[Hl2Mod] E.M.P.

Pagina: 1
Acties:
  • 233 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 12:54
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/EMP2kopie.jpg
E.M.P.
"Wat is E.M.P.?"

E.M.P. is een HL2 mod, die het verhaal verteld van Andrew Larrence, een 24 jaar oude U.S. Marine. Het verhaal is gebaseerd op de animatie-reeks 'The Animatrix', die een aantal verhalen vertelt over het onstaan van the Matrix. E.M.P. richt zich voornamelijk op 2 van deze afleveringen: 'The Second Renaissance Part I en Part II.'
Deze zijn op die officiele Animatrix site te zien.
Het zijn afleveringen 1 en 4 op de download sectie.

"Wat is het verhaal?"

Het verhaal... Het verhaal heb ik in het engels geschreven, omdat het natuurlijk een internationale mod word. De meeste nederlanders kunnen wel engels, terwijl andersom toch vrij zeldsaam is. Hier volgt de inleiding op het spel, die waarschijnlijk in textvorm op het beeld verschijnt:
Andrew sits in the transport helicopter taking him to the US outpost overlooking a small part of the middle-east desert. The place was close to 0-1, the City of the Machines, but nothing had been heard from the base for 3 days. As Andrew looks around, he can see his comrades. Everyone is silent… the crisis is reaching everybody…
The mess started with the B166ER-trial. The very first machine to rise up against his human masters. He had killed his owners, and was – without much of a hearing – sentenced to death.
It was believed that Machines had no life, and thus no rights.
The Million Machine March, the famous demonstration that pleaded for the freedom of the countless of machines that worked to do men’s bidding, turned into a… ‘bloodbath’ so to speak. Not many human demonstrators were hurt, but many, many machines were 'deactivated'.
A lot of robots started a new life somewhere else. Infact, they created a city in the heart of Saudi-Arabia. They made machinery often soled on the human market, slowly gaining the upper hand on the stock markets.
In order to try and control the Machines uprising, human companies and governments placed economic sanctions on everything coming from 0-1, but to no avail.

Now, 4 years after the giant losses on the Human market for basically anything mechanical, things started to get really nasty.
The U.N. ignored the ambassadors send by 0-1 pleading for a respectful relationship between the nations of men and the City of the Machines.
Things where heating up, and it was only a matter of time before they exploded.

Suddenly, all hell brakes loose. The chopper makes a very fast move to the left, dodging enemy AA fire.
Sergeant: “There was no Intel on this! Where is that fire coming from!?” yells the sergeant in Andrews ear.
Suddenly, the chopper shakes. A second later, the wall gets penetrated by a solid metal arm, instantly killing the marine on the other side. Chaos all over the place. Some marines try to shoot through the wall to hit the strange creature, but its useless.
Sergeant: “What the…” too late… the chopper starts to descent very fast.
Sergeant: “Brace for impact!!!”
"Wie werken eraan mee?"

Een groepje van plus/minuus 5 personen is op dit moment actief. Ik zeg plusminus omdat de vakantie net is geweest... ik ga iedereen langs om te kijken of ze nog meedoen.

"Wat hebben jullie al gemaakt?"

5 wapenmoddels, een basisverhaal en beschrijvingen van de 1e 4 levels + objectives.
En de site die op www.holodeck.nl.emp staat

"Wacht eens even... is het nu SP?"

Ja, de mod is Single Player. Multiplayer mods hebben we (denk ik) teveel gezien. Er zijn al heeeeel veel CS en DoD-achtige mods aangekondigt....
Een verhaal is belangrijk, en dat hebben de meeste MP mods niet.

"Kun je me wat meer informatie geven?"

Ja hoor, dat kan. Ik zal je een aantal wapen-beschrijvingen geven:
Melee:

Roit Prod:

This Melee weapon was introduced and distrubuted to the Riot Police during the Million Machine March. The weapon charges during a period between 2 and 5 second, in wich the Electrical Core will charge, only to be released on contact with either metal of organic material. As stated above, the Riot Pod was used during the Million Machine March as a weapon to stun both the Human and Machine protesters. I did had a side-effect though. During the protest, approximately 14 Humans and 9 Machines where killed or deactivated by this weapon. This was probably caused by in-apropiate use of the stick; When charged to the max, the Electrical Core has an awesome power.

Full Name: DenTec Riot Pod:
Ammo: N/A
Equipment: N/A

Handguns:

P11 Pistol:

This Standart Issue sidearm is you back-up weapon. It is highly accurate, and packs quite a punch. The weapon comes with a Lasersight attachement and 9MM bullets as Ammo.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/9mm.jpg

Full Name: H&K P 11 Pistol:
Ammo: 9MM
Equipment: Laser Sight

Special:

M103 Anti-material Sniper Rifle

This baby is the best of the latest technology. A highly accurate rifle for picking of even the toughest of enemies from large distances. It fires armor-piercing HE rounds and comes with a sniper-scope.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Sniper%20preview.jpg

*Note* This weapon is a prototype found in Outpost 8.

