DTS Audio CD via PC

Pagina: 1
Acties:
  • 555 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11 02:36
Ik heb een DTS audio CD maar kan deze om de een of andere manier niet afspelen. Heb al gezocht maar niets kunnen vinden.

Ik heb de volgende Config

Sound :(on-Board sound P4C800 de luxe, Soundmax)
Amp: Yamaha RP-U200

Door middel van Sp-Dif verbonden :*) . Geen USB kabel van de Yamaha gebruikt dus.

Nu hoor ik alleen een vaag geruis als ik WinDVD 5 met DTS ondersteuning gebruik (Maar wel een soort van stemmen). De Yamaha geeft wel aan dat het DTS is.

Als ik Winamp gebruik (2.9) dan hoor ik een ruis zonder stemmen.

Bestaan hier speciale players of iets dergelijk voor?

Ik kan niets vinden en wil deze cd toch graag luisteren. Ben erg beniewd

Verwijderd

ilovetechno schreef op 09 juli 2003 @ 21:04:
Ik heb een DTS audio CD maar kan deze om de een of andere manier niet afspelen. Heb al gezocht maar niets kunnen vinden.

Ik heb de volgende Config

Sound :(on-Board sound P4C800 de luxe, Soundmax)
Amp: Yamaha RP-U200

Door middel van Sp-Dif verbonden :*) . Geen USB kabel van de Yamaha gebruikt dus.

Nu hoor ik alleen een vaag geruis als ik WinDVD 5 met DTS ondersteuning gebruik (Maar wel een soort van stemmen). De Yamaha geeft wel aan dat het DTS is.

Als ik Winamp gebruik (2.9) dan hoor ik een ruis zonder stemmen.

Bestaan hier speciale players of iets dergelijk voor?

Ik kan niets vinden en wil deze cd toch graag luisteren. Ben erg beniewd
Probeer eens een andere prog om af te spelen met DTS ondersteuning?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:44
Audio Cd met DTS ondersteuning , is het dan niet een data cd met DTS er op :?

• ilovetechno
Nee het is een DTS Audio CD.... Natuurlijk is DTS een data stream. Maar zo heet de standaard gewoon.

Ik heb nu Zoom Player en PowerDVD gebruikt.. Beiden werkten helaas niet

[ Voor 28% gewijzigd door ilovetechno op 09-07-2003 21:21 ]

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:55

-Sander-

///M Powerrrrrr

Ik denk niet dat jij een DTS decoder op je geluidskaart hebt zitten.
Dus zal je daarom geen DTS tracks kunnen afspelen!.

Maar alleen 5.1 (mits je die decoder hebt). en 2.0

Ik ken het bord verder niet, maar het zou natuurlijk kunnen dat je software matig hem DTS kunt laten decoden.

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als ik het goed begrijp hoeft die kaart ook niets te decoderen, aangezien de amp via de sp-dif zit aangesloten. Ofwel, het (als het goed is) niet gedecodeerde signaal wordt naar de amp toegestuurt en die moet het decoderen. Toch?

Verwijderd

Psies.

Maar heb je de DVD speler of audio speler in je PC wel digitaal verbonden met je geluidskaart?

• caspergt
  • Laatst online: 21-04 03:10
Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 10:24:
Psies.

Maar heb je de DVD speler of audio speler in je PC wel digitaal verbonden met je geluidskaart?
?????? :? Sp-Dif = Digitaal 8)7

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

ILoveTechno, is die DTS cd origineel of een kopie? (wil het voor mezelf ff weten omdat ik wat problemen heb gehad.)

Ik heb bij gedownloade DTS wave's ook vaak last van ruis. Je kan deze omzetten naar AC3, dan kan je het gewoon met powerDVD/WIndvd afspelen.
Eerst maak je bijv. met Nero er een wave van. Daarna omzetten met BeSplit http://BeSplit.doom9.net
Ik weet niet zeker of BeSplit ook DTS aankan. Maar ik heb een paar keer tracks gehad waarbij iemand aangaf dat het DTS was, maar dit toch met Besplit werkte.
code:
1
besplit -core( -input 01.wav -type ddwav -output 01.ac3 -fix )

• Luppie
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

Met power dvd kan je DTS audio cd's afspelen.

Het probleem ligt er nl. in dat een niet DTS compatible speler het ruis gewoon als 2 kanaals audio afspeeld. Iedere DTS decoder die na de PC komt ziet het signaal dan niet meer als DTS maar gewoon als 2 kanaals geluid.

