Ik heb al een tijdje een netwerk thuis, heeft altijd goed gewerkt. Beide computers draaien onder win xp, en zijn via een crosscable met elkaar verbonden. Pc1 staat beneden, en dient tevens als gateway voor internet voor pc2 boven.
Sinds een paar dagen geeft pc2 problemen. Zodra ik de computer opstart, begint de netwerkverbinding te "knipperen": om de 1 á 2 seconden ongeveer geeft hij aan dat 1 van de netwerkkabels niet is aangesloten (er komt dan ook een rood kruisje rechtsonder in beeld), dan is het weer goed (aangesloten), fout, goed, fout, enz...
Dit geeft hij overigens alleen aan op pc2, volgens pc1 is alles koek en ei.
Het probleem begon een paar dagen nadat ik bij pc1 een nieuw moederbord en niewe harde schijf had geïnstalleerd. Alles deed het toen, maar een dag of 3-4 later begon hij ineens moeilijk te doen. Ik denk dus niet dat het hier aan ligt eigenlijk...
Wat ik tot nu toe geprobeerd heb:
- andere netwerkkabel aangesloten
- andere netwerkkaart geprobeerd (zowel een losse kaart op de pci-poort als de geïntegreerde netwerkkaart)
- netwerk opnieuw ingesteld
- win xp opnieuw geïnstalleerd
- harde schijf geformateerd
Tot nu toe geen succes.
Specs:
pc1
win xp pro
realtek kaartje (voor Chello verbinding) 10/100
sis 900 netwerkaansluiting op mijn moederbord (voor thuisnetwerk) 10/100
ECS moederbord (type moet ik even opzoeken, post ik later wel)
pc2
moederbord met geïntegreerd netwerkkaart (realtek, 10/100)en via processor, merk/type weet ik niet
realtek netwerkkaartje 10/100
win xp pro
Ik heb eigenlijk alles al geprobeerd, maar misschien zie ik iets over het hoofd.
Als je meer specs o.i.d. nodig hebt, zeg het maar....
Sinds een paar dagen geeft pc2 problemen. Zodra ik de computer opstart, begint de netwerkverbinding te "knipperen": om de 1 á 2 seconden ongeveer geeft hij aan dat 1 van de netwerkkabels niet is aangesloten (er komt dan ook een rood kruisje rechtsonder in beeld), dan is het weer goed (aangesloten), fout, goed, fout, enz...
Dit geeft hij overigens alleen aan op pc2, volgens pc1 is alles koek en ei.
Het probleem begon een paar dagen nadat ik bij pc1 een nieuw moederbord en niewe harde schijf had geïnstalleerd. Alles deed het toen, maar een dag of 3-4 later begon hij ineens moeilijk te doen. Ik denk dus niet dat het hier aan ligt eigenlijk...
Wat ik tot nu toe geprobeerd heb:
- andere netwerkkabel aangesloten
- andere netwerkkaart geprobeerd (zowel een losse kaart op de pci-poort als de geïntegreerde netwerkkaart)
- netwerk opnieuw ingesteld
- win xp opnieuw geïnstalleerd
- harde schijf geformateerd
Tot nu toe geen succes.
Specs:
pc1
win xp pro
realtek kaartje (voor Chello verbinding) 10/100
sis 900 netwerkaansluiting op mijn moederbord (voor thuisnetwerk) 10/100
ECS moederbord (type moet ik even opzoeken, post ik later wel)
pc2
moederbord met geïntegreerd netwerkkaart (realtek, 10/100)en via processor, merk/type weet ik niet
realtek netwerkkaartje 10/100
win xp pro
Ik heb eigenlijk alles al geprobeerd, maar misschien zie ik iets over het hoofd.
Als je meer specs o.i.d. nodig hebt, zeg het maar....
2-0-2-2-0-2-0-0-12-12-12-0-2-0-2-2-0-2-0-0-12-12
-----------------------------------------------------------