Full Name: M103 Mk.1 Anti-Material Sniper Rifle
Ammo: Tac 15.2 MM HE Rounds
Equipment: 10x Scope

E.M.P. Discharger

The E.M.P. Discharger is, just like the M103 Sniper Rifle, an experimental weapon found in the underground hall-ways of Outpost 8. The weapon fire bolts of Electro Magnetic Pulses to a specific point (an enemy if pointed at). After it hits the opponent, it may jump over to other (Metal) objects surrounding the initial target.
It is the ultimate weapon to fight packs of Machines with, but has its drawbacks aswel. Its Rate of Fire quite poor, and the E.M.P. Core it uses are quite rare. Think twice before using the weapon.

Full Name: Unknown/ E.M.P. Discharger
Ammo: E.M.P. Core’s
Equipement: N/A

Grenades:

E.M.P. Grenade

E.M.P. Weapons were never used much until the uprising of the Machines. Now they are the most common used grenade on the battlefield. The Grenade consist of 2 sections. When the upper end is turned left, and the lower end turned right, the E.M.P. Grenade wil charge itself with a powerfull Electro Magnetic Pulse blast, only to detonate on either impact or after a 4 seconds delay. Although the blast radious isn't big, the E.M.P. Grenade is a formidable weapon against close-packed Machines.

Full Name: E.M.P. Grenade
Equipement: N/A
"Kun je met wat meer vertellen over de locaties?"

Ja, dat kan.... gedeeltelijk. Aangezien het verhaal nog niet af is, kan ik dus niet alles zeggen over de locaties. Maar het meeste zal zich afspelen rond een legerbasis die, heel origineel :+ , Outpost 8 heet. Je vliegt daar in 1e instantie heen, maar word dus door een sentinel aangevallen, waardoor jij en je team crashed. Daarna zit er niks anders op, dan je weg te vervolgen naar Outpost 8 om te kijken wat er is gebeurt, en contact te zoeken met HQ.

"En hoe zit het dan met voertuigen?"

Het is wel vet dat Hl2 voertuigen netjes ondersteund. Probleem is echter dat er in de Second Renaissance maar 3 echte battlevoertuigen te zien zijn. De tank, battlearmor en de Attack-buggy. . In principe willen we die verwerken in de mod.

"Hm... best gaaf... Kan ik jullie helpen?"

Ja, dat kan... en je raad het al: We kunnen in principe elke hulp gebruiken. Dat wil dus zeggen:

• Modellers
• Programmeurs
• Skinners/2d artists
• Geluidsmeneertjes

"Meer?"

Onze Site staat op www.holodeck.nl/emp
Ons Forum op http://emp.games.nl/forums
Op dit moment bestaat het team uit 5 mensen, maar er zijn nog veel meer mensen die interresse hebben getoond. Heb je interresse: Registreer je op hl2.nl, stuur mij een mail met je hl2.nl en GoT Nick, en heb gedult :) Mijn mail + msn adres = huizing_frank1@hotmail.com

"Jaja... en wat is het nut van dit topic?"

Als er mensen zijn met vragen of ideeën, dan kunnen ze hier of op ons forum terecht.

Laaste update 24 Juli 2003

[ Voor 26% gewijzigd door Kwartjuh op 24-08-2003 22:21 ]

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serial-X
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:54
WTF nu al een HL2 mod?? Dat spel is nog niet eens uit man!

LOL JK THAT'S WHAT RIVERS ARE FOR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:19
Ja dat dacht ik ook al, heel leuk hoor een HL2 mod enzo, maar eerst HL2 zelf maar ffkes zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergis je niet. Het samenstellen van een team en ideeen kost veel tijd, als je een team bijelkaar hebt voordat de SDK uit is, heb je een goede band zodra je begint met het maken. Er zijn al een hele berg aangekondigde mods, en er zitten veel belovende tussen (waaronder E.M.P.) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MMz leuk om nu al vast te beginnen. Hopelijk kan je nog wat meer puch toevoegen. Zoals ik je mod nu zie is het gewoon een leuk verhaal. Een inovatie is het zeker niet.
Je Design Doc ziet er nu wel goed maar misschien wat info over voertuigen toevoegen? of NPC's? of Locatie's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
Weten jullie hoeveel mods er al zijn aangekondigt? ERG veel :) Verder heb ik een tijdje terug met lancaster gepraat. Hij zij dat je 60% van de mod af kunt hebben voor Hl2 gereleased is... en dat ben ik met em eens.

Mischien voeg ik morgen meer toe over locaties, NPC's en voertuigen! Die zijn er iig al wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:06

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

somewhere else. Infact, they created a city in the heart of Saudi-Arabia. They made machinery often soled on the human market, slowly gaining the upper hand on the stock markets
tiepvaudtje
soled moet zijn: Sold ;)

VET idee!
kannie wachten op HL 2, en mods zijn altijd vet!
het feit dat jullie een SP mod willen gaan maken spreekt me al meer aan dan alle andere mods die er (ongetwijveld) komen.
ook dat jullie door willen gaan over 01 en de animatrix enzo.

waar willen jullie de info over de verschillende vijanden vandaan halen?!
zowiezo, in de second renaisance word erug weinig info gegeven over hoe alles er uit ziet enzo.
dus ik denk dat het heel erg veel zelf maken word.
niets mis mee, maar wel erg veel werk, en moeilijk om in de oorspronkelijke setting te blijven ben ik bang...

iig Heel veel succes, en ik wacht met smart op de mod!