[ Voor 73% gewijzigd door Luppie op 10-07-2003 11:37 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Maximize
  • Niet online
ik heb nu een Terratec Aureon Sky, die heeft support voor DTS en AC3 streams via de optische uitgang.. en daarop zit dan de decoder van m'n Inspire 5700 (DTS,DD,PL)

Ik heb net WinDVD5 platinum geinstalleerd, deze speelt bijna alles goed af..
AC3 films detecteert de decoder netjes Dolby Digital, bij DTS .vob files detecteert ie DTS en wordt het ook helemaal goed afgespeeld.

Maar DTS Audio.. nee.. doet hij niet als ik een CD in de CD-ROM drive doe, ook niet als ik van deze CD een image maak op de HD.. het is altijd ruis of ik hoor maar de helft van de muziek (klinkt soms wel grappig :P)

Dat komt dus doordat de CD audio als Stereo bron gezien wordt. Maar WinDVD geeft wel aan dat het DTS audio is!?
Nu las ik op de DTS site dat je sowieso een DVD-speler (in je PC) moet hebben als je DTS audio wilt afspelen.

Nu vroeg ik me af of iemand dat even kan bevestigen voordat ik een DVD speler voor de PC koop en er dan achter kom dat het nog niet gaat werken.

[ Voor 61% gewijzigd door Maximize op 11-07-2003 17:54 ]

• Maximize
  • Niet online
even een kickje, ik heb m'n vorige post ge-edit

• Luppie
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

Ik heb het even geprobeerd in mijn Lite-On cd brander.
Met PowerDVD 4 kan ik gewoon DTS audio afspelen.

Hij heeft bij mij wel problemen met AC3, dit herkent ie gewoon als PCM en stuurt het daardoor ongedecodeerd naar mijn speakers wat resulteerd in ruis. (Waarschijnlijk iets mis met m'n codecs of zo.)

DTS audio is echter geen probleem in mijn brander.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Bij mij werkt het wel .

Ik heb een aureon space (zonder geintegreerde DTS decoder) en ik kan met powerdvd gewoon dts cd`tjes over de analoge uitgang afspelen .

Ik had wel even problemen maar dat kwam door Nimo-codec pack , na dat gedeinstalleerd te hebben deed hij het meteen .

Je hebt wel binnen de player ingesteld dat hij moet uiten door de SPDIF toch ???

Het kan ook aan je onboard sound liggen dat die geen DD/DTS kan uiten door de SPDIF .

Test anders even of hij analoog goed klinkt , dan weet je in ieder geval dat de player goed werkt .

[ Voor 11% gewijzigd door enchion op 12-07-2003 13:01 ]

How do you save a random generator ?

• ilovetechno
MaXiMizE schreef op 10 July 2003 @ 12:11:
ik heb nu een Terratec Aureon Sky, die heeft support voor DTS en AC3 streams via de optische uitgang.. en daarop zit dan de decoder van m'n Inspire 5700 (DTS,DD,PL)

Ik heb net WinDVD5 platinum geinstalleerd, deze speelt bijna alles goed af..
AC3 films detecteert de decoder netjes Dolby Digital, bij DTS .vob files detecteert ie DTS en wordt het ook helemaal goed afgespeeld.

Maar DTS Audio.. nee.. doet hij niet als ik een CD in de CD-ROM drive doe, ook niet als ik van deze CD een image maak op de HD.. het is altijd ruis of ik hoor maar de helft van de muziek (klinkt soms wel grappig :P)

Dat komt dus doordat de CD audio als Stereo bron gezien wordt. Maar WinDVD geeft wel aan dat het DTS audio is!?
Nu las ik op de DTS site dat je sowieso een DVD-speler (in je PC) moet hebben als je DTS audio wilt afspelen.

Nu vroeg ik me af of iemand dat even kan bevestigen voordat ik een DVD speler voor de PC koop en er dan achter kom dat het nog niet gaat werken.
Ik heb een DVD speler in mijn PC (Een samsung 12X zowel als een DVD fikker 1300A) maar dan werken deze cd's ook niet..

