Sinds vorige jaar heb ik kabelinternet (via Chello). De kabelverbinding zat tot voor kort direct op m'n laptop geknoopt (Win98SE).
Nu komt er een desktopje (Win98SE) die tussen de kabelverbinding en de laptop geplaatst wordt.
Het overzetten van de chelloverbinding is inmiddels achter de rug, maar nu zit ik met een probleem bij het lokale netwerk.
Desktop:
IP 192.168.0.1 subnet 255.255.255.0
(+aparte nic voor chello)
Laptop:
IP 192.168.0.2 subnet 255.255.255.0
Situatie 1:
Desktop:
TCP/IP protocol geinstalleerd
Laptop:
Resultaat: Geen filesharing maar wel een ping van de desktop naar de laptop (andersom: timeout!)
Situatie 2:
Desktop:
Netbeui protocol geinstalleerd
Laptop:
Resultaat: Filesharing en pingen van beide computers mogelijk.
Internet delen met eerst ICS en nu WinRoute Lite geeft geen verbinding.
Nu vermoed ik dat het TCP/IP protocol niet wordt aangesproken en de netwerkverbinding tot stand komt via het Netbeui-protocol en daarbij is tot zover ik weet geen Internet deling mogelijk.
Hoe krijg ik TCP/IP goed werkend?
Nu komt er een desktopje (Win98SE) die tussen de kabelverbinding en de laptop geplaatst wordt.
Het overzetten van de chelloverbinding is inmiddels achter de rug, maar nu zit ik met een probleem bij het lokale netwerk.
Desktop:
IP 192.168.0.1 subnet 255.255.255.0
(+aparte nic voor chello)
Laptop:
IP 192.168.0.2 subnet 255.255.255.0
Situatie 1:
Desktop:
Laptop:
Resultaat: Geen filesharing maar wel een ping van de desktop naar de laptop (andersom: timeout!)
Situatie 2:
Desktop:
Laptop:
Resultaat: Filesharing en pingen van beide computers mogelijk.
Internet delen met eerst ICS en nu WinRoute Lite geeft geen verbinding.
Nu vermoed ik dat het TCP/IP protocol niet wordt aangesproken en de netwerkverbinding tot stand komt via het Netbeui-protocol en daarbij is tot zover ik weet geen Internet deling mogelijk.
Hoe krijg ik TCP/IP goed werkend?