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
TepelStreeltje schreef op 09 July 2003 @ 23:57:
[...]

tiepvaudtje
soled moet zijn: Sold ;)

VET idee!
kannie wachten op HL 2, en mods zijn altijd vet!
het feit dat jullie een SP mod willen gaan maken spreekt me al meer aan dan alle andere mods die er (ongetwijveld) komen.
ook dat jullie door willen gaan over 01 en de animatrix enzo.

waar willen jullie de info over de verschillende vijanden vandaan halen?!
zowiezo, in de second renaisance word erug weinig info gegeven over hoe alles er uit ziet enzo.
dus ik denk dat het heel erg veel zelf maken word.
niets mis mee, maar wel erg veel werk, en moeilijk om in de oorspronkelijke setting te blijven ben ik bang...

iig Heel veel succes, en ik wacht met smart op de mod!
Dat valt eigenlijk wel mee hoor... Er word eigenlijk best veel info gegeven in SR Part I en II. Maar bijna alles wat je daar ziet is symbolisch. Het is bijvoorbeeld duidelijk dat de 'oude' machines de spits afbijten bij de aanval. Die worden finaal afgeslacht door de mensen. Dat willen we dus ook in de mod verwerken.

Verder zijn de overige afleveringen van de Animatrix er ook nog... in Matriculated (heb ik niet helemaal gezien, maar toch) zit ook veel info over wapens. O.a. een rocket lauchner en een E.M.P. gun (die wij dus een discharger noemen)

We willen zoveel mogelijk de SR sfeer namaken!

Ik doe zo een update over settings, voertuigen en mischien NPC's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik denk dat vooral duidelijk moet worden dat in het begin de humans dus écht de baas waren over de aarde, maar langzamerhand verliezen ze de controle aangezien het heel wat slechter gaat met de economie daar. [/suggestie]

Voor de rest een uitstekend idee, zoals ik al zei op een niet nader te noemen fansite ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Laatst online: 09:06

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

gaan jullie eigenlijk ook die vliegen wagen in de game gooien die je in 1 van de 2 filmpies ziet?
die dus in 01 gebouwd word?

maar kwartjuh, was niet kritiek ofzo, gewoon opmerking, vind het juist wel koel project enzo :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Leuk project, ben benieuwd hoe jullie dat gaan oplossen.

Ben benieuwd wat er allemaal mogelijk is met de nieuwe HL2 engine :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:43

R-B

Blokkert

jeuzus nu al een mod 8)7

maarja.. beter vast nieuws van een mod dan helemaal niks te horen :Z

ach ja.. nu nog screens :o

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Laatst online: 27-02 16:10
Rctgek schreef op 10 juli 2003 @ 10:58:
jeuzus nu al een mod 8)7

maarja.. beter vast nieuws van een mod dan helemaal niks te horen :Z

ach ja.. nu nog screens :o
Er staan al een paar screens O-)

Het is nog in een dermate vroeg stadium dat er nog geen screens kunnen zijn. HL2 is nog niet uit en de SDK al helemaal niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:31

NoTimeRemains

I know

ik heb SR part 1 + 2 niet gezien maar zit daar ook "bullettime" in?

iig een super id ik kijk er in ig naar uit ... :)

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel erg strak id... Ik ben mapper voor Half-Life, en ik heb gehoord dat Valve Hammer Editor ongeveer hetzelfde blijft... Als dat zo is kan ik gelijk beginnen met mappen :)

als jullie dat goed vinden natuurlijk

edit:

Ik heb btw The Animatrix hier liggen en als ik die beelden van 01 kijk kan ik niet wachten dat na te mappen :P

edit:

staat niet dat jullie mappers zoeken, maar dat doen jullie hopelijk tog wel? wie moet anders Outpost8 gaan maken? :P
HIValicious schreef op 10 July 2003 @ 11:09:
ik heb SR part 1 + 2 niet gezien maar zit daar ook "bullettime" in?

iig een super id ik kijk er in ig naar uit ... :)
neej, het is het verhaal voor dat de Machines de mensen neerslaan en 'The Matrix' maken, en bullettime is er dus nog niet...