• redpen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-11 13:46
ilovetechno

is het mogelijk om voor mij die cd te imagen ? (alleen voor te testen hier ik heb namelijk zelf geen dvd speler of wat in me pc alleen die 5.1 kaart en wil graag eens mijn dolby kunnen testen met zoon test dts test cd

maximize ?

beter 10 servers in de lucht dan 1 op de grond

• ilovetechno
redpen schreef op 12 July 2003 @ 13:00:
ilovetechno

is het mogelijk om voor mij die cd te imagen ? (alleen voor te testen hier ik heb namelijk zelf geen dvd speler of wat in me pc alleen die 5.1 kaart en wil graag eens mijn dolby kunnen testen met zoon test dts test cd

maximize ?
Gaaat het puur om de audio cd's? om dts te testen zijn verschillende gratis demo's te verkrijgen..

Dit is geen DTS tst cd. maar een concert van Elvis in DTS formaat.

In de search staan er ook heel wat.

• redpen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-11 13:46
o want ik ben namelijk op zoek naar een soort van ruige dolby test maar dan een wat langduriger filmpje om mijn 3 subwoofers enzo ook eens fijn af te stellen op de rest en gewoon voor de lol om te zien hoe dat klinkt

ik heb al een paar kortere filmpjes maar ik ben eigenlijk opzoek naar een wat groter

beter 10 servers in de lucht dan 1 op de grond

• ilovetechno
redpen schreef op 12 juli 2003 @ 13:06:
o want ik ben namelijk op zoek naar een soort van ruige dolby test maar dan een wat langduriger filmpje om mijn 3 subwoofers enzo ook eens fijn af te stellen op de rest en gewoon voor de lol om te zien hoe dat klinkt

ik heb al een paar kortere filmpjes maar ik ben eigenlijk opzoek naar een wat groter
Er bestaan hier speciale test cd's voor. maar waarom gebruik je niet gewoon een film als the matrix voor deze doeleinden?

• Devilsown
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-08 08:48
Ook ik zit met hetzelfde probleem: het lukt maar niet om DTS audio cd's af te spelen op de pc.

Er zijn hierover meerdere draadjes geweest, allemaal gelezen, maar geen een biedt een oplossing. Is er iemand die weet hoe dit nu zit?

Situatie:
Pc met Terratec Space via de spdif aangesloten op mijn Marantz SR4300. Als ik films met DD of DTS bekijk komt het signaal prima over, dus dat werkt wel. Echter, als ik een DTS audio CD afspeel met PowerDVD 5.0 Deluxe dan herkent de versterker het geluid wel (DTS weergegeven), maar hoor ik helemaal niks. Als ik in PowerDVD spdif uitzet en bv. 2 speakers selecteer hoor ik de cd wel, echter in PCM stereo.
Winamp ook geprobeerd, maar die geeft allemaal ruis. Mijn cd's zijn kopies & gemounte images op de PC, maar dat zou niet uit mogen maken.

Allerlei settings geprobeerd, zonder enig resultaat.. :'(

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb precies hetzelfde met mijn Terratec DMX Xfire 1024 en een Yamaha V440-RDS receiver... Ik gebruik de Terratec drivers omdat deze, itt de Hercules drivers, geen reboot nodig hebben om de SP/DIF aan/uit te schakelen.

Ik heb de CD overigens gemount omdat ik geen kabel heb van de digitale out van CDROM -> digitale in van mijn geluidskaart.

• Devilsown
Juist ja, heel veel mensen met hetzelfde probleem, maar niemand die een oplossing weet..?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Waarschijnlijk zit er in je PC toch ergens een conversieslag waardoor je receiver het signaal niet meer als DTS herkent. Als alles echt 100% digitaal gaat dan moet je receiver het signaal zelfs herkennen als je hem met de standaard CD speler van Windows afspeelt.
Je PC hoeft namelijk niks te doen, als gewoon die het PCM signaal (stereo dus) van je CD naar je receiver stuurt herkent die laatste vanzelf dat het DTS is en decodeert het naar 5.1.

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11 16:19

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Misschien niet helemaal precies waar het hier over gaat, maar ik heb een audigy ZS en daar kreeg ik een audio-dvd bij (24bit/96khz ding). Deze kan ik op m'n pc dan afspelen (wel koel dat 5.1 muziek trouwens).
Anyway er staat expliciet bij dat ik dat alleen analoog (over de pc-speakers) kan doen, en dus niet digitaal over de coaxial kan sturen naar een receiver.

