dat nodig zijn (slechte topicstart, of een andere reden, deze wordt altijd gegeven in het laatste bericht gedaan door een mod).
Ik heb je topictitel een tikje aangepast, deze is iets duidelijker :)

Verwijderd

Topicstarter
Rafe bedankt, voor alles is een eerste keer, bedankt voor het advies. het is duidelijk. maandag laat ik weten of het gelukt is.
Pagina: 1