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2003 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 11:09:
Heel erg strak id... Ik ben mapper voor Half-Life, en ik heb gehoord dat Valve Hammer Editor ongeveer hetzelfde blijft... Als dat zo is kan ik gelijk beginnen met mappen :)

als jullie dat goed vinden natuurlijk

edit:
Ik heb btw The Animatrix hier liggen en als ik die beelden van 01 kijk kan ik niet wachten dat na te mappen :P

edit:
staat niet dat jullie mappers zoeken, maar dat doen jullie hopelijk tog wel? wie moet anders Outpost8 gaan maken? :P

[...]

neej, het is het verhaal voor dat de Machines de mensen neerslaan en 'The Matrix' maken, en bullettime is er dus nog niet...
Ja, we zoeken ook mappers :) Als je denkt te kunnen helpen moet je maar ff mailen :)

[ Voor 19% gewijzigd door Kwartjuh op 10-07-2003 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woet... grootste probleem is alleen de fgd... maar we gaan waarschijnlijk standaard halflife fgd gebruiken ofniet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 12:28:
woet... grootste probleem is alleen de fgd... maar we gaan waarschijnlijk standaard halflife fgd gebruiken ofniet?
wat is fgd?

Misschien zou ik kunnen helpen met het verhaal, en dingen uit kunnen zoeken, over de de SR pt1/2

net als EXE-cutor
en misschien later (veeel later) als beta tester

[ Voor 29% gewijzigd door Collaborator op 10-07-2003 12:36 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheEvilCuber schreef op 10 July 2003 @ 12:33:
[...]

wat is fgd?

Misschien zou ik kunnen helpen met het verhaal, en dingen uit kunnen zoeken, over de de SR pt1/2

net als EXE-cutor
en misschien later (veeel later) als beta tester
In een FGD file staan dingen als welke wapens/voertuigen/vijanden er zijn in een mod/spel en welke instellingen ze hebben, die je dan in Hammer (de map editor) kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 12:28:
Voor zover ik weet is er nog niks duidelijk over de fgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwartjuh schreef op 09 July 2003 @ 22:44:
Weten jullie hoeveel mods er al zijn aangekondigt? ERG veel :) Verder heb ik een tijdje terug met lancaster gepraat. Hij zij dat je 60% van de mod af kunt hebben voor Hl2 gereleased is... en dat ben ik met em eens.

Mischien voeg ik morgen meer toe over locaties, NPC's en voertuigen! Die zijn er iig al wel!
Hallo :)

Samen met een aantal collega's zouden we ook graag aan een HL2 mod willen beginnen. We wachten momenteel op de SDK. Weten jullie misschien waar die beschikbaar is?

En qua design... de HL2 versie van Hammer is precies ook nergens te bespeuren ;(

Wat raad je aan om models te maken? SoftImage XSI, 3D Studio Max of Ashlar Vellum of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
De Hammer editor is nog niet uigegeven. Hij word eerst aan een aantal bekende HL1 modmakers uitgegeven, waaronder het Sven Coop team.

Daarna word de Hammer waarschijnlijk uitgegeven, nog voordat het spel zelf in de winkel ligt. Overigens moddel ik met 3dsmax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:43

R-B

Blokkert

thacow schreef op 10 July 2003 @ 11:00:
[...]

Er staan al een paar screens O-)

Het is nog in een dermate vroeg stadium dat er nog geen screens kunnen zijn. HL2 is nog niet uit en de SDK al helemaal niet :)
Wow.. cool vette screens _/-\o_

dus niet }) wapens.. wow O-)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
Rctgek schreef op 10 July 2003 @ 15:19:
[...]

Wow.. cool vette screens _/-\o_

dus niet }) wapens.. wow O-)
En nog ongeskinned ook... stelletje prutsers :O :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwartjuh schreef op 10 July 2003 @ 13:57:
[...]

Voor zover ik weet is er nog niks duidelijk over de fgd...
mja, er hoeft nix speciaals gecode te worden of wel? Het hoeft niet... zou misschien leuk zijn, een paar extra opties. Maar als er nix gecode word, hoeft er geen nieuwe FGD te komen, en kunnen we die van HL2 gebruiken (als HL2 daar uberhaupt mee werkt)

edit:

/me gaat SR nog es kijken

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2003 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
Kwartjuh schreef op 10 juli 2003 @ 14:29:
De Hammer editor is nog niet uigegeven. Hij word eerst aan een aantal bekende HL1 modmakers uitgegeven, waaronder het Sven Coop team.

Daarna word de Hammer waarschijnlijk uitgegeven, nog voordat het spel zelf in de winkel ligt. Overigens moddel ik met 3dsmax.
Ik probeerde max 5 net te installeren maar telkens tijdens de installatie kapt heel mijn pc ermee :/

Dan 4.2 maar weer ff opsnorren ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
Dat gaat je dan +/- 3000 guldentjes kosten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb redelijk(ook weer niet professioneel ofzo) wat ervaring met mappen met de orginele valve hammer editor en ik ga zeker mappen met de nieuwe hammer voor hl2 als die er is. dus ik kan dan wel mee helpen eventueel :)
t lijkt me in ieder geval een zeer vette mod als het gerealiseerd kan wordn en ook orgineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meestal lopen dit soort projecten uit op niets, zeker als de game waarvoor de mod gemaakt word nog niet eens uit is...