Ik weet niet hoe het zit met die dts-audio-cd-dingen, maar misschien kan het ook wel gewoon niet en moet je een audigy ZS kopen en er analoog speakers aanhangen.

www.nintendocasemods.com

• pdxnet96
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05 12:54
Bij de terratec DMX 6fire zit een config tooltje, waar de copyright en data optie kunt aan vinken, als de data optie aanvinkt herkent de versterker het DTS signaal..

Of dat bij die xfire ook zo is weet ik niet..

Ja ja ja Nee !!

• ceno1e
  • Laatst online: 06-12-2005
Misschien helpt dit:
Bij DTS cd's kan je volume instellingen de datastream 'kapot' maken. De volume's dienen op 100% te staan. (Dit staat vaak anders!) De computer heeft namelijk geen flauw idee dat je een dts cd aan het afspelen bent, die denkt dat die een 'gewone' wav bestand aan het afspelen is. Dus er mag geen enkele andere filter over de datastream komen.

[ Voor 23% gewijzigd door ceno1e op 15-05-2004 13:04 ]

• Devilsown
pdxnet96 schreef op 15 mei 2004 @ 12:58:
Bij de terratec DMX 6fire zit een config tooltje, waar de copyright en data optie kunt aan vinken, als de data optie aanvinkt herkent de versterker het DTS signaal..

Bij de Space is dat Copyright en Non-Audio. Als ik Non-audio selecteer geeft mijn versterker 'no data' weer. Geen geluid dus.

Hoe zit het met de SPDIF bron invoer dan? Digital In, Analog in, of WAVE?

Dit is trouwens wel een interessant draadje: http://answers.google.com/answers/threadview?id=335603
met een verwijzing naar VLC player, dat DTS cd's zou moeten kunnen afspelen. Maar zodra ik SPDIF uitvoer aanvink werkt het niet (en anders wordt het slechts als PCM stereo herkent).

[ Voor 23% gewijzigd door Devilsown op 15-05-2004 15:01 ]

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

Ik zie dat je onboard sound hebt op je asus MOBO. Staat SP-DIF wel aan in je BIOS?
Wellicht driver er voor downloaden?

Handige site met DTS-files om te downloaden + uitleg:

http://www.sr.se/multikanal/english/e_index.stm

[ Voor 3% gewijzigd door M. Mulder op 15-05-2004 15:58 ]

• Devilsown
M. Mulder schreef op 15 mei 2004 @ 15:57:
Ik zie dat je onboard sound hebt op je asus MOBO. Staat SP-DIF wel aan in je BIOS?
Wellicht driver er voor downloaden?

Handige site met DTS-files om te downloaden + uitleg:

http://www.sr.se/multikanal/english/e_index.stm
Ik heb m'n onboard sound juist uitgeschakeld, omdat ik m'n Terratec gebruik.

DTS testbestanden komen prima over op m'n versterker. Echter, DTS audio cd's niet!! Ik heb het nog steeds niet werkend..

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

Ok had begrepen dat je via onboard sound het geluid verkreeg.

Heb je al eens geprobeerd om een DVD af te spelen, die een DTS stream bevat en deze af te laten spelen in PowerDVD Deluxe?

Heb je die audioCD gebrand of vanuit een winkel o.i.d.?

Machiel

• John_Glenn
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Waarom het niet werkt: jullie gebruiken waarschijnlijk allemaal winxp of win2k. De module die daarin de mixing regelt, kmixer genaamd, tast de bitstream aan. Zelfs als er geen mixing nodig is, omdat er maar 1 stream is, blijft kmixer 1-bit dithering toepassen.

Verder is het belangrijk te begrijpen wat er hier bedoeld wordt met DTS-CDs: het gaat om CDs die geformat zijn als gewone Red-Book CDDA, maar waar eigenlijk DTS geluid op staat.

Hoe werkt DTS-op-CDDA: de DTS stream is zodanig ge-interleaved op audio-CD formaat, dat wanneer je het afspeelt als ware het tweekanaals PCM, je over SPDIF precies een geldige DTS stream krijgt.

Dan kmixer: bij gewone tweekanaals PCM kan je best 1-bit ditheren zonder dat je het hoort, maar bij gecodeerd spul als DTS/AC3 natuurlijk niet. Aangezien je het DTS in een audio-cd hebt verstopt, wordt dit behandeld als gewone pcm. Door de dithering wordt dan de DTS-stream ongeldig gemaakt.