Wel een leuk verhaal/setting, succes iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
Kwartjuh schreef op 10 juli 2003 @ 21:36:
Dat gaat je dan +/- 3000 guldentjes kosten :P
Ehm, gek ik kan me toch niet herrinneren dat ik er dat voor heb betaald :P

Trouwens, ik zie nu wel een aantal mappers en moddellers komen maar wat we ben ik bang nog steeds een beetje missen zijn coders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
Hmja... ik zal zo ff een lijstje online zetten van iedereen die hulp aangeboden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
Kwartjuh - Lead designer/modeller
Gotiniens - Webartist
Lancaster - (niet zeker) Modeller

De volgende mensen hebben mij gemailed:

Sebje - 2d Artist/concept Art
Thacow - Mapper
Exe-cuter - (Nog) niet helemaal duidelijk

De volgende mensen hebben op dit topic en/of die van hl2.nl gereageerd:

IndigoDelFuego/!ndigo(?) - Mapper
TheEvilCuber - (Nog) niet helemaal duidelijk
WhiteEagle - Mapper

Nu wil ik graag van de mensen die serieus zijn hun MSN-adres willen hebben, zodat we makkelijker contact kunnen houden :)
Ik was namelijk van plan een kleine mini-modjuh te maken voor hl1. Niet iedereen heeft ervaring met zulke dingen, en het kan al een hoop troubles schelen voor hl2 :)

[ Voor 27% gewijzigd door Kwartjuh op 11-07-2003 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

{edit: oeps dit klopte niet helemaal }

Ik kan toch wel zeggen dat ik na en stuk of 20x de SR deel 1 en 2 gekeken te hebben (en matrix deel 1 75x) vrij veel verstand hebben van die wereld, wat wel of niet kan en dergelijke.
Ik zou mee kunnen helpen aan het verhaal, als dat nodig is.

mijn MSN is evilcuber@wanadoo.nl

[ Voor 28% gewijzigd door Collaborator op 11-07-2003 12:42 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja kwartjuh, !ndigo en IndigoDelFuego zijn een en dezelfde :)

msn = indigodelfuego@hotmail.com (ik had je toegevoegd op ICQ maar neem aan dat je dat niet gebruikt dan...)

Valve Hammer 3.5 Beta is trouwens wel uit, maar of die IETS te maken heeft met HL2 is nog maar de vraag

(zit wel Model Previewing in, errug strak, probeer het vanmiddag ffkes uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:21

Sebje

Makelaartje

Bookmark topic :P

Overigens dat minimod idee da's wel slim. Kun je meteen zien waar eventuele valkuilen zitten en ideeen opdoen natuurlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
Ik ook maar ff dan, je had mijn mailtje al gehad maar hier is nogmaals het adres thacow@msn.com :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
  • Laatst online: 05-08 11:56
kan ook wel aardig mappen en wil ook graag meewerken aan de mod. kan goed samenwerken met indigo eventueel
mail: cu2moro@games-on.nl
msn: cu2moro@servecs.net
functies: Mapper, (beta-tester), eventueel host voor site/files

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had op hl.nl mn msn/mail gezegt maar hier zeg ik t ook maar :)
msn+mailadres= elwin1986@fastmail.fm
vooral voor mappen en evt voor ideeen en/of verhaallijn
(btw komende week ben ik op vakantie)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2003 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
Ben een beetje laat met reageren :) Hele dag werken :P
IK heb iedereen geaccepteerd die me heeft toegevoegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
wat is jouw msn dan? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
creatief: een E.M.P. grenade :)

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
cobratbq schreef op 11 July 2003 @ 22:03:
creatief: een E.M.P. grenade :)
Gut :P nee, ff serieus. Die staat al in het Weapons gedeelte, ik heb er al een model voor en een tijdelijke animatie :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beetje feedback plz... het is nogal donker, maar dat maakt het wel spannend :) al helemaal als er nightvision ofzo inkomt...

dit is nu toevallig een erg donkere gang, er zullen ook lichte stukken komen, maar vertel ffkes wat je van de SFEER vind, zodat ik daarop kan verderborduren :)

Klik1
Klik2

edit:

owja, textures zijn misaligned, maar dat heb ik gedaan omdat het maar een beta mapje is, als HL2 uitkomt moet hij geretextured worden en moeten er nieuwe entities in :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2003 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
Das helemaal niet slecht! Rood is in principe best een goed idee, aangezien de basis aangevallen is (alarmfase rood).
Kan je ook een beetje met hele licht blauwe kleuren spelen? Ga zo door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
Ow, sorry... mijn msn (voor iedereen die nog geen contact met me heeft): huizing_frank1@hotmail.com

Ook update gedaan van FAQ!

[ Voor 7% gewijzigd door Kwartjuh op 12-07-2003 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 19:21
Verwijderd schreef op 12 July 2003 @ 12:35:
beetje feedback plz... het is nogal donker, maar dat maakt het wel spannend :) al helemaal als er nightvision ofzo inkomt...

dit is nu toevallig een erg donkere gang, er zullen ook lichte stukken komen, maar vertel ffkes wat je van de SFEER vind, zodat ik daarop kan verderborduren :)

Klik1
Klik2

edit:
owja, textures zijn misaligned, maar dat heb ik gedaan omdat het maar een beta mapje is, als HL2 uitkomt moet hij geretextured worden en moeten er nieuwe entities in :)
vind em eerlijk gezegd net iets te donker
de sfeer lijkt mij wel ok
rode gloed van de alarmlampen in een donkere gang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:52
Misschien een scramble grenade die de circuits van de machines upfuckt, zodat ze alles in de buurt afmaken, dus ook elkaar (jaja van Deus Ex gejat :P)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
ik vind een scramble granaat erg onrealistisch, ik zou dan zeggen laat hem de bots tijdelijk uitschakelen, maar daar is een EMP granaat al voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
CU2morO schreef op 13 July 2003 @ 01:05:
ik vind een scramble granaat erg onrealistisch, ik zou dan zeggen laat hem de bots tijdelijk uitschakelen, maar daar is een EMP granaat al voor
Hoezo onrealistisch :?
In plaats van circuits uitschakelen, circuits ontregelen zodat machines onvoorspelbaar verdrag gaan vertonen is toch niet onrealistisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
als je dat via een console doet oid is daar niets mis mee, maar een ontploffende granaat kan toch zoiets niet doen?
in deus ex brengen ze het zo alsof die granaat nanites (nanobots?) verspreidt, dat is niet alleen onwerkelijk, maar ook nog eens te futuristisch voor het matrix universum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
CU2morO schreef op 13 juli 2003 @ 01:13:
als je dat via een console doet oid is daar niets mis mee, maar een ontploffende granaat kan toch zoiets niet doen?
in deus ex brengen ze het zo alsof die granaat nanites (nanobots?) verspreidt, dat is niet alleen onwerkelijk, maar ook nog eens te futuristisch voor het matrix universum
Tsja er zijn ook nog geen granaten die een EMP-puls tot stand kunnen brengen dus wat dat betreft...
Mij lijkt nano-tech absoluut niet te geavanceerd voor het Matrix universum. Nano-tech wordt in zekere zin nu al geresearch en ik ben er zeker van dat dat eerder tot stand gebracht zal worden dan de schepping van A.I.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, maar E.M.P. shockwaves kunnen we al wel teweeg brengen. En bovendien, als je een scramble grenade zou gebruiken, zou de NMI ALSNOG jou aan kunnen vallen... lijkt me niet echt fantastisch :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
Ja dat kan inderdaad, maar ook elkaar :)
Dus als een grote groep zit, verberg je jezelf, pleur je zo'n ding neer en je bent al van de helf van de enemies af zonder risico te lopen of ammo te verspillen (behalve een scramble grenade dan :P). Trouwens waarom zou je dat ding net als bij Deus Ex baseren op Nano-tech?! Je kan toch ook gewoon een vorm van ECM (Electronic Counter Measures) gebruiken. Dus op bepaalde frequenties een storings signaal uitzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
Een scramble grenade zal waarschijnlijk niet worden toegevoegd. Een EMP grenade kan dat allemaal veel beter B)

Of een EMP grenade daadwerkelijk een machine vernietigd of verlamt, daar zijn we nog niet uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Laatst online: 03-09 08:34

Solid Seal

3D Printer N00b

Wow gaa f man .. zoiets doen ze ook al met DoomIII .. een Mod bouwen voordat het spel al uit is ..

Het is dat ik erg weinig tijd heb en slecht ben met 3D proggies anders had ik graag mee willen helpen ..

Ik hoop dus dat mijn steun voldoende is .

HALF ~ LIFE schopt wederom kont!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mja, mod bouwen voor het spel uit is is lastig, maar wel slim... :) bovendien hebben we door die lieve mensen van Valve al genoeg info om te beginnen (ik iig wel, als mapper)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Laatst online: 04-09 14:02
Heej, ik vind dit wel een cool idee, maar toen ik je startpost doorlas zag ik dat er nogal wat fouten in het engels staan. ik zal ze ff opzoeken en markeren/verbeteren. Komt eraan duurt ff een half uurtje. Heb je trouwens dan voor de rest nog wat nodig aan taalhulp? Ik bied me graag aan, doe ik ook nog eens wat nuttigs voor de internet community. B)

edit: ok, hier is het eerste gedeelte van de tekst dan...
1.Andrew sits in the transport helicopter taking him to the US outpost overlooking a small part of the middle-east desert. The place was close to 0-1 hoort dat niet zonder - ? , the City of the Machines, but nothing had been heard from the base for 3 days. As Andrew looks around, he can see his comrades. Everyone is silent… the crisis is reaching “getting to” lijkt me beter als ze er door aangeslagen zijn everybody…
The mess started with the B166ER-trial. The very first machine to rise up against hisit's het is onzijdig human masters. Heit had killed his owners, and was – without much of a hearing – sentenced to death.
It was believed that Machines had no life, and thus no rights.
The Million Machine March, the famous demonstration that pleaded for the freedom of the countless of machines that worked to do men’sin dit geval is het man's bidding, turned into a… ‘bloodbath’ so to speak. Not many human demonstrators were hurt, but many, many machines were 'deactivated'.
A lot of robots started a new life somewhere else. Infact vervangen door In fact, they created a city in the heart of Saudi-Arabia. They made machinery often soleddie e hoort daar niet, dan wordt het: Sold on the human market, slowly gaining the upper hand on the stock markets.
In order to try and control the Machineshet is essentieel dat daar een ' bij komt om het bezittelijk te maken:Machines' uprising, human companies and governments placed economic sanctions on everything coming from 0-1, but to no avail.