In de meeste gevallen werken DTS-CDs alleen vanaf stand alone CD-spelers. Die mangelen de stream niet...
In sommige gevallen lukt het over een pc geluidskaart. Je hebt nodig:

*een kaart die 44,1kHz kan uitsturen; alle Creative kaarten en de meeste on board AC'97 codecs vallen dan al af.
*drivers die ASIO of kernel streaming ondersteunen.
*software die via ASIO of kernel streaming werkt.

Bij mij werkt het; ik heb een Terratec DMX 6fire 24/96 - het audio-afspeelprogramma foobar2000 kan deze kaart via kernel streaming aansturen (dwz dat het programma de kaart exclusief claimt, geen mixing meer mogelijk).
Het zou sowieso moeten werken met alle Envy-24 kaarten (vroeger heetten deze chips ICE of zo). Dat zijn dus ook de Aureon Sky/Space, de meeste M-Audio kaarten en nog wat meer.

Succes.

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Oh en ceno1e's opmerking hoort er ook nog bij: volumes allemaal op 0dB!

[ Voor 9% gewijzigd door John_Glenn op 17-05-2004 22:49 . Reden: spelfout ]

• Devilsown
John_Glenn schreef op 17 mei 2004 @ 22:49:
Oh en ceno1e's opmerking hoort er ook nog bij: volumes allemaal op 0dB!
Ah! Eindelijk iemand met verstand van zaken.

Alleen deze laatste opmerking begrijp ik niet, Ceno1e schreef de volumes juist voluit te zetten. Zal wel een typo zijn.

Ik heb alles gedaan wat je zei, maar ik krijg nog steeds alleen ruis.
Kernel streaming als output gezet.
En in het Terratec controlpanel 44,1khz geselecteerd (verder nog andere bijzondere settings? data only output heb ik geprobeerd maar leverde ook alleen ruis op)
Ik neem aan dat de drivers voor kernel output samen met Foobar worden geinstalleerd?

Verwijderd

Je zal alleen de cd kunnen horen als je hem op CD brand :) gewoon als audio cd natuurlijk.
Je hoort idd als je hem op de pc afspeeld alleen geruis of je moet hem openen met WINDVD, POWERDVD. :)
Burn and see!!! wel in een DVD speler met DTS stoppen natuurlijk!!!
succ6

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2004 20:35 ]

• Devilsown
Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 20:34:
Je zal alleen de cd kunnen horen als je hem op CD brand :) gewoon als audio cd natuurlijk.
Je hoort idd als je hem op de pc afspeeld alleen geruis of je moet hem openen met WINDVD, POWERDVD. :)
Burn and see!!! wel in een DVD speler met DTS stoppen natuurlijk!!!
succ6
Eh, John Glenn beweert toch dat het gewoon op pc kan zonder te burnen, of..?

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Mr Julliano denkt nog steeds aan DTS zoals het op een DVD staat, niet embedded in een CDDA stream.

De ondersteuning voor kernel streaming zit al in de Terratec drivers. In het drivermenu heb ik bij 'Digital out' alleen de 'Original' flag aan staan, en als bron 'Wave playback'. Verder staat 'Sensaura 3D' uit. Ik denk dat met name dit laatste belangrijk is, dat gaat anders namelijk de kanalen mengen.

In foobar instellen onder 'Playback': '16-bit fixed point' en beslist geen dither; en ik heb ook geen dingen in de lijst 'Active DSPs' in de 'DSP Manager' (ook geen volumeregeling). Volgens mij is dat alles, ik hoop dat ik niks vergeten heb...

[ Voor 23% gewijzigd door John_Glenn op 18-05-2004 23:48 ]

Verwijderd

Okee, de vraag is ligt het aan het mammaplankje, de codecs of de proggies.
Volgens mij ligt het gewoon aan het apparaat. Ik heb dezelfde toren hier staan en zover ik in het boekje heb gelezen decodeert deze RP-U200 geen DTS vanaf een computer.

Maar goed kan zijn dat ik het fout heb hoor. Ik kan de beschrijving even niet zo snel vinden.

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Je reageert nu op een 1 jaar oude post...

Maar goed, het maakt niet uit of het van een pc komt of niet. Zolang er een valide DTS-stream over SPDIF binnenkomt zou die geaccepteerd moeten worden.