Now, 4 years after the giant losses on the Human market for basically anything mechanical, ik snap deze zin niet helemaal :? bedoel je hier de eerder genoemde stock market? things started to get really nasty.
The U.N. ignored the ambassadors sendverleden tijd -> sent by 0-1 pleading for a respectful relationship between the nations of men and the City of the Machines.
Things where heating up, and it was only a matter of time before they exploded.

Suddenly, all hell brakesbrake is van remmen, hier moet het zijn: breaks loose. The chopper makes a very fast move to the left, dodging enemy AA fire.
Sergeant: “There was no Inteldit is geen duits -> geen hoofdletters aan het begin van zelfstandig naamwoorden: intel on this! Where is that fire coming from!?” yells the sergeant in Andrews ear.
Suddenly, the chopper shakes. A second later, the wall gets penetrated by a solid metal arm, instantly killing the marine on theer is geen kant gedefinieerd dus het lijkt me dat het aan de kant is waar de Sergeant niet zit? -> his other side. Chaos all over the place. Some invoegen: of the marines try to shoot through the wall to hit the strange creature, but its useless.
Sergeant: “What the…” too late… the chopper starts to descentdescend very fast.
Sergeant: “Brace for impact!!!”
En deel 2:
Roit[sub][norml]typefout: Roit->[e]Riot[/][/][/] Pod:

This Melee weapon was introduced and distrubuted to the Riot Police during the Million Machine March. The weapon charges during a period between 2 and 5 second, in wich the Electrical Core will charge, only to be released on contact with either metal of organic material. As stated above, the Riot Pod was used during the Million Machine March as a weapon to stun both the Human and Machine protesters. I did had a side-effect though. During the protest, approximately 14 Humans and 9 Machines where killed or deactivated by this weapon. This was probably caused by in-apropiate use of the stick; When charged to the max, the Electrical Core has an awesome power.

Full Name: DenTec Riot Pod:
Equipment: N/A

Handguns:

P11 Pistol:

This Standart Issuevervangen door: standard issue sidearm is youyour back-up weapon. It is highly accurate, and packs quite a punch. The weapon comes with a Lasersight attachementattachment and 9MM bullets as AmmoHoofdletters? Neuh :P -> ammo.

P11

Full Name: H&K P 11 Pistol:
Ammo: 9MM
Equipment: Laser Sight

Special:

M103 Anti-material Sniper Rifle

This baby is the best of the latest technology. A highly accurate rifle for picking of even the toughest of enemies from large distances. It fires armor-piercing HE rounds and comes with a sniper-scope.

Sniper

Full Name: M103 Mk.1 Anti-Material Sniper Rifle
Ammo: Tac 15.2 MM HE Rounds
Equipment: 10x Scope

E.M.P. Discharger

The E.M.P. Discharger is, just like the M103 Sniper Rifle, an experimental weapon found in the underground hall-ways of Outpost 8. The weapon firefires bolts of Dit is niet nodig om dat het al een Pulse is Electro Magnetic Pulses to a specific point (an enemy if pointed at). After it hits the opponent, it may jump over to other (Metal) objects surrounding the initial target.
It is the ultimate weapon to fight packs of Machines with, but has its drawbacks aswel as well. Its Rate of Fireinvoegen: is quite poor, and the E.M.P. Coreje werkwoord duid op een meervoud -> Cores it uses are quite rare. Think twice before using the weapon.

Full Name: Unknown/ E.M.P. Discharger
Ammo: E.M.P. Core’s
Equipementdit moet natuurlijk Equipment zijn: N/A

Grenades:

E.M.P. Grenade

E.M.P. Weapons were never used much until the uprising of the Machines. Now they are the most common used grenade on the battlefield. The Grenade consistconsists of 2 sections. When the upper end is turned left, and the lower end turned right, the E.M.P. Grenade wil charge itself with a powerfull Electro Magnetic Pulse blast Pulse is bijna hetzelfde als blast, dus het staat hier een beetje overbodig, only to detonate on either impact or after a 4 secondswegens onduidelijke redenen moet dit second zijn delay. Although the blast radious isn't big, the E.M.P. Grenade is a formidable weapon against close-packed Machines.