Verwijderd

Volgens de beschrijvind anders niet. Staat duidelijk vermeld. Maar goed, beetje laat idd :D

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-12 21:58

Jag

Devilsown schreef op 18 mei 2004 @ 20:30:Alleen deze laatste opmerking begrijp ik niet, Ceno1e schreef de volumes juist voluit te zetten. Zal wel een typo zijn.
Nee, dat is geen typo. 0 dB is unity gain: geen versterking/geen verzwakking. Met geluidskaarten is dat de schuif gewoon vol open.

• Devilsown
John_Glenn schreef op 18 mei 2004 @ 23:46:
Mr Julliano denkt nog steeds aan DTS zoals het op een DVD staat, niet embedded in een CDDA stream.

De ondersteuning voor kernel streaming zit al in de Terratec drivers. In het drivermenu heb ik bij 'Digital out' alleen de 'Original' flag aan staan, en als bron 'Wave playback'. Verder staat 'Sensaura 3D' uit. Ik denk dat met name dit laatste belangrijk is, dat gaat anders namelijk de kanalen mengen.

In foobar instellen onder 'Playback': '16-bit fixed point' en beslist geen dither; en ik heb ook geen dingen in de lijst 'Active DSPs' in de 'DSP Manager' (ook geen volumeregeling). Volgens mij is dat alles, ik hoop dat ik niks vergeten heb...
En dat laatste was het! Het werkt! Thank you very much mister!!
Klinkt fantastisch. Het valt me wel op dat zodra ik ga surfen op het net, het geluid wegvalt.

Ik begrijp nu ook wat je met 0 db bedoelde.

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Ja dat heb ik ook... de Terratec kaart wil in deze mode het liefst een prive PCI-bus lijkt het. Zodra je teveel netwerk of ander PCI verkeer genereert krijg je uitvallend geluid. Kan er ook mee te maken hebben dat Microsoft waarschijnlijk minder optimalisaties in Kernel Streaming heeft geinvesteerd dan in Directsound. Je kan evt nog ASIO proberen...

Blij dat het werkt.

• Flipmo2K
  • Niet online
pdxnet96 schreef op 15 mei 2004 @ 12:58:

Bij de XFire zit dus alleen dat Copyright knopje. Ik heb de instructies gevolgd maar helaas: het blijft alleen maar ruis...

Overigens nog wel een misschien handige pagina gevonden voor de mensen met een 6Fire en die het maar niet werkend krijgen: http://destiny.lavadots.com/index.php?id=22,25,0,0,1,0. Ik heb ook dit helemaal gevolgd (maar dan met 16bit) maar dit mocht dus niks baten.

Ook met VLC (PowerDVD precies hetzelfde) wil het bij mij niet werken, zodra ik SPDIF aanzet en de DTS Audio CD afspeel 'verliest' m'n Yamaha 440RDS alle speakers op het display en verdwijnt het "PCM" logo... Stop ik het afspelen dan komt er weer netjes te staan dat de linker- en rechterspeaker gebruikt kunnen worden en komt het "PCM" logo weer tevoorschijn.

[ Voor 22% gewijzigd door Flipmo2K op 19-05-2004 10:55 ]

• Devilsown
Flipmo2K schreef op 19 mei 2004 @ 10:27:
[...]

Bij de XFire zit dus alleen dat Copyright knopje. Ik heb de instructies gevolgd maar helaas: het blijft alleen maar ruis...

Overigens nog wel een misschien handige pagina gevonden voor de mensen met een 6Fire en die het maar niet werkend krijgen: http://destiny.lavadots.com/index.php?id=22,25,0,0,1,0. Ik heb ook dit helemaal gevolgd (maar dan met 16bit) maar dit mocht dus niks baten.

Ook met VLC (PowerDVD precies hetzelfde) wil het bij mij niet werken, zodra ik SPDIF aanzet en de DTS Audio CD afspeel 'verliest' m'n Yamaha 440RDS alle speakers op het display en verdwijnt het "PCM" logo... Stop ik het afspelen dan komt er weer netjes te staan dat de linker- en rechterspeaker gebruikt kunnen worden en komt het "PCM" logo weer tevoorschijn.
Als het bij mij werkt, werkt het ook bij jou!
Als je precies doet wat John zegt met Foobar2000, dan lukt het wel.

Ps. let op dat je bij het installen van Foobar wel alle Output opties selecteert (waar Kernel bij staat), dit wordt niet standaard geinstalleerd.

[ Voor 10% gewijzigd door Devilsown op 19-05-2004 11:14 ]

• Flipmo2K
  • Niet online
Devilsown schreef op 19 mei 2004 @ 11:12:
[...]