Full Name: E.M.P. Grenade
Equipementzie boven: N/A

[ Voor 118% gewijzigd door cryforhelp op 13-07-2003 22:58 ]

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
Dames en heren, u hoeft niet langen moeilijke vertaalsites te bezoeken om uw teksten te vertalen, cryforhelp doet het gratis en voor niks :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Laatst online: 04-09 14:02
Kwartjuh schreef op 13 July 2003 @ 22:43:
Dames en heren, u hoeft niet langen moeilijke vertaalsites te bezoeken om uw teksten te vertalen, cryforhelp doet het gratis en voor niks :+
hehe, je moet natuurlijk niet gaan overdrijven hè 8)7
Maar de reden dat ik dit doe is omdat dit me wel een cool project lijkt wat ik graag volbracht zie. Maar dan moet je natuurlijk wel goede teksten op je site hebben staan om devvers te trekken en ik weet dat er een hoop mensen zijn die bij een hoop taalfouten een tekst gewoon niet aflezen en iets anders gaan doen. Dat kost je weer teamleden. 8)

Overigens moet je dit niet als kritiek zien, het is gewoon zo dat ik geen social life heb dus ga ik maar een hoop engelse boeken lezen, en daar leer ik dan snel genoeg dit engels van.

[ >:) ] Overigens mogen mensen die iets vertaald willen hebben dat natuurlijk altijd mailen dan moeten ze er alleen wel op rekenen dat ik er sneaky advertenties in ga plakken [/ >:) }

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

It is the ultimate weapon to fight packs of Machines with, but has its drawbacks aswel as well. Its Rate of Fireinvoegen: is quite poor, and the E.M.P. Coreje werkwoord duid op een meervoud -> Cores it uses are quite rare. Think twice before using the weapon.
vergeten cryforhelp :P moet ['] tussen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
Ook even snel het verhaal doogelezen. Nog een paar opmerkingen :)
1.Andrew sits in the transport helicopter taking him to the US outpost overlooking a small part of the middle-eastern desert.
Everyone is silent… the crisis seemed to be effecting everybody… Lijkt mij wat geschikter hier.
and was – without much of a hearing – sentenced to "death". of: deactivation zeker aangezien je verder op in je verhaal death wel tussen aanhalingstekens zet.
Man did not regard the Machines as equals, thus human rights did not apply to them. to have no life wordt gebruikt om aan te geven dat iemand geen sociaal leven heeft. Ik neem aan dat je dat niet bedoeld.
Things where heating up, and it was only a matter of time before they escalated Lijkt mij hier beter.
This was probably caused by in-apropriate
and 9MM bullets as ammo and uses standard 9MM ammo. lijkt me beter
It fires armor-piercing HE rounds and comes with a sniper-scope. Dit is een beetje overbodig, tenzij je er nog een zoom factor bij zet of dergelijke uitbreidende informatie
only to detonate on either impact or after a 4 second delay. Only en either kan je niet samen gebruiken in deze constructie. Dus: To detonate either on impact, or after a 4 second delay.

[ Voor 7% gewijzigd door Kwistnix op 14-07-2003 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pas op! de spellings nazis are watching you :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
Verwijderd schreef op 14 July 2003 @ 15:52:
Pas op! de spellings nazis are watching you :P
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
*Zucht... ik denk dat ik het project maar afblaas... :/

:+

[ Voor 6% gewijzigd door Kwartjuh op 18-08-2003 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebje

Sebje

Makelaartje

ach laten we eerst maar eens het verhaal helemaal afmaken en ons dan bekommeren om spelfouten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar iig... als al de lieve mensen die fouten zitten te verbeteren nu eens meehielpen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
@Kwartjuh

ik wil best wel wat maps maken hoor :) lijkt me leuk, maar ik heb niet zo heeeeel erg veel tijd, maakt dat veel uit?

ik kan ook wel beetje programmeren, maar ik ken natuurlijk de hl2 scripting taal (nog) niet

[ Voor 27% gewijzigd door BasieP op 14-07-2003 19:17 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
Verwijderd schreef op 14 July 2003 @ 18:53:
Maar iig... als al de lieve mensen die fouten zitten te verbeteren nu eens meehielpen :X
Door fouten te verbeteren help ik toch mee! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BasieP schreef op 14 juli 2003 @ 19:11:
@Kwartjuh

ik wil best wel wat maps maken hoor :) lijkt me leuk, maar ik heb niet zo heeeeel erg veel tijd, maakt dat veel uit?

ik kan ook wel beetje programmeren, maar ik ken natuurlijk de hl2 scripting taal (nog) niet
De HL2 SDK wordt weer C++. Je zou al evt. kunnen oefenen op de HL1 SDK om zo te leren hoe je een SDK uitvogelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geweldig idee, zowel de setting van Halflife als van the second renosence spreken me super aan.

een beetje symphatie voor/van de machines is ook wel cool voor het plot, maar ik ben niet echt een verhalen verzinner, dus kan zo ook niet echt iets bedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
Ik heb op hl2.nl een kleine updat gegeven met 2 wapenrenders.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fmhuizing/9MMPistol.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fmhuizing/Sniperrifle3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah, ziet er goed uit, ik kan niet wachten op de SDK zodat ik eindelijk serieus kan gaan mappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebje

Sebje

Makelaartje

nice, very nice indeed

• Kwartjuh
Onze site is live op http://www.holodeck.nl/emp/index.asp

Het forum staat klaar op http://emp.games-on.nl/forums !

[ Voor 14% gewijzigd door Kwartjuh op 21-08-2003 10:38 ]

Pagina: 1