Als het bij mij werkt, werkt het ook bij jou!
Als je precies doet wat John zegt met Foobar2000, dan lukt het wel.

Ps. let op dat je bij het installen van Foobar wel alle Output opties selecteert (waar Kernel bij staat), dit wordt niet standaard geinstalleerd.
Ik heb precies die instructies gevolgd, het staat ook nog uitgebreider op die site waar ik de link al van gaf (alleen heb ik dus 16bit ipv 24bit geselecteerd, 24bit kan de Xfire niet aan).
En Kernel Streaming had ik geselecteerd, heb net FB2000 voor de zekerheid opnieuw geinstalleerd met alles 'aan' maar nog steeds ruis...

Het zal wel aan de opties in het Control Panel liggen, ik kan hier dus alleen Copyright aanvinken. Nergens Non-Audio, 44100Khz of Wave Playback wat met die Terratec 6Fire (en Space) wel kan.

Overigens ben ik nog wat vaags tegengekomen: als ik Sensaura3D uitschakel en reboot ben ik in PowerDVD m'n SPDIF kwijt. Schakel ik 'm weer in dan kan ik 'm weer selecteren...

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Helaas. Het werkt niet met de Xfire. Verkeerde chip erop, geen Envy24.

Je hebt echte 44,1kHz support nodig...

• Devilsown
Sorry, ik dacht dat je dezelfde kaart als John had.. tijd voor een nieuwe wellicht? :)

Wat ben ik in ieder geval blij dat ik dus expres niet Creative heb gekozen!

• Flipmo2K
  • Niet online
Ach ja, ik ben weer even van de straat gehouden :). Maar ik vind het wel goed zo, het werkt lekker, op die DTS Audio CD's na dan. Daar haal ik dan wel 'n keer 'n DVD-speler voor.

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Flipmo2K schreef op 19 mei 2004 @ 22:43:
Ach ja, ik ben weer even van de straat gehouden :). Maar ik vind het wel goed zo, het werkt lekker, op die DTS Audio CD's na dan. Daar haal ik dan wel 'n keer 'n DVD-speler voor.
Ik kwam net dit tegen: http://hypercube.is.dreaming.org/
Volgens mij doet zijn wav2dts.exe precies wat je nodig hebt - de DTS stream uit de WAV herstellen, zodat het leesbaar wordt voor WinDVD enzo.

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Die wav2dts.exe werkt naar eigen ervaring alleen bij cd`s die naar DTS zijn gerecode met een progje zoals Surcode bv Dolby Digital CD`s die omgezet zijn naar DTS en daarna zijn geshared bij bv Emule.
Bij ECHTE originele DTS-audio cd`s of 1op1 copieen daarvan , bv die van Sting , werkte dit progje bij mij niet.

Je kan ook de dts-cd omzetten naar ogg of mp4 zoals ik hier
DTS audio cd rippen naar AC3 file
heb uitgelegd .Op http://www.doom9.org staan nog enkele andere tactieken.

Het is tegenwoordig ook mogelijk om een dolby digital "on the fly" encoder te gebruiken om je dts signaal als dolby digital over je spdif te streamen.
nl met deze codec.
http://acidbao.free.fr/isoft/dlpage.php?prog=DolbyOutDS
http://forum.doom9.org/sh...88b2021235&threadid=63439
Je moet dan in graphedit dit instellen.Mijn voorbeeld is met Powerdvd.
Bij directshowfilters
Cyberlink audiocd filter -->Cyberlink Audio decoder --> DolbyoutDS filter --> een audio renderer.
Bij Cyberlink Audio decoder instellen op afspelen naar 5.1 , dus niet naar spdif.
Bij DolbyoutDS filter instellen op spdif
Je kan deze codec ook gebruiken in bv media player classic om je 5.1 Wavjes,mp4tjes of oggjes over je spdif te streamen als DD.
De codec is niet van superkwaliteit maar geeft toch op hogere instellingen heel vriendelijke resultaten.

Ik zie net iets wonderlijks op http://www.doom9.org
nl een nieuwe versie van ac3filter(beta) die nu ook dts kan decoden en ac3(DD) kan encoden , "geweldig". :*)

[ Voor 30% gewijzigd door enchion op 20-05-2004 01:48 ]

How do you save a random generator ?

Pagina: 1